Reklama

Reklama

Ačkoli má tovární dělník jménem Quaid (Colin Farrell) krásnou manželku (Kate Beckinsale), kterou miluje, výlet do mysli mu připadá jako perfektní dovolená od frustrujícího života – skutečné vzpomínky na život super špióna mohou být přesně to, co potřebuje. Ale když se proces zvrtne, Quaid se stane hledaným mužem. Quaid, který je na útěku před policií – kterou řídí kancléř Cohaagen (Bryan Cranston), vůdce svobodného světa – se spojí s povstaleckou bojovnicí (Jessica Biel), aby našel hlavu ilegálního odboje (Bill Nighy) a zastavil Cohaagena. Linie mezi fantazií a realitou se začne smazávat a osud jeho světa visí na vlásku, když Quaid objeví svou skutečnou identitu, svoji pravou lásku a svůj skutečný osud. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (33)

Trailer 1

Recenze (1 385)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,RECALL – VZPOMENEME SI ZA VÁS....“ /// Nejvíc mě překvapuje, že ani s Colinem nemám po pár minutách problém. Přehršel sci-fi serepetiček a pozměněnej příběh, dělají pro nadšence z Recallu vo dost sympatičtější podívanou než ze zbytečnýho Spidermana. Fakt hezký obrázky, …. no jo, když kurva já to už zkusil dřív (a nebylo to u sila) pičo! Chybí moment překvapení a ze starýho dobrýho ,,béčka“ prostě áčko nevyhoníš. Ani s Kate bez latexovýho oblečku (no možná bez jakýhokoliv oblečku by se vyhonilo…., ale to je čistá polemika)! Chtěl bych věřit, že ,,prvničky“ fláknou i 4*, ale zřejmě nenapravitelní obdivovatelé originálu nad 2* nevylezou. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídku ,,We Can Remember It for You Wholesale“ vod Philipa K. Dicka z roku 1966 ani stejnojmennej film neznám. 2.) Zdá se mi, že mám za manželku pěknou svini. 3.) Přemejšlím, že si nepůjdu po práci ,,smáznout disketu“ do hospody, ale do Recallu. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Asi tím některé překvapím, ale podle mě je tenhle film zcela unikátní. Zejména co se týče akčních scén tady v dějinách kinematografie nic takového zatím nebylo. Všechny akční scény jsou totiž pojaté vertikálně, a nikoliv horizontálně, jak je běžné. Od začátku filmu až po závěrečné titulky se tu zcela systematicky a promyšleně pracuje s vertikálními pohyby hrdinů: úvodní pád Jessicy Biel, útěk z Rekallu, útěk před Lori, který provázejí dokonce tři Farrellovy pády z výšky, skok na auto mířící vzhůru a posléze deaktivace magnetu vrhající auto zase dolů, jezdící výtahy v podobě zvláštních kostek, a do toho neustále přesuny klasickými výtahy, lezení po žebříku a samozřejmě metafora celého tohoto vertikálního přístupu, obrovský tubus převážející kolonisty skrze zemské jádro. Je až k neuvěření, jak poctivě tvůrci filmu po celou dobu tenhle vertikální přístup naplňují. Zatímco ve většině filmů představují vertikály například v podobě hrozícího pádu z výšky nebezpečí a horizontály bezpečí či obecně jistotu, v Total Recall je tomu přesně obráceně: před blížícím se nebezpečím přicházejícím zepředu či zezadu se utíká nahoru či dolů. Díky CGI vytvořenému světu tu nakonec výška není nabytá strachem z pádu, jako třeba při lezení Cruise po reálné budově v MI-4, tudíž se vyloženě nabízí, aby se hrdinové v Total Recall z veškeré šlamastiky dostávaly vertikálními pohyby nahoru či dolů, jak také činí. Trochu se tu možná nabízí oprášit slogan z Nolanova Počátku „Sestup dolů je naše jediná cesta vpřed.“ Odmítnutí horizontality ve prospěch vertikality, který v Total Recall nastal, se odráží i ve stylu: při útěku z Rekallu se kamery agresivně přibližují a oddalují horizontálně od Farrella, zatímco kupř. pád auta po deaktivaci magnetů provází meditativní zpomalení fps. Total Recall tedy jak vidmo není jeden z těch filmů, které rozestaví před diváky ve velkých záběrech honosné kulisy futuristických měst pnoucích se do výšky, aniž by s touto výškou jakkoliv dále pracovaly a zapojovaly ji do děje či do pojetí akce. Tato zrada se podle mnohých diváků přihodila například v Prometheovi nebo v Sunshine, které se z ambiciózní, vertikálně směřované sci-fi epopeje zalomily do zběsilého, horizontálně orientovaného béčkového survival hororu. ____ To, že ten film tak pečlivě pracuje s vertikalitou, respektive s prostorem, jde ruku v ruce s tím, jak malou úlohu tu hraje čas. Hlavní hrdina je časově zcela neukotvený, jelikož postrádá jak minulost, tak budoucnost. Coby člověk bez paměti a bez vzpomínek neví, kým vlastně je, a minulost pro něj neexistuje. Totéž platí pro budoucnost, kterou coby tovární dělník rovněž nevyhlíží zrovna v dobrém světle. A je zcela logické, že tam, kde schází čas, nastupuje prostor, který tu má podobu jak již zmíněných vertikálních akčních scén, tak velkolepého futuristického prostředí. Hlavnímu hrdinovi jako by se také neustále připomínalo, že je časově neukotvený, pořád uprostřed, mezi věcmi, v mezibytí, v jakémsi intermezzu: (i) Umocněno je to třeba tím, že režisér Wiseman vyžadoval vedle mocné podpory CGI i skutečné kulisy. Jenže vystavět takové kulisy, prohlásil sám Wiseman, je nesmírně drahé, tudíž když už je vystavíte, musíte se do nich vracet a natočit v nich více scén. Taková jsou prostě pravidla a zákonitosti současné filmové tvorby. Není pak ale divu, že má Farrell pořád tytéž sny, když se kulisy ve filmu opakují, a že, jak si stěžuje svému kámošovi, pokaždé sedí v tubusu převážejícího kolonisty na tom stejném místě, den po dni, rok co rok, čím dál větší rutina. Tomuto paranoidnímu pocitu Farrella ze zastaveného času napomáhá i neustálé pendlování filmu mezi dvěma prostory, australskou kolonií a britskou federací. (ii) Za druhé je tento důraz na prostor na úkor času umocněn tím, že až do konce není jasné, odehrává-li se film ve snu, či v realitě, tudíž jako by byl neustále otevřen a bez konce. Pro obě verze existuje spousta argumentů, Wiseman to tak údajně zcela záměrně natočil, nota bene něco jiného tvrdí verze pro kina a něco jiného directors cut (v directors cut verzi nemá Farrell pod náplastí tetování z Rekallu, čímž film implikuje, že se odehrává celý ve snu). Tohle neustálé kmitání mezi oběma verzemi, pro něž lze ve filmu nacházet oporu, je podle mě mnohem důmyslnější než obvyklé twisty á la Shyamalan nebo Planeta opic, které v závěru přijdou s nějakým zásadním obratem či šokem, protože tyto filmy umožňují vlastně jen dvě zhlédnutí, jedno nevinné a druhé poučené, kdežto Total Recall je jako nekonečná smyčka a v počtu zhlédnutí neklade na diváka žádná omezení. ____ Total Recall se svým důrazem na prostor na úkor času, který se projevuje zejména vertikální akčními scénami a hrdinou bez minulosti i budoucnosti, tedy není jen tak nějakým tucotvým filmem, nýbrž naopak úžasnou metaforou současné tendence v kinematografii, která se odklání od zájmu o vyprávění k zájmu o prostor, ať už to souvisí se zájmem o průzkum imaginárních prostředí ovlivněný počítačovými hrami (hovoříme o kyberprostoru, nikdy o kyberčasu), s novým psaním historie francouzskou školou Annales upřednostňujícím každodenní události namísto velkých dějin nebo s obecnější proměnou v povaze světa, kdy podle některých v čele s Fukuyamou už neobýváme čas nebo dějiny, ale ve skutečnosti pouze prostor. Dřívější historická, temporální a narativně orientovaná kultura zřejmě nyní ustupuje kultuře prostorové, což lze pozorovat třeba na Hvězdných válkách, kde není zdrojem naší fascinace samotný příběh, ale spíš průzkum tohoto rozsáhlého světa bohatého na různé rasy a dobrodružství. Kdyby měla být dnes znovu natočena Casablanca, určitě bychom se chtěli dozvědět mnohem víc o prostředí Casablancy. Dnes by bylo neodpustitelné natočit film s názvem Casablanca, který by nejen z ústředního baru, ale i ze samotného města ukazoval tak málo. Dnes bychom toužili to město prozkoumat. Ten přechod od času k prostoru, který v kinematografii nastal, je dán ale zcela přirozeným vývojem a není překvapující. Dává rozum, že se zejména v první polovině dvacátého století nejprve vyprávěly klasické příběhy směřující od bodu A do bodu B, načež se takový přístup stal natolik otřepaným, že se v druhé polovině dvacátého století přešlo k prostoru v podobě komplexních fikčních světů jako tady nebo k různým puzzle filmům (Memento, Hangover) či síťovým narativům (Babel, Magnolia), které s časem pracují spíš jako s prostorovými dílky, jež umisťují do vzájemného souladu. () (méně) (více)

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Není to taková zábavná jízda jako Wisemanova čtyřka Smrtonosné pasti, ale i když je vám to příběhově ukradené, těch 200 mega je na slušných honičkách a spoustě záběrů monumentální futuristické městské zástavby dobře vidět. Herecky si krade film pro sebe Kate Beckinsale, která si zlobivou manželku vychutnává se sebejistotou herečky, co má nastříleno, nakopáno a nalatexováno z béčkových produkcí a co se každé ráno probouzí vedle režiséra, co jí pravidelně přihrává hlavní role. A s přehledem válcuje matné výkony jindy mnohem lepších kolegů (Farrell, Cranston, Nighy). Ale to, že se nedočkáme pořádného catfightu Beckinsale s Biel, to je u mě epic fail. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Wisemanovi rozhodně víc sedí fyzično než celodigitální kompozice, z nichž by se dala sterilita a bezkrevnost stáčet a prodávat na fesťácích místo Lemonu. Ale jakmile se rozjedou hard-disky Recallu a člověk pro změnu zastaví mozkové závity, je pravděpodobnost filmového průjmu překvapivě minimální. Možná měl Wimmer dobrý den, anebo jen hodně dobře obšlehával od Verhoevena (včetně dialogů, což je celkem vtipný), ale vážně si neumím představit, že si by si chtěl někdo vypíchnout oči kvůli nadměrné blbosti a ne proto, že Jessica Biel zase brousí dno herecké pikantnosti. Jen škoda, že týden od projekce si lze vzpomenout vážně jen na Beckinsale, jejíž pozadí je snímané snad ještě obsesivněji než když sedí za kamerou Paul Anderson a masturbuje nad Milou mezi zombíky. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Popcornová akční jednohubka se slušnou akcí a opravdu excelentními triky. Jenže je to celé naprosto hloupé a hlavně zbytečné. Scénáristé okleštili všechno nebo vyšoupli všechno dobré z originálu a celé se to i přes našlapané tempo hodně rychle vykouří z hlavy. Colin Farrell už zažil lepší herecké chvilky, Jessica Biel je prkenná a jediná Kate Beckinsale zde naprosto prodává své přednosti. I přes jistou snahu prostě ale vzniknul film, který se s originálem nedá moc srovnávat. 50% ()

Galerie (113)

Zajímavosti (36)

  • Finančnú náročnosť výstavby kulís demonštruje i fakt, že za každý týždeň výstavby sa spotrebovali skrutky do dreva v hodnote 10 000 amerických dolárov. (m.a.t.o.)
  • Přestože je Kate Beckinsale (Lori Quaid) akční profesionálka, toto natáčení mělo pro ni jeden háček. Situaci okomentovala slovy: „Když nadešla hodina pravdy, říkala jsem si: Panebože, já mám zlomit nos Jessice Biel (Melina)? Doposud jsem zápasila jen s kaskadéry a vlkodlaky." (Sufferer)

Související novinky

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

06.01.2014

Paul Verhoeven dal světu trojici výjimečných akčňáků – Total Recall, RoboCopa a Hvězdnou pěchotu -, které díky kombinaci satirického nadhledu a brutální akce těžko někdy upadnou v zapomnění. Bohužel… (více)

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (více)

Reklama

Reklama