Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Howard ShoreHrají:
Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, Richard Roundtree, R. Lee Ermey, John C. McGinley, Kevin Spacey, Julie Araskog, Mark Boone Junior, John Cassini (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (2 394)
"Lidi musíte praštit palicí a pak najednou zjistíte, že jsou velmi pozorní." Tak v tom má John Doe pravdu a mě svými kousky hodně zaujal. Oni se snažili i oba detektivové, ale kukuč trpělivýho Somerseta mě chvílemi nudil a naspeedovaný Mills si zase občas zasloužil tyčí do palice. Já jsem měl jedinej problém s tím, že jsem se nikdy neprošel Dantovým Peklem a tak jsem se občas ztrácel v náznacích. A jelikož pravidelně páchám dva ze sedmi smrtelných hříchů, tak se začínám ohlížet, jestli mě nějakej pozemskej Bůh nehodlá sejmout obzvláště trýznivým způsobem. Takováto detektivka mi zkrátka chutná, ale přesto bych občas vyměnil pečlivý budování atmosféry za lehký zvýšení tempa. ()
Ten film je jak silná deka, která vás bez možnosti úniku přikryje na celých 127 minut. Zažil jsem hodně diskuzí na téma, jestli takový film může být označen jako dobrý, od estetiky ošklivosti až po estetiku zla. Ale i já dávám plné hodnocení, protože si myslím, že ten film onu pomyslnou hranici ještě nepřekročil a ve své třídě mu může konkurovat snad jen "Mlčení jehňátek". ()
Psychárna nejvyššího kalibru! Tenhle film byl tak drsný, že i smirkový papír je vedle něj hladký jako samet. Snad i proto mu dávám "jen" 4 hvězdičky. Výborné výkony všech hlavních postav umocňuje skvělá režie Davida Finchera a rovněž velmi dobře napsaný scénář. Malinko mi tam nesedla jen Gwyneth Paltrow, ale i ona si ve filmu posléze našla své opodstatnění (kdo viděl, ví co mám na mysli). ()
Temný, depresivní, rafinovaný, strhující film... Ponurá metafora dokazující, že tenhle svět je veskrze špatný a zkažený. Středověká představa smrtelných hříchů je implementovaná přímo do podstaty naší civilizace a současné západní velkoměsto odpovídá představám očistce. Magie čísla 7 (ne náhodou je tomuhle filmu svým vyzněním nejblíže jiný film mající v názvu také blízkou arabskou číslici - 8mm). Atmosféra plná deště, přítmí a stresu. Postmoderní vyústění a kongeniální shrnutí klasického filmového žánru noir... Fincher zde primárně rozvíjí svůj leitmotiv - svého typického městského hrdinu posedlého svou prací do té míry, že je schopen obětovat (byť mnohdy podvědomě) cokoliv - v tomto případě i svou rodinu. Zde je to mladý detektiv v podání Brada Pitta, který prochází životem, a hlavně americkým velkoměstem, přičemž tato megapole evokuje Dantovy kruhy pekla a hlavní hrdina zachází zcela neodvratně stále hlouběji a hlouběji... Ač je snímek nábožensky a křesťansky motivován, jeho vyznění je chmurně apokalyptické a vlastně ateistické - popisuje totiž svět bez Boha. Bez jakéhokoliv principu oponujícímu chaosu a etickému nihilismu. Stres, destrukce lidských vztahů (vynikající scény manželského vyhoření situované do příznačného betonově odcizeného a vychladlého bytu rezonujícího otřesy způsobenými podzemní drahou), zabití člověka jako hra, inscenované živé obrazy z mrtvol, hádanky a rébusy vkládané do těch nejzvrhlejších sadistických vizí, které jakoby vypadly z pláten Hieronyma Bosche či jiných středověkých malířů. Sedm hlavních hříchů. Se7en. Nejlepší detektivní thriller všech dob... Podobné filmy: 8mm, Mlčení jehňátek, Prokletý ostrov, Zodiac ()
Vzhledem k superlativům, které jsem na tento film slýchal, a zejména Davidu Fincherovi na režisérské stoličce jsem čekal opravdový zázrak, film který jen tak nerozdýchám, avšak nic takového jsem nedostal. Vlastně pominu-li ten konec jedná se o docela obyčejnou kriminálku se solidní zápletkou, která má sice originalitu, ale na druhou stranu si s ní tvůrci nepohráli tak jak mohli. Obyčejnost čpí snad z každého detailu a snímek se nijak neprosazuje a nesnaží se o šílené zvraty, místo toho Fincher pečlivě buduje atmosféru a hlavně si vychutnává nejistotu, ve které se čím dál více topí hlavní hrdinové. Vrah, ačkoli se nejspíše jedná o šílence, jedná geniálně a přestože nechává stopy, a vlastně si tak z detektivy pohrává, nemohou policisté chytit ten správný směr. Stejně tak působí i na diváka, který je zvědav, jakou ohavnost si na ně režisér přichystal a s nervozitou očekává postup vyšetřování, i když může tušit jak bude příběh pokračovat. Co se týče hereckých výkonů, tak nejsou nijak zvláště jiné než jak jsem očekával. Herci nepřekonávají svůj standard, nesnaží se dosáhnout skvělých výsledků, ale zároveň se drží dostatečně vysoko nad vodou neherectví, což je samozřejmě dobře. Celkově se jedná o vcelku povedený thriller, který začíná docela obyčejně, ale gradace napětí nás dovede až do vrcholného šokujícího závěru, ve kterém se zcela nečekaně staneme svědkem události, která se má zapsat do dějin, což zabiják vystihl naprosto skvěle. Právě konec je tou nejpovedenější častí, v nehostinné poušti se totiž dozvíme jména posledních dvou obětí a musím se přiznat, že mě obě dostatečně šokovaly. Vrah svůj boj vymyslel do posledního detailu. 65% ()
Galerie (55)
Zajímavosti (136)
- Ve scéně, kdy detektivové jedou z místa činu, kde zemřel tlustý muž, Somerset (Morgan Freeman) drží volant značně zatočený doleva, přestože auto při tom jede rovně, v dalším záběru už ho drží ve správné poloze. (imagoo)
- Na ceste k nájdeniu posledných dvoch obetí, zábery zhora ukazujú auto, ktoré prechádza cez púšť, zatiaľ čo zábery zvnútra auta ukazujú sivú a zelenú krajinu za oknami. (Arsenal83)
- David Fincher bol odhodlaný natočiť film bez ohrozenia svojej vízie. Pri svojom prvom filme Votrelec ³ (1992) Fincher bojoval so štúdiom a bol trikrát vyhodený. (WalterIK7)
Reklama