Reklama

Reklama

Bitevní loď

Trailer 2

V roce 2005 vysílá NASA do vesmíru každých 24 hodin signály s cílem nalézt inteligentní život. V té době je Alex Hopper beznadějným ztroskotancem, jehož posledním průšvihem se stane krádež kuřecího burrita pro svou novou dívku Samanthu. Jeho starší bratr Stone s ním ztratí trpělivost a přinutí ho, aby s ním sloužil v námořnictvu. Alex po pár letech sice zastává prestižní důstojnické místo na letadlové lodi, ale má pořád horkou hlavu. Problém je, že cesta ke svatbě se Samanthou vede přes jejího otce, admirála Shanea. Poté, co se popere s japonským kapitánem Nagatou, který připlul na námořní utkání, to vypadá, že má Alex po dívce i kariéře. Mezitím vědci na Havaji zjistí, že se k zemi blíží pět neidentifikovaných předmětů obrovské velikosti. Je vyhlášen poplach a NASA a vojáci sledují, jak se jeden z nich srazí s družicí a v troskách dopadá na Hong Kong. Zbylé čtyři lodě přistanou v Pacifiku uprostřed probíhajícího mezinárodního námořního cvičení, které si vyhodnotí po svém a začnou se ihned bránit. Kolem své flotily a na části pobřeží utvoří neprodyšný ochranný štít, pod kterým uvízne i pár torpédoborců, ale hlavně Alex Hooper. I Samantha se ocitá v nebezpečí, krátce nato je vetřelci zajata. Alexovi nezbývá nic jiného, než se chopit zbraně. Naštěstí v tom není úplně sám, po boku má řadu odvážných námořníků. (TV Nova)

(více)

Videa (46)

Trailer 2

Recenze (1 667)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Bylo by dobré si říci na rovinu, že Berg se nechal do jisté míry značně inspirovat mistrem žánru, tedy Michalem Bayem minimálně co se vizuálního hávu a stylizace týče. Jak už tu někteří správně podotkli, tak západy slunce jdou Michaelovi skutečně o poznání lépe. Ale pojďme popořadě. Herecky průměrné, někdy i hloupé. Nefungují ani vtipné pasáže, ani pasáže návratu k životu (mariňák bez nohou), vtipné hlášky nic moc a jediné skutečně záživné dialogy vede v těch pár minutách Liam Neeson a Taylor Kitsch, který se vzal z ničeho nic nevím odkud ve dvou megavelkých projektech a herec je to vcelku nevýrazný. Potěší oko Brooklyn Decker. O tom žádná. To ovšem není příliš o herectví. Scénář nuda. Ono se nedá ani příliš vymyslet, ale jednoduchá mytologie a vizuální ztvárnění vetřelců mne přímo irituje a zkouší dost razantně divákovu inteligenci. Stejně tak jako některé "over the top" kousky s USS Missouri u kterých jsem měl chuť se smát. Alespoň non-stop eye candy akce potěší. Jakmile se totiž začne něco dít, končí to až se závěrečnými titulky. Pár krásných scén destrukcí lodí a letadel, efektivní nájezdy kamer a téměř na chlup stejně natočená havárie lodi nad Hongkongem, jako před x lety pád asteroidu nad New Yorkem (Armageddon). Triky v odstupu cca 15 let ? (k zamyšlení). Ano, prosluněné záběry, celky velmi přehledné a technicky v podstatě bez kazu až na pár drobností. Je to ovšem nebetyčná blbost. Není tam dost romantiky, není tam dost katarze, emocionální linky. Bay je koulař, který umí krásně všechno smíchat dohromady. Berg umí jen tu akci. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Jestli chcete vidět loď ze druhé světové, jak driftuje po vlnách Pacifiku... myslím, že byste se do toho měli pustit. Možná je to na pohled pěkné, ale to je tak všechno. Příběh je slabý, dost to tlačí patriotismus; má to všechno – vlajky, slunce v pozadí, vojenskou hrdost, veterány, invalidy, ... Prostě skvělý americký film o vojenském prostředí. Dojde tam k nějakým bojům, k přátelství, ke ztrátě, výbuchům. Jo a taky jsou tam emzáci, ale vlastně nikdo moc neví, co chtějí. Asi jako vytěžit Zemi, nebo co? Nikdo neví. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Asi jeden z nejdebilnějších scénářů a filmů, co jsem kdy viděl. Díky Bergově režii je to však i tak výborná zábava, která naštěstí o své prostoduchosti ví. Akce je výborná, triky rovněž a Taylor Kitsch je překvapivě sympaťák a napravuje si tak reputaci po Johnu Carterovi. Jen by to chtělo trochu zkrátit stopáž a utopit Rihannu. Jinak je to ale ta správná bezmozková popcornová zábava vhodná na léto. I když vzhledem k Bergově talentu, je ho na podobné filmy i trochu škoda 70% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podívám na dějiny filmové hudby od počátku kinematografie po dnešek, vidím určitý trend - přechod od hudby ke zvukům. Chtěl bych tomu trendu věnovat pár slov: ____ (i) Velmi patrný je tento přechod od hudby ke zvukům například v Bitevní lodi, kde hudba Jablonskyho vlastně žádnou hudbou není, ale spíš sledem zvukových efektů. Jeden z důvodů je mimochodem ten, že digitální monstra vyžadují důraz na zvuky, protože zvuky jim dodávají na realističnosti, která jim jinak schází. Vtip je každopádně v tom, že zatímco dnes se stal podobný důraz na zvuky na úkor hudby v mainstreamových filmech docela běžným, v minulosti byl zcela nemyslitelným. Jedinou výjimkou představovaly animáky a horory, tedy žánry na okraji mainstreamu, které dokonce mnozí hudební skladatelé vnímali jako příležitost k experimentům s modernistickými postupy, které jim v koncertních dílech připadaly příliš avantgardní – odsud je i patrné, proč je nesmysl stavět filmovou hudbu hluboko pod klasickou, k čemuž mají někteří sklony, a proč se trochu ironicky největší kreativita v hudbě odehrávala v pokleslých žánrech, kde by to nikdo moc nečekal. U animáků se vždycky pěstovaly syrové zvukové efekty podtrhující jednotlivé gagy, zatímco horory už od počátku tolerovaly a vlastně i vyžadovaly různé modernistické hudební odbočky či odlidštěnou elektroniku vyhrazenou pro násilí a nadpřirozeno. Jenže dnes se něco takového stává běžným standardem i v ryze mainstreamových filmech (znamená to snad, že v sobě má dnešní doba něco z grotesky a hororu?), čehož příkladem je vedle Bitevní lodi hudba dua Reznor/Ross k Fincherovým filmům, remake Barbara Conana s disharmonickou hudbou Batese a velmi kuriózně se to potvrzuje vlastně i v Avengers, kde si Silvestri vůbec nedal námahu, aby přetáhnul motivy hrdinů z předchozích marvelovek, takže chybí hudební motiv Thora, Iron Mana nebo Hulka, zato se ale ze zvukových knihoven přetáhly zvuky jednotlivých zbraní (štít má svůj zvuk; kladivo má svůj zvuk – pro zvednutí, upuštění, hození ap.) a postavy jsou tak definovány zvuky. ____ (ii) K přechodu od hudby ke zvukům přispívá i historický vývoj co se zvukových standardů týče od mono/stereo přes systémy vícekanálového prostorového ozvučení Dolby/DTS a Lucasův THX certifikát až po 7.1 surround nebo současnou novinku Dolby Atmos mínící umístit reproduktory i ve dvou řadách na stropě. Tyhle technologie nejenže vyloženě nahrávají k důrazu na zvuk, ale způsobují i celkem inovativní změny filmového jazyka. V řadě filmů například vyjíždějí auta po levé či pravé straně mimo záběr, ale nikoliv z nějakých uměleckých příčin (zdůraznění mimozáběrového pole či rámu obrazu), ale čistě proto, aby se zapojily postraní reproduktory. Tudíž v momentě, kdy je auto čumákem metr před krajem záběru a střihač by měl správně střihnout, tak to neudělá, aby vynikl postranní zvuk. Zaznamenal jsem to v honičce uprostřed TDK nebo v Singerově Supermanovi, kde ve 35. minutě kolem diváka proletí či přesněji prohučí několikrát za sebou raketoplán. Někdy se prostorový zvuk používá u božských či jinak nadřazených postav, kdy se na místo do centrálního reproduktory pustí jejich proslov do všech kanálů, příkladem tohoto je Mark Strong na začátku v Johnu Carterovi. Prostorový zvuk znamená pro sound mixéry a sound editory řadu výzev, ovšem i dilemat, protože obraz je vpředu, tudíž přemrštěný důraz na zadní reproduktory diváky hrozně ruší. Fakt je každopádně ten, že je možná na čase přestat brát zvukaře jen jako takové málem přebytečné řemeslníky. Představa geniálního hudebního skladatele, který se tyčí nad zvukaři, je dneska už prostě neudržitelná. ____ (iii) Za vymizením hudebních motivů a melodií a příklonu ke zvuku má velký vliv i čím dál rychlejší střih ve filmech. S tím, jak se zkracuje průměrná délka záběru a roste tempo filmů, není logicky možné rozvíjet nějaké velké hudební plochy. Hodně lidí si třeba stěžovalo na hudbu Batese u remaku Barbara Conana, jenže ten film se žene kupředu neskutečným způsobem. Nejsou tam žádné minutové scény, během nichž se Arnold zacvičuje s mečem a kde mohl Poledouris rozvíjet svoje velkorysé hudební nápady. Přesně z tohohle důvodu kvitoval Giacchino při práci na čtvrté Mission: Impossible rukopis Birda, který není jeden z těch cut-cut-cut režisérů, ale dbá na delší záběry, což pomáhá hudbě. Bude nicméně asi potřeba si zvyknout na to, že soundtracky nejsou určeny primárně k poslouchání a vytváření silných melodií, ale k tomu, aby sloužily filmu (takto s filmem je koneckonců hudba posuzována i na Oskarech). Samozřejmě se tu vždycky budou objevovat živoucí pozůstatky dávno minulé éry filmových symfonií jako John Williams, nicméně ten přechod od hudby ke zvukům nikdo nezastaví. Je to zjevný i z historického průřezu filmovou hudbou od zastaralého hudebného romantismu používaného v klasickém Hollywoodu (esence hudby jako takové) přes populární písničky v Bezstarostné jízdě či Absolventu a 80kovou MTV estetiku (přechodová fáze) až po současné filmy jako Dokonalý trik či Drive napájející se témbrovou a elektronickou hudbou, noisem, ambientem, minimalismem či serialitou (nástup zvuku). Z důrazu na zvuk ve filmech bychom ale neměli propadat panice, protože to, co vnímal starý řád jako hluk, vnímá řád nový jako hudbu. Konsonance a disonance se historicky vyvíjejí, a tak to, co před časem působilo jako výrazná a nepřípustná disonance, bývá dnes pojímáno jako zajímavý hudební souzvuk. Zvuky nám tak jednoho dne budou připadat melodičtější než hudba. Prolomit ušima tu hráz nebude úplně snadné, ale může se stát, že to jednoho dne prostě najednou uslyšíme. Nic už pak nebude jako dřív. () (méně) (více)

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Berg to zase dokázal. Zase si bere ty nejklasičtější klišé, ale zase je na sebe kupí chytře, z hlediska dramaturgie správně (dokonale, dalo by se říci) a přitom ta trošku jinak a především baví sebeironií tam, kde by se jiní brali smrtelně vážně. Ohromné překvapení, které originality příliš nepobralo, ale uteklo jako voda a vlastně bych si ho někdy dal klidně s chutí znova.. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (45)

  • Ve filmu se objevují záběry z mezinárodního námořního cvičení RIMPAC 2010. (JP84)
  • Japonská loď Myoko, která je ve filmu napadena, je ve skutečnosti torpédoborec Atago DDG-177. (JP84)

Související novinky

Wahlberg a spol. prchají z Afghánistánu

Wahlberg a spol. prchají z Afghánistánu

25.07.2012

Akční drama Lone Survivor není nový projekt, ale až teď se vyrýsoval konkrétněji. Peter Berg se po popcornové Bitevní lodi opět pustí do něčeho vážnějšího. Konkrétně to bude adaptace non-fiction… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Zapomeňte na Chucka, je tady Liam

Zapomeňte na Chucka, je tady Liam

06.04.2012

Každým dalším filmem potvrzuje, že je momentálně nejdrsnějším frajerem na filmových plátnech. Ať už mučí imigranty v pařížských doupatech, zabíjí vlky holýma rukama nebo krágluje digitální starořecké… (více)

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Reklama

Reklama