Reklama

Reklama

Vtipný a energický portrét moderní rodiny – Nic a Jules (Annette Bening a Julianne Moore) jsou matky, které žijí v útulném bungalovu na okraji města se svými dospívajícími dětmi Joni a Laserem (Mia Wasikowska a Josh Hutcherson). Když se Joni chystá na vysokou školu, její mladší bratr ji požádá o velkou laskavost. Chce, aby mu Joni pomohla najít jejich biologického otce. Navzdory vlastním pochybám splní Joni bratrovo přání a naváže kontakt s „bio-tátou“ Paulem (Mark Ruffalo), pohodářským majitelem restaurace. Když do života této nevšední rodiny vstoupí Paul, začíná pro všechny nová kapitola, v níž jsou postupně definovány, přehodnoceny a pak znovu formulovány rodinné vztahy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (603)

genetique 

všechny recenze uživatele

A nielen decká boli v tomto filme v pohode. Vlastne celá táto dramédia mi prišila strašne pohodová, nekonvenčná, nechýba jej zaujímavý a neotrepaný príbeh. Originalita kraľuje v každej scéne, citlivo zakomponovaný je najmä humor, ktorý vždy dokáže film odľahčiť len do tej miery, aby stále ostal v rovine vážnosti. Na tento štýl vzniknú každý rok dva-tri filmy, ktoré ma dokážu zaujať, ale zaujímavé je, že už dávno som žiadny nedocenil plným hodnotením. To ma mrzí najmä s prihliadnutím na úžasne skomponovanú druhú polovicu a fantasticky hrajúcich hercov, kde ma okrem starých ostrieľancov prekvapili najmä mladší zástupcovia remesla. No a Mark Ruffalo je zaručenou zárukou, pretože hrá takmer vo všetkých kvalitných nezávislých filmoch, o ktoré bežný konzumný divák spravidla ani len nezakopne. 85%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Nepřekvapuje mě to nadšené přijetí u amerických kritiků a převažující pozitivní odezva u nás, protože Lisa Cholodenková napsala a natočila svůj zatím nejdiváčtější film, ve kterém nemá potřebu diváka s čímkoliv konfrontovat (vytrhávat ho z jím dobře známého prostředí a seznamovat ho s uměleckou subkulturou, narušovat jeho představu o vlastní sexualitě tím, že poté, co se identifikuje s hlavní heterosexuální postavou, z ní udělá queer hrdinku). DĚCKA JSOU V POHODĚ jsou sice distribuovány (v Americe v létě proti velkým blockbusterům, u nás Aerofilms) a propagovány (prostřednictvím cen a pochvalných výroků recenzentů) jako indie film, ale přitom kromě ozvláštnění v podobě homo/bisexuality hlavních ženských postav se užívá strategie mainstreamového filmu. Divák nemá přemýšlet nad tématy, která jsou echt-aktuální (vychovávání dětí homosexuálním párem, umělé oplodnění), protože ta jsou buď nedostatečně rozvedena nebo odlehčena, a tak slouží pouze k zasmání. Homosexuální pár ztvárňují herečky, které jsou heterosexuální, a nepomůže ani sebereflexivnost v podobě dialogu mezi matkami a synem, kdy matky řeknou, že se dívají na gay porno, protože jim u toho lesbického vadí, že v něm hrají heteračky. Obsazení vůbec svádí k myšlence, že Lisa Cholodenková chtěla spolupracovat s Julianne Mooreovou, protože ta pochválila její debutový snímek VYSOKÉ UMĚNÍ, a Julianne Mooreové se podobná role hodila, protože si v poslední době vytváří mediální image jakožto herečka, která se angažuje v otázkách homosexuálních sňatků (a sama "provokuje" svou údajnou bisexualitou, a tak ve filmu vlastně hraje sama sebe). Nejspornější je ovšem rozpor mezi politickou nekorektností (film jako politikum, které hlásá, že homosexuálové mohou vychovat zdravé a "normální" děti a že sexualita není zas tak jednoduchá věc, protože touha může být v rozporu s tím, jak se identifikujeme) a politickou ultrakorektností (opravdu je nutné mít ve filmu někoho černé barvy pleti, aby se neřeklo?, opravdu je nutné podtrhovat stereotyp o butch lesbě v případě stylizace postavy Beningové?, opravdu je nutné nakonec zůstat u "neměnnosti sexuality", když je bisexualita vnímána jako nerozvážný úlet, způsobený nešťastností ve vztahu?). Jde tak o přesně ten typ "feel-good" filmu, u kterého mnozí vypínají kritické myšlení - ano, jednotlivé složky jsou v pohodě (režie, scénář, herecké výkony), ale celek je značně problematický a vnitřné rozporný. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Film o tom, jak je někdy možná lepší nepokoušet se kontaktovat svého biologického otce. Film, který není dokonalý a má svoje mouchy, ale je tak zvláštně lidský, že ho prostě nejde zařadit do spektra toho, co v Americe většinou vzniká. Film, při kterém jsem se několikrát zasmála, ačkoliv vlastně komediální vůbec není. Film s výbornou Julianne Moore a pro mě ještě lepší Annette Bening. Film na hranici tří a čtyř hvězd, který si ale z mého úhlu pohledu minimálně za lidsky obyčejný závěr zaslouží zaokrouhlit tentokrát hodnocení nahoru. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Scenár: Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg | Hudba: Carter Burwell, Nathan Larson, Craig Wedren | Produkcia: Jeff Levy-Hinte, Gary Gilbert | Distribúcia: Focus Features | Rozpočet: 4 milióny $ | Tržba: 34,705,850 $ | Mám veľmi rád filmy, ktoré sú od koreňa iné, ako je zvyknuté schéma. Tu je iné všetko: rodinná štruktúra, zápletka, vyústenie. Herci nie sú žiadny supermodely alebo supermodelky, sú to obyčajný ľudia s "neobyčajne obyčajnými" problémami. Všetci zúčastnení hrali tak prirozene, že som mal z nezvyku miestami pocit, že hrajú zle... A pritom práve naopak. Mark Ruffalo zaujal najvýraznejšie, tu oproti Shutter Islandu vynikol viac - bez DiCapria to mal ľahšie :) ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Nebýt nedořešeného vztahu s otcem, zasloužilo by si to možná ještě vyšší hodnocení. Na filmu Děcka jsou v pohodě je samozřejmě nejlepší zobrazení vztahů v rodině, které působí velmi opravdově. Celé podání tohoto snímku se mi velmi líbilo. Tedy až na ten konec. Otce mi bylo zkrátka líto, jelikož mu na konci už nebyl dán žádný prostor. Do rodiny byl natolik zatažen, že by si to jako důležitá postava filmu podle mého názoru zasloužil. ~(4,1)~ ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Píseň, kterou zpívá Nic s Paulem, je „All I Want“ od Joni Mitchell z alba Blue. (Smejdik)
  • Rozpočet byl pouhé čtyři miliony dolarů. (Coldrex)
  • Natáčení mělo původně začít již v roce 2006. Projekt byl ale odložen kvůli těhotenství režisérky Cholodenkové. (M.B)

Reklama

Reklama