Režie:
Len WisemanKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Colin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel, Bryan Cranston, Bokeem Woodbine, Bill Nighy, John Cho, Will Yun Lee, James McGowan, Michael Therriault (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ačkoli má tovární dělník jménem Quaid (Colin Farrell) krásnou manželku (Kate Beckinsale), kterou miluje, výlet do mysli mu připadá jako perfektní dovolená od frustrujícího života – skutečné vzpomínky na život super špióna mohou být přesně to, co potřebuje. Ale když se proces zvrtne, Quaid se stane hledaným mužem. Quaid, který je na útěku před policií – kterou řídí kancléř Cohaagen (Bryan Cranston), vůdce svobodného světa – se spojí s povstaleckou bojovnicí (Jessica Biel), aby našel hlavu ilegálního odboje (Bill Nighy) a zastavil Cohaagena. Linie mezi fantazií a realitou se začne smazávat a osud jeho světa visí na vlásku, když Quaid objeví svou skutečnou identitu, svoji pravou lásku a svůj skutečný osud. (oficiální text distributora)
(více)Videa (33)
Recenze (1 386)
Zajímavý námět ("ukradený" z původního filmu) zabalený do temně vykresleného prostředí budoucnosti a nerealistických, nezajímavých akčních scén. Film, který se snaží působit na dvou rovinách: Jako post-apokalyptické drama i odlehčený akčňák (odlehčený potom čistě proto, že už předem víte, že ani jedna z tisíců kulek hlavní hrdiny nezraní, i to, že záporáci budou umírat vzestupně podle své důležitosti). A jako takový nefunguje ani na úrovni jedné. ()
Ja jsem spokojenej. Od puvodniho Recallu se to teda silne vzdaluje, ale uprimne receno, udelat totoznej film a misto Arnolda sem dat Farrella, tak je to daleko vetsi pruser. Takhle tu mame proste slusne natoceny akcni sci-fi, kde po par uvodnich kecech akce prakticky neprestava. Triky jsou na naprosto spickovy urovni a celkove vizual je moc peknej, az to misty vypada jak videohra. Colin se docela snazi, ostatni herci tu jsou sice jen tak do poctu, ale neurazi. Jedinej problem je v celkem hloupym scenari, kde je vse od zacatku do konce jasny a kdyz nahodou hrozi nejaky zmateni divaka, honem se prispecha s vysvetlenim. Ale kdyz nebudu porovnavat s puvodnim filmem, mam tu proste solidne natocenej film za slusny 4*. ()
Znáte ten pocit, když potkáte opravdu, ale opravdu luxusní roštěnku, rozbalíte na ni veškerý svůj charm, navalíte ji do hlavy všechny osvědčené klíny, rychle za sebou do ní nahážete ty dvě povinné večeře, konečně přijde ona noc s velkým P, kdy ji za mihotavého svitu svíček podbarveném decentně nevtíravými, toužebnými tóny masterpissu Eltona Johna "Can you feel my dick tonight" něžně položíte na postel posypanou plátky růží, po předlouhém vášnivém polibku ji přes dokonale tvarované trojky sjedete rukou na opálené, léty pilates perfektně zpevněné břicho, za jejího táhlého, všeslibujícího vzdechu pokračujete níž až pod džíny a ......... nahmatáte čuráka? Ne? Pak určitě zkuste tohle nové Totální vzpomínání na časy, kdy ještě scénáristé neměli v hlavách nasráno a režiséři uměli točit akční sci-fi, u kterých se vám zhnuseně hlavou nehonily kraviny o nějakých odporných transkách. ()
Len Wiseman měl zdánlivě všechny trumfy ve svých rukou - známou a úspěšnou předlohu, hvězdy s širokým hereckým rejstříkem, velký rozpočet a nové filmové technologie, přes to všechno se mu nejen nepodařilo Verhoevenovu verzi předstihnout, dokonce se k ní ani nepřiblížil. To přitom vůbec nejsem starou verzí oslněný, ze zajímavé povídky o utajené identitě a složité konspiraci udělal Verhoeven popovou brakově vypadající podívanou, která se velkým obloukem vyhýbá jakýmkoli hlubším myšlenkám. Nutno ale přiznat, že v tom, oč se snažil, byl holandský režisér úspěšný. Je to, nepočítám-li Terminátora, jediný snímek, kde je u Arnolda možno mluvit o jakéms takéms herectví - každopádně z jeho fyzického typu vytáhl Verhoeven maximum. Jeho braková estetika byla zajímavá, během celé stopáže dokázal přicházet s chytlavými scénami a prvky, nikde nenudil. Wiseman se pokouší o akční blockbuster, ale příliš okatě parazituje na svém předchůdci, až moc se drží osvědčených žánrových vzorců a v záplavě nerealistické akce a bombastické výpravy neumí překvapovat ani zaujmout. Nedokáže ani dokonce pořádně prodat své postavy. Nakonec z jeho dílny vzešel typický snímek, který má velké ambice, které nedokáže naplnit. Celkový dojem: 25 %. ()
Kdybych neznal původní verzi s Arnoldem z roku 1990, tak asi budu hodnotit líp, ale tohle považuju za úplně zbytečnej remake (nebo spíš vykrádačku). Je to takovej mišmaš starýho Total recallu, Blade runnera, Matrixu a možná ještě něčeho, ale dohromady to moc nefunguje. Místo "inteligentního" sci-fi zůstal jenom hloupej akční film jak od Rolanda Emmericha. ()
Galerie (113)
Zajímavosti (36)
- Přestože je Kate Beckinsale (Lori Quaid) akční profesionálka, toto natáčení mělo pro ni jeden háček. Situaci okomentovala slovy: „Když nadešla hodina pravdy, říkala jsem si: Panebože, já mám zlomit nos Jessice Biel (Melina)? Doposud jsem zápasila jen s kaskadéry a vlkodlaky." (Sufferer)
- Expert na špeciálne efekty Patrick Tatopoulos je najviac hrdý na výtvor zvaný Pád - obrovský výťah, ktorý prechádza naprieč celou zemeguľou. Vyjadril sa, že použil prvky Boeingu 747, takže je divákom povedomý a pôsobí realisticky. (krasomama)
- Scéna souboje Quaida (Colin Farrell) s policejním komandem, které se jej chystá zatknout, odkazuje na scénu na začátku Matrixu (1999), kdy jde policie zatknout Trinity (Carrie-Anne Moss). Počáteční záběr, kdy se díváme přes Quaidovu ruku za hlavou do světla baterky a vidíme přibližujícího se policistu a závěrečné zaklení, jsou prakticky identické. (Dzin01)
Reklama