Režie:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Cung Le, Elvis Tsui, Hye-kyo Song, Ziyi Zhang, Chen Chang, Brigitte Lin, Meng Lo, Hoi-pang Lo, Berg Ng, Julian Cheung, Max Zhang (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Velkolepý životopisný film Wong Kar-Waie o bojových uměních vypráví příběh Ip Mana, legendárního trenéra, který se stal učitelem Bruce Leeho. V průběhu několika desetiletí sleduje příběh velké rivality mezi Wing Chunem, zakladatelem odnože kung-fu, která nese jeho jméno (hraje ho stálý Wongův spolupracovník Tony Leung) a hlavním představitelem konkurenční školy Zhang Ziyi. Wong Kar-Wai tak dlouho odkládal střih filmu, až ho s uvedením vlastní trilogie o Ip Manovi předběhl Donnie Yen. Čekání na Wongovu verzi se však vyplatilo. Velmistr, který kombinuje svůj proslavený lyrický styl s ohromujícími sekvencemi bojových umění, je napínavý akční film a zároveň skvostný vizuální zážitek. (Film Europe)
(více)Videa (23)
Recenze (150)
Nečekejte další díl Yp Mana ... Tohle je o "GRANDMASTERS". Je to o mistrech kung-fu, jejich vztazích, stylech, lásce, lásce k bojovým uměním. Yp Man zde není hlavní postava, ale jedna z hlavních. Celý film má pomalé a klidné tempo, vše dokonale vizuálně vytvořeno, velký důraz na detaily (padajícísníh, déšť, kapky, ...). Je to tak intenzivní, že ten film úplně cítíte, jakoby "žil", dýchal, úplně s člověkem splývá ... Neuvěřitelně úžasný umělecký a estetický zážitek. Souboje nejsou hlavní tahoun, ALE - fighty, když nadejde ten pravý čas a nějaký se ve filmu spustí, tak to je něco úúúchvatného!!! Člověk jako by úplně cítil vlny, vibrace a intenzitu, která z úderů a kopů vychází. Je to těžko popsatelné. Tolik zmiňovaný fight na vlakovém nádraží je asi to nejlepší, co zde uvidíte a co jsem za posledních pár let v kung-fu filmech viděl...to se musí prostě vidět. Řada fightů v dešti působí hodně "matrixovsky", jenže choreografie strká Matrix do kapsy a to, co tady ti herci/kaskadéři předvádí, to je neskutečná sada. Ty pěstní sady a výměny, šílená rychlost a kadence, použití nohou a příšerná zdrcující síla z kopanců. Scéna "Yp Man a jeho 8 kopů" ... úžasné!!! Prostě film nezklamal,je to nádhera, je to kus umění, ale je to i to klasické čínské kung-fu,na které jsme zvyklí od počátku 70.let ... ;-) 5/5 ()
Umělecká vizuální stránka filmu měla nejspíš sloužit pouze jako podkres a rámování "dokonalosti" osobně laděné legendě o Yip Manovi, nicméně vzhledem k rozmělněnosti příběhu a ne až tak působivé emocionální rovině se z ní spolu s bojovými scénami stává středobod diváckého zájmu. Zpomalené záběry, ve kterých vyniknou i ty nejmenší detaily letících kapiček deště berou dech, akční scény jsou také naprosto špičkové, jenže je jich málo. Pár moudrých slov způsobí uznalé pokývnutí hlavou, ale celkově děj nepřesahuje intence žánru kung-fu filmů. Rovina neuskutečněné lásky s náznaky poetiky se s opusy Hrdina a Tygr a Drak opravdu nemůže rovnat. Závěr je poněkud natahovaný, evidentně chce prohloubit citovou katarzi, jenže dle mého názoru se film dostatečně nevěnoval prožívání hlavní postavy (resp. dvou postav), a tudíž celé bolení srdíčka tolik nevyzní... 7/10 ()
Tak tohle dílko mě tedy absolutně nebavilo a v závěru jsem dokonce usnul. Párkrát se to sice pomlátí, ale jinak není absolutně o co stát. Vyprávění je hrozně poetické, což mi do tohoto žánru absolutně nesedlo. Dále jsem měl problém s tím, že Ip Man vypadal, jako každý druhý šikmoočko ve filmu a měl jsem tedy velký problém jej rozlišovat. Mnohdy mi dělalo problém si povšimnout nějaké skryté souvislosti, z čehož mohu s jistotou usoudit, že mi spousta souvislostí unikla. Viděl jsem čtyři filmy s Ip Manem. Tenhle byl jednoznačně ten nejhorší. Příběh byl hrozně chaotický a zbytečně komplikovaný. Soubojů bylo málo a někdo to brutálně přehnal se zpomalováním, takže kde to šlo, tam se koukáme na padající kapky deště a další detaily, které jsou sice pěkné, ale přílišné opakování škodí. Více než hvězdičku z toho nevykouzlím. ()
Prvá polovica film fajn. Veľa súbojov, zaujímavé choreografie. K deju sa veľmi vyjadriť nemôžem, keďže predo mňa si sadol vlasatý kokot a tak som nevidel na titulky. Druhá polovica ako keby uťal. Nezáživné dialógy, skoro žiadne súboje a neustále sa opakujúci hudobný motív. Veľmi nevyvážený film do ktorého sa je ťažko vcítiť a vydržať ho sledovať až do konca. 2 z 5 ( Kino Lumière, Týždeň čínskeho filmu ) ()
Melodramatický pokus o poetické zprostředkování filozofie kung-fu na ploše nežánrového a artového filmu o posledních velmistrech, kde se po celou stopáž bolestivě bije přístup "nad šálkem čaje si filosoficky podiskutujeme" s akčním "nejefektnější neefektivní bitky široko daleko vyšperkované hollywoodskými nesmysly typu nekonečné vlakové soupravy". V obou polohách to mohlo samostatně skvěle fungovat, ale takto dohromady to funguje asi tak stejně jako film Terrence Malicka říznutý bayovskou akcí. Jediná soubojová scéna, která do nastoleného přemýšlivého kursu zapadne, je ta "uzmi mi/si koláček". ()
Galerie (145)
Photo © Corazón Films
Zajímavosti (11)
- Hongkongskí zástupcovia zvolili snímku Veľmajster ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2013. (MikaelSVK)
- Ve filmu zazní skladba Petra Hapky z filmu Tisícročná včela (1983). (Punisher)
- Natáčanie filmu prebiehalo okrem iných čínskych miest aj v autentickom meste Foshan, ktoré sa nachádza neďaleko Hongkongu. (MikaelSVK)
Reklama