Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Tragédie téměř antická - místo, čas i děj - a deus ex machina za pomoci těch nejhorších bohů rozhodla o osudech několika hrdinů... Každopádně tento výlet do míst vězeňské vzpoury stál za námahu, ačkoliv bylo nutno překonat místy až fyzickou nevolnost z lidí ze strany zákona i mimo něj, ale zároveň autor poselstvím ostrým jak žiletka z filtru cigarety píše vzkaz na velké plátno - lidsky se lze projevovat všude, jen je potřeba mít stále na paměti, že jsem člověkem (neplatí pro drogerii dm :-D). Exkurze do světa, kam se nikdo z nás nechce dostat, s excelentním Luisem Tosarem a autentickou kamerou. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sugestívne a príťažlivo nakrútená tak trochu iná väzenská dráma. Monzón režijným umom zakrýva nedostatky scenára, ale úplne ich zakryť nedokáže. Ono totiž situácia pred zásadným dejovým zvratom zhruba v polovici filmu hovorí ešte viac o dementnosti vyjednávačov, ako predtým a to je čo povedať. Tak ale povedzme, že v krízových situáciách to ľuďom pomalšie myslí a nedokážu predpovedať bezprostredné následky. Tosar mi celý čas evokoval Diega Lunu a ak hlavy na juhozápade krajiny neobmedzených možností budú premýšľať o remaku, tak si asi naňho tiež spomenú. ()

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Já bych dal za 4*, ale ten příběh je pro mě úplně novým. Je to velmi napínavé, atmosféra vynikající, kamera naprosto skvělá a to herecké obsazení mě bylo fakt sympatické. Byl jsem před filmem velkým optimistou, tipoval jsem, že to dopadne dobře, ale každej se plete. Má to skvělej konec. Celej film má napínavost a brutalitu, je to skvělej film. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Španielsky tvorcovia tohto napínavého filmu ma úplne prevalcovali. Ak nepočítam nesmrteľné Darabontove väzenské balady, tak práve píšem o jednom z najlepších väzenských filmov , aké som videl. Nejde ani tak o žiaden krvavý masaker medzi väzňami, alebo pripraveným policajným komandom a väzňami, ktoré čaká iba na povel, ale v prvom rade o napínavý príbeh z pohľadu dozorcu, ktorý sa nešťastnou náhodou ocitne uprostred väzenskej vzbury plnej kriminálnikov. Ako nešťastne mu osud namiešal nastávajúce hodiny, pekne zhrnul aj vodca vzbury: " Život ti dá po papuli raz-dva." Nestihnete sa čudovať ako sa to všetko zvrtlo a zrazu je jedným z nich. Najlepšie na tom je, že o jeho presvedčení a rozhodnutí nezapochybujete, rovnako ako nezapochybujete o tom, že samotná vzbura mala zmysel a väzni v podstate nežiadali nič nesplniteľné. Išlo v prvom rade o zlepšenie podmienok. Karty tvorcovia zamiešali poriadne aj tým, akých rukojemníkov sa väzňom podarilo zajať. O jedného dozorcu, ktorého zajali, ani nemali záujem. Mali niečo lepšie... Teroristov z ETY. Film je aj z tohto dôvodu až krute reálny a ako v správnej väzenskej dráme je smrť všadeprítomná. V tomto filme niet víťazov, ale víťazstvom pre nás divákov môže byť drsný a napínavý filmový zážitok. Odporúčam kúpu DVD alebo Blu-ray za dobrú cenu. 100%. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama