Režie:
Dušan KleinScénář:
Jan MíkaKamera:
Josef ŠpeldaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Naďa Konvalinková, Iva Janžurová, Jana Štěpánková, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Luba Skořepová, Petra Tenorová, Simona Stašová, Eva Holubová, Jana Šulcová, Jitka Čvančarová, Václav Postránecký (více)VOD (2)
Epizody(13)
-
Prázdný byt (E01)
-
Sladké neštěstí (E02)
-
Dopis (E03)
-
Třináctá komnata (E04)
-
Zpátky do jednadvacátého století (E05)
-
Šťastné a veselé (E06)
-
Vdovičkář (E07)
-
Rakvička (E08)
-
Balvan (E09)
-
Paní Vanilková (E10)
-
Dort (E11)
-
Specialita podniku (E12)
-
Firemní foto (E13)
Obsahy(2)
Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady. (Česká televize)
(více)Recenze (81)
Když se poprvé ve Čtyřlístku objevila teta Bobina z Ameriky v příběhu Zaostřeno na šelmy, psal se rok 1976. Po té se objevovala až do roku 1990 a společně s otevřením hranic ztratila její postava základní smysl. Dál nebylo o čem psát a veškerá exotika vzala za své. Případné návraty by působily jen jako odér interview s Waldou Matuškou... A stejný problém má i základní dějová linka Cukrárny. Společně se solitérní postavou pozorovatelky Plecité se sice jakoby nalézáme v současnosti předchozí trilogie Jana Míky Náměstíčko - Náves - Příkopy, nikoli jakoby náhodou potkáváme také Šípkovou Růženku v očekávání Života na zámku, ale stále netušíme, kam směřuje tento nový tvar? Vizuál zůstal hluboko v minulosti, herečtí představitelé zamrzli také kdesi v normalizaci, ale co je neuvěřitelnější, i přes to všechno Janžurová a Remundová dokázaly tyto balvany v prvním díle překročit a ponechat všechny ty Vlachy a Medvecké daleko za sebou. Bohužel díl druhý přivedl na scénu namísto očekávané příjemné praxe z cukrářského prostředí jen faleš a množinu amatérských scén rozvrstvených mezi seladona Přeučila a učitelu Holubovou, která doslova a do písmene vypadla z Občanského průkazu. Stydět se musím i za výkon Konvalinkové, samozřejmě Dolanského, nezáživná byla bohužel i Pazderková. Malé světélko naděje zůstává jen u Jana Hrušínského. Takže naivně doufám, že se během pár dílů stane zázrak a bude to minimálně o řád lepší než-li primácké Cesty domů, ale to by se musel Klein rozpomenout na minimální zákonitosti práce s herci a mizanscénou. ()
Cukrárna chutnala trochu hořce a já hořké čokolády moc nemusím. Celý projekt spíše vypadá, jako práce na zadání a úkol pro Jana Míku na vyplnění prostoru. Nebylo by to poprvé. Druhým adeptem na něco podobného je dle mého Šípková růženka, mimochodem taky s Veronikou Žilkovou. Malé bolestné v podobě šlehačky beru paní Plecitou a Lubu Skořepovou, protože Náměstíčko jsem měl rád. V prvních dílech to tak sice nevypadá, ale postupně dochází k neskutečnému natahování děje, aby to vyšlo alespoň na těch více dílů. A na konci to už tahá za oči, jak se to celé táhne. Dramaturgicky je seriál poněkud slabší, ale je na tom vidět typická práce pana Kleina. Nebýt pana Postráneckého, asi by o zábavu byla nouze. Z dob minulých pak působí úvodní grafika s titulky. Seriál se dá zhodnotit slovy úvodní písně - je hořkoslaně cukrový. Z průměru rozhodně nevybočuje. ()
Je zaujímavé že za komančov sa točili väčšinou skvelé seriály,filmy, a to napriek tomu aká bola tá doba strašne zlá,cenzúrovaná?(ako nám neustále podsúvajú média...). Teraz v dobe "demokracie" sa točí jedno hovno za druhým,herci v súčasnosti a všetci "umelci" mi pripomínajú prostitútky,pôjdu z každým kto zaplatí,hrdosť sa v dnešnej dobe nenosí ()
O tuhle upocenou pseudonormalizační vopičárnu jsem omylem zavadil hned třikrát. Proto si dovoluji tvrdit, že jsem viděl opravdu d-o-s-t na to, abych se celý slavný Cukrárně vyhejbal hodně širokým obloukem. Kdybych měl tenhle seriál přirovnat k nějaké té pokroutce, byla by to nejspíš zmrzlina. Tedy "zmrzlina"... Spíš rozbředlá, hnusná vodová kejda bez chuti, co se vám při konzumaci rozteče po kornoutě, umatlá prsty a zakydá předloktí. Zpočátku jsem se s tím trochu pral, nevěděl odkud to celé nakousnout a nakonec rezignovaně konstatuju, že tenhle produkt byl stvořen pro nejbližší odpaďák. Nebudu se tu rochnit v povrchním, plytkém a zcela nevtipném scénáři. Ani nebudu ventilovat pocit, že Dušan "Velká Fajfka" už je taky tragicky za zenitem, neboť autorsky zkysnul někdy v devadesátých letech. Scénářů o ničem a úděsných režisérů mají české seriály dvanáct do tuctu. Co ale Cukrárnu definitivně potápí, jsou imho herci. Titul zasloužilá rachomejtle televizní zábavy již tradičně náleží neherečce Žilkové, které v jejím neumětelství zdatně sekunduje milostpán Hrušínskej. A to prosím pěkně v účesu, za který by se nemusela styděť ani ta nejmentolovější mentoska, a s panděrem třikrát větším než Steven Seagal, si mladej Hrůša furtevá hraje na sexy svůdníka. Následuje celá plejáda seriálových otlemených ksichtů a těch pár dobrých herců na chvostu hereckého pole (Honza Dolanský například) nedostalo prostor cokoli předvést. Jedinou chvíli prchavého štěstí jsem zažil při pohledu na Čvančarovic žábu a její dvě mohutná obluzovadla poskakující ve spodním prádle. Jenže jedny rozhoupaný špumprnágle ...to je na třináctidílnej seriál zatraceně málo. ()
Zkusil jsem první dva díly a musím konstatovat, že škoda peněz, které do toho ČT vrazila a ztráta divákova času. Pomalé, nijaké, ztracené, utopené v sobě samém, nezáživné, nevtipné, debilní. Vše ilustruje kauza "cukrárna". To, že ani po prvních dvou dílech se to v ní nerozběhlo a teprve na konci druhého dílu je jakýsi náznak, že majitelka se dá na změnu, vypovídá o úžasném spádu a dynamice celého příběhu... ~~~~~~ Ne ne ne - shlédnul jsem další dva díly a i tu jednu * se shovívavosti musím rychle stáhnout. Co to jako je?? Naprosto dementní a nerealistický scénář (o dialozích ani nemluvě) a herci hrají jakoby nedostali zaplaceno. Tedy fakt nevím, co jako chtějí tady řešit 13 dílů. ()
Galerie (103)
Photo © Česká televize / Jakub Ludvík, Jana Rabenhauptová
![Cukrárna - Z filmu - Luba Skořepová, Malvína Pachlová, Jan Dolanský, Simona Stašová, Iva Janžurová, Matyáš Valenta, Václav Postránecký, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Jana Štěpánková, Bořivoj Navrátil, Naďa Konvalinková](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/163/612/163612702_2b2aec.jpg)
Zajímavosti (10)
- Cukrárna se nachází na adrese Na Klaudiánce 925/22, Praha 4 - Podolí. (sator)
- Režisér (Bohumil Klepl) má doma plakáty k filmům Kouzelný smyčec (1946) a Přízraky noci (1945). (sator)
- Průvodní píseň má název „Žít, co to dá“. Autorem hudby je Ondřej Brzobohatý, autorem textu Tomáš Roreček a píseň nazpívala Ilona Csáková. (sator)
Reklama