Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Aky 

všechny recenze uživatele

Vězeňských dramat je tolik, že by si jeden řekl, že další vidět nepotřebuje. Ale Cela 211 přichází se zcela originálním počátečním nápadem, který je pak stejně originálně a překvapivě rozvíjen v dalších minutách. Drsní herci, drsná atmosféra, ale současně spousta předem zpočátku těžko představitelných a přitom logických a pochopitelných emocí. Celkovému výsledku velmi pomáhá exhibice pánů Luis Tosara, Alberto Ammanna, ovšem i Marta Etura, byť co do minut na plátně zdánlivě okrajová, je skvělá. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Sežeň tomu klukovi čistý slipy, ať mu neofouknou koule." Lézt nadřízeným do zádele a nastoupit do zaměstnání o den dřív se většinou nevyplácí. Juan alias Slipy se tak nechtěně dostal do prostředí, kde si doktoři pletou rakovinu s průjmem, vězni mají běžně k dispozici telefon a na samotce nají radost z toho, když jim někdo přijde rozbít hubu. To jsou ty zábavnější aspekty tohoto snímku, který se mi dost líbil svou syrovostí a zároveň mne svou syrovostí celkem odpuzoval. A co se týká věrohodnosti vězeňského prostředí, tak to si netroufám hodnotit, protože tohle místo znám jen z bezpečnější strany mříže a hodlám u toho zůstat. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sugestívne a príťažlivo nakrútená tak trochu iná väzenská dráma. Monzón režijným umom zakrýva nedostatky scenára, ale úplne ich zakryť nedokáže. Ono totiž situácia pred zásadným dejovým zvratom zhruba v polovici filmu hovorí ešte viac o dementnosti vyjednávačov, ako predtým a to je čo povedať. Tak ale povedzme, že v krízových situáciách to ľuďom pomalšie myslí a nedokážu predpovedať bezprostredné následky. Tosar mi celý čas evokoval Diega Lunu a ak hlavy na juhozápade krajiny neobmedzených možností budú premýšľať o remaku, tak si asi naňho tiež spomenú. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Brilantní vězeňské drama, který vás od první minuty nepustí od obrazovky. Ba co víc, adrenalin se vám bude zvyšovat stejně jako vzbouřeným vězňům s vědomím, že se chystá ozbrojený zásah policejních těžkooděnců. Nápad umístit nešťastnou náhodou mezi vězně jednoho z dozorců o němž nikdo neví, že je dozorce je originální a neotřelý. Tleskám!!! Jo a hlavní záporák byl sympaťák. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama