VOD (1)
Série(4) / Epizody(36)
Obsahy(2)
Odcizení sourozenci s výjimečnými schopnostmi se znova setkají po smrti svého otce a odhalí šokující rodinná tajemství a nebezpečí pro celé lidstvo. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (170)
Neskutečně utahaný seriál o skupince "sourozenců", kteří náhodou mají nějaké nadpřirozené schopnosti, které během seriálu sem tam použijí. Deset dílů rodinného dramatu se spoustou zbytečných odboček by šlo hezky zkrátit na dvouhodinový celovečerák, který by měl aspoň nějaký spád. Netuším, zda se plánuje nějaké pokračování, ale klidně si to nechám ujít. Věřím, že komiksová předloha bude zajímavější. ()
Ellen Page zase ohýbá světy, Robert Sheehan zase hraje Nathana z Misfits a já se zase jednou spálil na Netflixu. Originální komiksárna, která měla tu nakročeno k Heroes, tam zase ke Kick-Assu mě fakt zklamala. Materiál na celovečerák roztahaný do deseti hodin. Postavy i svět mě zajímaly, ale když se banda superhrdinů chovají jako idioti a tvůrci ani běhm té přepálené stopáže neodpoví na všechny otázky, tak mě to opravdu uráží. Navíc si nepamatuju, kdy jsem naposledy viděl něco s tak nehodící se hudbou (ač soundtrack je sám o sobě fajn). Překvapil mě ale skvělý Aidan Gallagher, z něj bude hvězda. ()
„SVĚT SKONČÍ ZA 8 DNÍ...“ /// Superhrdinský schopnosti, cestování časem, Ellen Page, „zmetek“ Nathan… příběh dysfunkční rodiny složený z výjimečných bratrů a sester, jenž mají zabránit apokalypse. Naštěstí se problematicky nevyrovnávaj se superschopnostma, ale s tím, že fotr byl čurák a psychologicky řešej spíš vztahy mezi sebou. (No… i když…) Někdy to nevodsejpá, jak by mělo. Na druhou stranu je tady celkem solidní snaha o humor. A až bude druhá řada…, já příjdu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennej komiks, kterej napsal Gerald Way a ilustroval Gabriel Bá, neznám. 2.) Snažím se, aby parchanti dosáhli svého potenciálu. 3.) Thx za titule „Zira.“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ * ()
Toto byl zajímavý seriálový zážitek. Podle trendu dnešní doby a podle toho, kolik lidí vidím v kinech na komiksových adaptacích, bude tohle podlé mého trefa do černého. Ačkoliv je to příběh, který byste po přečtení shrnutí děje charakterizovali jako "superhrdinský", po pár minutách sledování by vás to rychle vyvedlo z omylu. Je to vlastně takový citový příběh o sourozencích, kteří byli od dětství terorizováni svým tatínkem, a to na nich zanechalo výrazné psychické následky. Neustálé hádání a dohadování hlavních aktérů bylo chvílemi už dost otravné, nicméně poté přibylo trochu více akce, zápletek a už se to dalo snést lépe. Než jste se pořádně seznámili s postavami, bylo to celkem těžké sledování, jelikož každá z postav měla své silnější a slabší chvíle, kdy jsem si je v jednu chvíli oblíbil, ale za chvíli mě svým chováním akorát vytočili. Byl to spíš takový "antihrdinský" příběh, který ale ve své druhé polovině neskutečně bavil. To, že bylo chování postav takové jako bylo, vedlo ke větší nepředvídatelnosti děje. Celkové pojetí s koncem světa, cestování v čase a tajné organizaci, které to má všechno pod palcem jsem dost žral. Mělo to celkem i pár vedlejších dějových linek, které postupně s flashbacky dávali k vzniku květnatý děj, který stojí za to vidět. 80%. ()
(Po třech epizodách) Mdlý a vyprázdněný “superhrdinský” vesmír Marvel/Netflix po jeho zrušení vystřídala mdlá, nevýrazná a opět dějově vyprázdněná “superhrdinská” akademie. Zatímco streamingová platforma slibně buduje vysokorozpočtová high-end dramata a převrací pole filmové distribuce, v žánru komiksových adaptací je daleko pozadu, snad i za konkurenčními free-to-air seriály od The CW. I slibně vypadající The Umbrella Academy, stojící na high-concept nápadu a zápletce, se nejenže dějově neposouvá, ale rovnou nezáživně stagnuje na místě. Série nevýrazných dialogů ve stylu soap opery (všichni se po letech sejdeme a budeme zdlouhavě probírat své pocity) na dvou-třech opakujících se lokacích už iritovala ve zmíněných marvelovkách, “akademie” v tom neinvenčně pokračuje spoléhajíce na to, že divákům dnes v tom přehršlu obsahu stačí ke štěstí tak málo, jako je jedna mizerně sestříhaná přestřelka/montáž na epizodu za doprovodu známé hudební vypalovačky, občasné klení a trocha krve. Opravdu další krok zpátky - tam, kde by jiný seriál představil hlavní postavy a ústřední směřování zápletky v úderném několikaminutovém prologu, to Netflix a jeho showrunneři rozmáznou na tři pateticky nezáživné epizody, kde se jediná zajímavá scéna (skupinový tanec) odehraje na konci té první. U dvou dalších jsem skoro omdlel tou očividnou neochotou nabídnout něco jiného než snahu udržet diváka po skončení epizody předvídatelným cliffhangerem. Tahle dramaturgicky neošetřená (četl někdo ty scénaře kromě těch, co je napsali?) a těm nejnižším fanboyovským pudům jdoucí podívaná není zrovna dobrou vizitkou progresivní firmě jako Netflix - tímto počinem se opravdu spíše reprezentuje jen jako ekvivalent seriálového bufetu a nezdravého přejídání. ()
Galerie (661)
Zajímavosti (21)
- Tým Umbrella Academy se prvně objevil v komiksové sérii „The Umbrella Academy: Apocalypse Suite“ (2007–2008) od vydavatelství Dark Horse Comics a autorů Gerard Way a Gabriel Bá. (3T)
- V komiksové předloze dokáže Diego Hargreeves (David Castaneda) zadržet dech na dobu neurčitou, zatímco v seriálu byla jeho schopnost změněna na to, že dokáže házet noži se 100% přesností a v letu měnit jejich směr. Jeho schopnost byla změněna, aby byl Diego víc „lidštější“ a diváci se s ním mohli více ztotožnit. (mikki089)
- Na začátku vypravěč zmíní, že jediní přeživší apokalypsy je šestice sourozenců. Ovšem na konci epizody Bílé housle (2019) je záběr na Hazela (Cameron Britton) a Agnes (Sheila McCarthy), kteří se zachrání s pomocí kufříku Komise. (VinceCZ)
Reklama