Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Happens 

všechny recenze uživatele

No tak tohle jo. To teda sakra jo. Takové filmy můžu. Luxusní napětí, co se neztrácí v žádné vteřině filmu a naopak houstne do podoby, kdy se dá krájet. Studie změny charakteru hlavní osoby. Jak snadné je přejít na druhou stranu břehu. Stanfordský experiment tak trochu (úplně) jinak. Španělé opět ukazují, že ve světě filmu jsou třída. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Nevim, čim to je, že vězeňský filmy jsou vždycky skvělý, do čehož zapadá i Cela 211, kde se příběh zaměřuje na snahu nováčkovskýho bachaře, kterej ještě ani pořádně nenastoupil do služby a už uvíz při vzpouře v bloku s těma největšíma hrdlořezama široko daleko, přesvědčit všechny, že je taky vězeň a je s nima. Je to naínavý, má to skvělý zvraty, je to i trochu akční a hlavně je to komplet výborný ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Napinavy film o vzbure vo väznici do ktorej sa inkognito zapletie zacinajuci bachar. V centre filmu stoji zvlastny vztah medzi drsnym lidrom vzbury - Luis Tosar s neskutocnym chraplakom a vystrasenym bacharom, ktoremu cely cas ide o zivot - neuveritelny sympatak Alberto Ammann, ktory ma zaujal uz v seriáli Narcos a vdaka tomuto filmu sa nadobro stal mojim oblubencom. Behom filmu si prejde doslova peklom. Celkovo je obsadenie velmi vydarene a ziadny z tych humusackych xichtov by som nechcel osobne stretnut a to su pritom iba obycajní herci. Niektore zvraty môzu pôsobit na prvy pohlad trochu vykonstruovane, ale na druhej strane vo vypätých situaciach obcas ludia konaju strasne hluposti, takze nakoniec som nemal problem s uveritelnostou celeho pribehu. Strasne sa mi pacilo jak je z rôznych uhlov podana cela ta vzbura. Zo zaciatku väzni pôsobia ako banda psychopatov, ale postupne divak zistuje, ze bojuju hlavne za lepsie podmienky, ktore su fakt neludske. Najviac sa mi oproti sucasnym vychvalovanym väzenskym peckam typu Brawl In Cell Block 99 alebo Shot Caller, pacila odvaha tvorcov zakoncit film absolutne nekompromisne. A aj ked len vynimocne dôjde na zabitie, tak je to poriadne krvave a triky su bezchybne. Vysledkom je neznama pecka, ktora stoji pre fanusikov väzenskeho zanru za pozornost. 8/10. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem viděl ještě v dobách kdy jsem na čsfd nebyl. Ale jelikož jsem se rozhodl dát si vězeňskej pětiboj(rozuměj 5 filmů s vězeňskou tématikou) tak jsem do pětice filmů zařadil i tento abych ho mohl objektivně ohodnotit(a né jen podle toho co jsem si pamatoval). Líbilo se mi to tenkrát a líbilo se mi to i teď(možná ještě víc). Za mě rozhodně jeden z nejlepších filmů s vězeňskou tématikou co jsem zatím viděl. Plná palba. Tady není co řešit. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Reklama

Reklama