Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Bývalí vězňové z řad ČSFD by nám mohli říct, jak to doopravdy ve vězení vypadá. Mám totiž za to, že se Monzón docela trefil. Žádné přehnané americké kecy, žádné přehnané americké tahání super tajných zbraní ze zadku, žádná přehnaná americká krev tam, kde není nutná. Syrovost je mnohem účinnější zbraní a jsem moc rád, že na to Španělé nezapomínají. Pátá hvězda je osobní pochvalou Danovi, protože po Labyrintu smrti jsem se do Cely pustil s rozestlanou postelí... ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Točeno na Borech šlohnutým mobilem jedním z muklů. Akorát tam přivezli Louise Tosara, aby pozvedl ten marast laciných španělských telenovel. Zápletka nudná, technicky nezvládnuté a odfáklé, do očí bijící laciná výprava, děj iracionální, nulová akce a přemíra žvástů. Nebavilo. Dvd letělo rovnou do odpadkového koše. Jak mám rád český dabing, tak tenhle byl zvláště příšerný. Pane Terši a Vlachu, už nikdy nic nedabujte! 0% ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Jak může jedno rozhodnutí, jednoho nového zaměstnance věznice ze dne na den změnit úplně všechno co doposud měl. Nebýt jeho aktivity, tak se ze sluncem zalitého, nádherného vztahu s vidinou šťastného rodinného života nedostal do vězeňského pekla a to na samotné jeho dno. Toto špatné rozhodnutí následovalo další, tentokrát jeho kolegy a následný běh událostí na sebe nenechal dlouho čekat. Přehnanou aktivitou zřejmě netrpěl jenom Juan, ale také jeho těhotná žena, která neudržela hormony na uzdě a jela se osobně přesvědčit, že její choť není na seznamu obětí vězeňské vzpoury. Velmi silný a strhující příběh člověka, jenž se snažil přežít díky své duchapřítomnosti a pohotovosti. Je plný jak osobní převahy, emocí, násilí, šílené bezmoci, tak i nečekaně pevného přátelství. A poučení? - nebýt zbytečně aktivní, jen abyste na někoho zapůsobili... rozhodně se to nemusí vyplatit! ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)

Reklama

Reklama