Reklama

Reklama

Pětice přátel si pronajme byt k prožívání vzrušujících schůzek. Teď tu leží mrtvola a loft se mění na místo, kde je víc otázek než odpovědí. Kdo je oběť? Vědí o sobě všechno? Věděl někdo o jejich dohodě? Ale hlavně - kdo je vrah?
Film, ke kterému napsal scénář Bart De Pauw a hudbu složil Wolfram de Marco, zlomil v roce 2009 v Belgii rekord návštěvnosti domácí produkce. (Fr)

(více)

Recenze (135)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobrý konverzační thriller, jehož rozuzlení určitě jen tak neprokouknete. Těch zvratů je tam ale na můj vkus možná až moc. Navíc jdou tak rychle za sebou, že člověk ani nemá čas si při sledování stíhat ujasňovat, nakolik aktuálně platná interpretace událostí dává nebo nedává smysl, natož pak se třeba pokoušet tvořit interpretaci vlastní. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zajímavá komorní detektivka, slušná filmařina, působivá hudba, celkem dobrá zápletka i pointa... ale než se k pointě dopracujete, vlastně dokoukáte, budete muset přetrpět XXL porci plytkého a stupidního plkání partičky okázale mondénních měšťáků a jejich paniček či milenek, a to dá citlivému jedinci docela zabrat. Nejsem užvaněný sangvinik a povrchní pozér, abych si v tomhle liboval, všechny filmové postavy mi lezly krkem a na mysli mi vyvstával hrůzný přízrak von Trierovy Melancholie. No a "harlekýnkovský" konec z podzemních garáží to celé totálně zazdil. ()

Reklama

kiddo 

všechny recenze uživatele

Na blbosti jako férové objektivní hodnocení jsem už moc stará. 1. Potenciální remake netřeba, páč novácké a primácké detekticky si vizuál Loftu posledních deset let ...ehm... lokalizovaly víc než důkladně. Žel tedy při sledování nejsem schopná přenést se přes pocit, že už zase s tchánem čumím na Kriminálku Anděl. 2. Na typicky upachtěné pošušňáváníčko o sexu a nevěře, samozřejmě provázené spoustou intelektualizujících keců trapných zrůdiček, mi dávno vyvolali kopřivku Muži v pokušení. 3. Klasické detektivkové zázemí typu „banda morálních kurev si ve světě odtrženém od jakéhokoli zdání reality předvídatelně vše posere“ u mě funguje pouze, pokud je fikční svět odtržen od toho skutečného časově (ergo christieovky) nebo pokud má nějaký tematický přesah. Zde jsou jen ty kurvy, jež navrch nemají absolutně žádné problémy a s nimiž mám z nějakého důvodu sympatizovat, přestože koncept „sebestřední sexističtí hajzlové dojedou na své sexistické hajzlovství, když se stanou obětí jiného sebestředného sexistického hajzla, který uvažuje úplně stejně jako oni“ logicky vybízí spíš k uštěpačnému strouhání mrkvičky. 4. Očekávaná hitchcockovina se nekoná, páč vědom si debilnosti své pointy se scénář vrhá z jednoho místa a časové roviny do druhé, aby tenhle poněkud zásadní nedostatek zakryl, divák proboha nezačal náhodou myslet a raději se nechal udolat dojmem, že je to teda na něj asi trochu komplikovaný. Není. Je to jen partička uslintaných lůzrů s držkou zabořenou do několika párů koz. Žádná ajnštajnovina. ()

Lord.Jim 

všechny recenze uživatele

Jako detektivní zápletka dobrý, no... Až na to, tedy, že ta parta dementů vlastně tak velkýma kámošema nebyla a dost přemýšlím o tom, co je vlastně spojovalo. Vždyť jeden každej byl debilní úplně jiným způsobem. Jen snad MUDr. PUDr. vykazoval atomické známky inteligence a nepůsobil jako úplnej hňup. I když... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

I belgičtí kluci dokazují, že umí pořádně vlámovat. A nestydí se přitáhnout si k tomu na loft i nějakou tu pořádnou flandru. Když ji však vzápětí někdo devalonizuje, začnou se jim pod zadkem pálit waffle a hořknout pralinky na jazyku. Překvapivě učesaná, konzervativní detektivka s nečekaným rozuzlením, která vyčistí a nepoškrábe. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • V jedné ze scén je možné všimnout si tuby s červenými a bílými léky. Tyto barvy jsou poznávacím znakem týmu FC Antwerp, jehož je režisér fanouškem. (Othello)
  • Film se stal ve své době nejnavštěvovanějším snímkem v belgické historii. Navštívilo ho tehdy 1 186 000 diváků, čož bylo o přibližně sto tisíc více než návštěvníků snímku Koko Flanel (1990), který rekord stanovil. (Othello)

Reklama

Reklama