Reklama

Reklama

Zkušený lupič plánuje akci, která by mohla být dosud největším úspěchem jeho zlodějského gangu. Přitom se snaží vymyslet, jak se vymanit z pasti svého života i z města a zároveň uniknout agentovi FBI, který se snaží dopadnout jeho i jeho bandu bankovních lupičů. Ben Affleck nejen vévodí vynikajícímu hereckému obsazení, ale je také režisérem a spoluautorem scénáře napínavého, kriticky oceňovaného kriminálního thrilleru, který se odehrává – a často také exploduje – v drsných lokacích Bostonu. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 139)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tedy při znalosti faktu, že Ben Affleck coby režisér natočil teprve svůj druhý celovečerní film, klobouk dolů. Svůj atmosferický debut sice nepřekonal, ale jestli je druhý film přelomový a teprve on napoví, jaký ten který režisér ve skutečnosti je, o Affleckovi hovořil jasnou řečí - přirozený talent! Je patrné, že Ben Affleck točí o něčem, co zná a čemu rozumí a svou režisérskou (ale i lidskou) typologií mi ze všeho nejvíce připomíná Clinta Eastwooda, možná svého hollywoodského guru. Všichni tady řeší podobnost s Mannovým opusem, s Nelítostným soubojem má Město jistě mnoho společných prvků a jednu z hlavních dějových linek, ale ve výsledku je jiné, své. Tohle není souboj dvou rovnocenných rivalů na různé straně zákona, tohle je óda na to, čemu Američané říkají ,,neighbourhood" a my tady komunitní život, soupeření zločince a muže od FBI je jen vedlejším produktem. Jsem zvědav, s čím přijde Ben Affleck na režisérské stoličce napotřetí... ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Upřímně nesdílím vůbec žádné nadšení většiny ostatních komentujících. Technickými parametry slušně zpracováno, ale co se týká děje, bylo pro mě Město doslova utrpením. Nudnou dvouhodinovou noční můrou plnou klišé a nelogických zvratů. Nesympatický hlavní hrdina, jehož otec sedí za několikanásobnou loupežnou vraždu, matka mu v dětství utekla (ale ve skutečnosti spáchala sebevraždu), vychovávala ho ulice, ale mezitím našel dost času na tajný studium na vejšce (a vsadím se, že ve volným čase mimo záběr kamery chodí Doug i do knihovny), občas se snaží se psychologicky rozebrat a tak vede zvláštní řeči o pocitech, který měl v dětství (možná by měl radši mluvit o tom, kde a jak se ho rodiče v dětství dotýkali). Kromě vykrádání bank se snaží dostat se ze zločineckýho světa, protože konečně potkal holku svýho srdce, kterou zezačátku nepoznal a použil ji jako rukojmí, ale pak se do ní zamiloval. Abych citoval klasiku: Je to prastarý příběh. Android potká androida z něhož se stane chameleon. Android ztratí chameleona, jenž se změní na slizku. Android získá slizku, slizka potká slizku s níž odejde a android ztratí slizku, chameleona i androida. Kolikrát jsme už viděli tenhle příběh? Konec film už úplně zazdí a neschopnost a zkarikovanost policie je posledním hřebíčkem do rakve už tak dost smutnému ději. Kdyby se Affleck nesnažil o další zbytečnou psychologickou sondu do zločinecké duše zmítané rozpolceností mezi přirozené vnitřní dobro a zlo plynoucí z prostředí, mohla to být slušná kriminálka. Ale vyšel z toho jen paskvil plný hlubokomyslných žvástů a pitomých postav, planých gest a sebeobětování. ()

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Konečne niekto prišiel s niečím ako HEAT (1995). Kvalitných kriminálok kde gangstri sú tí sympatickejší nie je nikdy dosť (zmienim ešte POINT BREAK (1991) a aktuálny ANIMAL KINGDOM (2010)) a že zrovna Ben Affleck príde s takýmto námetom o to je to väčšie prekvapenie. Režisérsku reputáciu si z vysoko nastavenej latky ešte vylepšil a jeho scenár je tiež kompaktný, gradujúci a film herecky výborne obsadený. Jeremy Renner valí. PS: EXTENDED verzia zbytočne predlžuje úvod, jedná sa len o dialógové scény, ktoré mali ostať na podlahe strižni. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Tohle schéma už tady bylo mnohokrát a někdy i lépe (v jednom momentu se na ‚ten‘ kousek i hlavní hrdina kouká v televizi), ale líbí se mi Affleckova sympatická režie, která ty archetypální postavy nehrne dějem nijak překotně, ale bez zbytečných vytáček, věcně a poutavě. Že je to chvílemi až moc sevřené v kleštích okoukaných šablon je na škodu hlavně ve chvílích, kdy zběhlejší divák vytuší následující kroky hrdinů dřív než oni sami. Každopádně, ta určitá staromódnost tomu jen a jen prospívá. Na další Affleckův film se těším nevýslovně. [Vážení distributoři, vzhledem k BR-ripu na netu, české premiéře v nedohlednu a současnému programovému složení našich kin, jedna malá poznámka: ‚Vyserte si oko!‘] ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Předlouho jsem měl film ve watch-listu a udělal jsem dobře, že jsem se na něj konečně koukl. Ben Affleck s každým svým filmem režijně roste a musím ocenit jeho celkovou práci u filmu, jelikož napsat scénář, režírovat a hrát přitom hlavní úlohu, dokáže obstojně, neřknu-li výtečně, zvládnout jen málo takových. The Town mě velice příjemně překvapilo, žánrově se jedná o něco úplně jiného než jsem čekal a jsem za to rád, jelikož jsem čekal nudnější Argo. Argo sice u mě nebylo překonáno, ale i tak se jedná o vynikající podívanou...80% ()

Galerie (79)

Zajímavosti (30)

  • Premiéra filmu se konala ve Fenway Parku, což je baseballový stadión v Bostonu. (HellFire)
  • Každý obrněný vůz bostonské policie, který se ve filmu objeví, má příslušnost k fiktivnímu policejnímu okrsku A-8. (Othello)
  • Do kin byl film rozvážen pod názvem "Criminal Intent". (HellFire)

Související novinky

Jak to vypadá s novým Batmanem?

Jak to vypadá s novým Batmanem?

03.01.2017

Studio Warner Bros. nesmírně touží po netopýří sólovce od Bena Afflecka. Představitel Batmana a režisér Gone, Baby, Gone, Města nebo oscarového Arga se uvolil, že ji natočí, soustavně ale tvrdí, že… (více)

Kdo si vyšlápne na Batmana?

Kdo si vyšlápne na Batmana?

09.09.2016

Sólový film s Batmanem stále nemá datum premiéry. Ben Affleck ho zřejmě dodá v roce 2018 nebo 2019, už teď ale známe alespoň záporáka. Čeká nás návrat Jokera nebo Deadshota ze Sebevražedného oddílu?… (více)

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

Ben Affleck zremakeuje Svědka obžaloby

20.08.2016

Kdyby se vybíraly nejlepší filmy z padesátých let, jen těžko by mezi nimi chyběl Svědek obžaloby. Soudní drama Billyho Wildera vychází z povídky (a následné divadelní hry) od Agathy Christie, získalo… (více)

Reklama

Reklama