Režie:
Roland EmmerichScénář:
John OrloffKamera:
Anna FoersterHrají:
Vanessa Redgrave, Rhys Ifans, Joely Richardson, David Thewlis, Paula Schramm, Robert Emms, Edward Hogg, Rafe Spall, Jamie Campbell Bower, Xavier Samuel (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh filmu Anonym, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (394)
Ufona od člověka jeden aspoň rozeznal a hned od začátku mu bylo jasné, která bije. Když však Rolča začne ukojovat své umělecké ambice, to abyste při tom měli u sebe ilustrovaný katalog anglických degenerátů a dělali si centrofixem na televizi křížky, jinak budete po dvaceti minutách naprosto v prdeli z toho, který z těch naondulovaných panáků se šviháckými knírky je Essex, který Southampton, a který Oxford. Pokud je vám ale jedno, koho vlastně ta Bětka ve finále přeblafla, můžete si v opravdu dokonalých kulisách poslechnout jednu z pohádek o tom, kdo byl vlastně nejpřeceňovanější nudil v dějinách světového dramatu s jazykem natolik květnatým, že dodnes poskytuje slušné živobytí celým hordám lingvistických eskamotérů, hloubajících nad tím, jestli opravdu vraždil ten negr nebo šlo jen o dobové rasistické předsudky, miloval li Ríša III svého koně víc, než Tudorovic Jindru, může li vám skutečně hrábnout, když příliš dlouho čumíte do lebky či nebyl li snad ten patnáctiletý Montekovic puboš ve skutečnosti latentní homosexuál, protože místo toho, aby naprudko ohnul Julču o balustrádu, recitoval jí raději pod balkónem vyteplené sonetky. Každopádně jsem od Herr Emmericha čekal, že bude opravdový Šejxpír bezcitné monstrum z nepřátelské galaxie a v závěru je všechny zmasakruje plasmovým dělem. Jsem docela mile překvapen, že se k tomu nedostal. Uvidíme, co Anonymous 2. ()
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $4,463,292║Tržby Celosvetovo $15,685,544▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov ║ Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Emmerich vie teda prekvapiť ale toto nie je jeho šálka kávy ani zďaleka, ale výprava, kostýmy veľmi dobré, škoda nie príliš kompaktného deja, nemá to patričnú iskru ktorá by strhla. /40%/ ()
Veľmi zaujímavé, predovšetkým vďaka menu režiséra. Príbeh je totiž rozprávaný pomerne zložito a množstvo postáv vyžaduje značnú dávku sústredenia - a to je fajn. Je to pomerne komorné, aj keď pár scén je pompéznych. Škoda, že to vyznie trochu prekombinovane a vzhľadom na veľký záber nevynikne poriadne ani jedna z dejových línií. Emerichovská takmerartovka určite zaujala... ()
Technicky i herecky je to skvělé, o tom žádná. Největší problém však vidím ve scénáři, který byl až zbytečně zmatečný a častokrát jsem jednotlivé časové skoky nezaznamenal, což způsobovalo bordel v ději a nakonec i v postavách. Nicméně jako takové nahlédnutí do alternativně pojaté historie to funguje slušně. Od Emmericha mám ovšem raději akčněji pojaté snímky. ()
Emmerichovo hop sem, hop tam....skáče z žánru na žánr, tak splašeně, jak zajíc před reflektory auta. Stejně jako je jeho polovina filmů dobrá (vrcholem je pro mě PATRIOT), je druhá polovina špatná. ANONYM patří do té druhé poloviny. Skvělý scénář tady definitivně pohřbila tristně nudná režie. Film měl úžasné kostýmy, byl prošpikován architektonickými detaily, ale nic víc...výběr herců mohl být lepší, někteří tady neměli co dělat...film zachraňovali pouze David Thewlis a Rhys Ifans. Každopádně Emmerich pohřbil další dobrý námět, který krom vizuálního perfekcionalismu nemá co jiného nabídnout - podobně dopadlo např. 2012. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (8)
- Ve filmu zazní melodie z Mozartovy skladby "Requiem". Sám Mozart se však narodil až po smrti Shakespeara. (baribal)
- Joely Richardson, která ve filmu hraje mladou královnu Alžbětu, hrála dříve Kateřinu Parrovou v seriálu Tudorovci (od r. 2007), tedy poslední ženu Jindřicha VIII., otce Alžběty I. (vanityfair)
- Scénář byl Johnem Orloffem sepsán v roce 1998, kdy se v kinech objevil obdobně inspirovaný film Zamilovaný Shakespeare (1998). Projekt byl pozastaven a opětovně oživen až v roce 2005, kdy zájem o něj projevil Roland Emmerich. Ten se k vlastní režii dostal po sérii úprav až v roce 2010. (Conspi)
Reklama