Reklama

Reklama

Na Zlatý glóbus nominovaný Ewan McGregor (Muž ve stínu, Andělé a démoni), na Cenu Akademie nominovaný Christopher Plummer (The Last Station) a Mélanie Laurent (Hanebný pancharti) se představují ve filmu Začátky, povznášející komedii o tom, jak legrační a proměnlivý může být život. Když grafik Oliver (McGregor) krátce po smrti svého otce (Plummer) potkává svobodomyslnou Annu (Laurent), dochází mu, že v otázce dlouhodobých romantických vztahů je úplný začátečník. Až při vzpomínkách na otce, který po smrti své ženy, se kterou byl 45 let, přiznal svou homosexualitu a zbytek života si užil jako divoký mejdan, Oliver pocítí touhu dát šanci vznikajícímu vážnému vztahu. Originální milostný příběh, při jehož natáčení se scenárista a režisér Mike Mills nechal inspirovat vzpomínkami na svého otce, si získal filmové kritiky, protože je “chytrý, dojemný a často legrační!” (Karen Durbin, Elle). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (220)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Začátky mají na první pohled velmi atraktivní námět a nadmíru sympatické obsazení - o to víc zamrzí, jak moc je tento film svým zpracováním plochý a jalový, nemastně neslaný a klouzající po povrchu. Ve snímku se nachází několik dějových rovin a problematik - mezilidské a mezigenerační vztahy, otázka smrti, sexuální menšiny, hledání vlastní identity - nicméně ani jedna z nich nebyla natolik silná, aby mě dokázala zaujmout a pohnout s mým vnímáním. Musím tedy konstatovat, že jsem byl vážně zklamaný, čemuž nepomohl ani roztomilý Jack Russell, ani oscarový výkon Christophera Plummera. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně milý snímek, který sice primárně pojednává o umírání (o tom, jak se rozloučit s milovanou osobou), ale sekundárně se samozřejmě zaměřuje na lásku. Film o pocitech, štěstí, smutku a o tom, jak vnímáme milovanou osobu. Poetika obyčejného života...doplněna skvělými herci. Jedná se přesně o ten typ filmu, který Vás buď naplno chytne (zaujme) nebo naopak naprosto mine. Mně se stalo to první, proto za 5 hvězd, zrovna něco takového jsem potřeboval vidět... ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Taká pomalá romantická dráma. On je osamelý suchár a ona tajuplná kráska, ktorá má tiež nejaký problém sa naplno partnerovi otvoriť. Pomaličky sa dávajú dokopy a popritom sledujeme spomienky hlavného hrdinu na jeho detstvo v ktorom ho vychovávala hlavne jeho matka a zároveň na posledné roky života jeho otca, ktorý sa po smrti manželky priznal, že je gay a rozhodol sa, že si to na staré kolená užije, lenže ho napokon postihla rakovina a tak sa o neho musel syn starať. Behom tých chvíľ sa konečne trochu viac spoznali. Je to taký strašne pomalý film. Tie spomienkové scény síce vysvetľujú povahu hlavného hrdinu, ale radšej by som bol, keby sa film naplno venoval romantickej línii v súčasnosti. Postava Mélanie Laurent mohla byť menej tajuplná. To že sú obidvaja z páru vlastne dosť uzavretý má za následok celkom časté nudné pasáže. Najviac ma nakoniec asi bavili McGregorove rozhovory s vlastným psom, ktorý mu v duchu odpovedá, čo je pre divákov otitulkované. Výsledkom je vlažný priemer na jedno pozretie. P.S: Oscar pre Christophera Plummera za postavu starého gaya bol fakt mimo. Zase vyhrala téma nad kvalitou. Rozhodne si ho viac zaslúžil Nick Nolte za Warriora. 5/10. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Zůstat sám je velmi snadné“ I banality, podávané s citem, dokážou udělat dojem. Začátky, interiérová freudiánská tragikomedie, formálně ani obsahově nenabízejí nic radikálně nového, přesto působí svěže. Fragmentarizace zacykleného vyprávění, vystihující životní zkušenost v postmoderní době bez začátku a konce, a absence většího dramatu i menšího konfliktu, film odlišuje od přímočařejších, k cíli směřujících vztahových dramat (stejně tak „indie“ look s podzimně melancholickými barevnými tóny). Triviálně nejsou pojímány ani vztahy mezi postavami. Zamrzí jen, vzhledem k autobiografické podstatě scénáře pochopitelné, soustředění veškeré pozornosti k Oliverovi. Ostatní, otec, matka, otcův milenec i nová přítelkyně, jsou v důsledku jenom klíčem k pochopení jeho osobnosti. Pochopení jím samým i námi. Ústředním tématem filmu, od něhož Mills poněkud roztěkaně (ovšem v souladu se zvolenou formou vyprávění) odbíhá k politice, občanské angažovanosti a starým filmům, je možnost, potažmo schopnost sebevyjádření. Po smrti otce, který dlouho nemohl dát najevo svou homosexualitu, se Oliver uzavírá do sebe, namísto toho, aby dal světu na vědomou, že je tady, a že je osamělý (kvůli povaze), smutný (kvůli minulosti a vzpomínkám) a plný obav (kvůli budoucnosti). V tom, aby si nahlas zařval, mu oproti gayům, jejichž hlas byl desetiletí umlčován, brání jen vlastní neschopnost přijmout posun, jenž v jeho životě smrtí otce nastal. Zpátky do světa mluvících (tzn. ne psích) hlav ho – psychoanalytikové, zpozorněte – vytáhne dívka bez hlasu, převlečené v okamžiku prvního setkání za muže (čili je zpočátku jenom náhradou za otce, výplní uvolněného prostoru). Navenek prosté až tuctové sbližování Anny a Olivera se vyhýbá řadě romantickým klišé s rozcházením a opětovným scházením a ve světle dvojnásobně iracionálního vztahu mezi Oliverovou matkou a otcem nastoluje otázky, jimiž se tuctové romance nezdržují. Například tu zcela nejzákladnější – proč 2 lidé zůstávají spolu? Na vztahové rovině je znát, nakolik osobním filmem Začátky pro Millse jsou. Stěžejním slovem je „citlivost“ a význam mu dávají herci. Ewan McGregor, jehož utlumený projev výborně odpovídá Oliverově rozpoložení, tudíž pro jednou padá podezření, že herec svůj part odehrál pod vlivem valia. Veterán Plummer, který si svého „starého teplouše“ užívá stejně jako Mélanie svou půvabnou ochranitelku, o níž můžete vědět všechno, a přesto bude budit dojem kohosi tajuplného. Je tak trochu bytostí z jiného světa, navenek nezatíženou žádnými vážnými starostmi, ale opět se nabízí ona lehce alibistická omluva – Anna slouží výhradně tomu, aby protagonista našel sám sebe, pročež její pečlivější prokreslení není žádoucí. Začátky se dokázaly vyvarovat debilně optimistického, všechno bude v pohodě, všichni jsou šťastní feelingu, přesto a přes určitou nevyrovnanost, zanechávají veskrze příjemný pocit. Pocit, za který se nemusíte stydět. 80% ()

Lucjen 

všechny recenze uživatele

Jemný, zvláštny film. Oliver, v podaní opäť perfektného, tentokrát utiahnutého E. McGregora rozpráva o jednoduchom a zároveň komplikovanom živote, o láske, strachu, smútku, smrti. Naozaj jednoduchý scenár, no krásne, krehko napísaný, s príjemnou hudbou. M. Laurent nemôže McGregora lepšie dopĺňať, takisto ako Ch. Plummer. Do pamäti sa mi vryla hlavne tá ľudskosť a jej krehkosť. Nevidíte len film, cítite ho. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Společně s filmem Strom života (2011) byl snímek oceněn prestižní cenou Gotham Award. (Saku)
  • Režisér Mike Mills je mimo jiné stejně jako hlavní postava filmu Oliver (Ewan McGregor) grafickým designérem, který je zodpovědný za vizáž hudebních alb několika kapel. (JardaBauer)
  • Christopher Plummer získal za roli v tomto filmu Zlatý globus v kategorii nejlepší herec ve vedlejší roli. (Terva)

Související novinky

Zemřel Christopher Plummer

Zemřel Christopher Plummer

05.02.2021

Z Ameriky přichází velmi smutná zpráva. Dnes ráno ve svém domě v Connecticutu zemřel legendární kanadský herec a držitel Zlatého glóbu i Ceny akademie, Christopher Plummer. Populárnímu tvůrci známému… (více)

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama