Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Jonas FrykbergKamera:
Peter MokrosinskiHudba:
Jacob GrothHrají:
Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Tehilla Blad, Hans Christian Thulin, Lena Endre, Georgi Stajkov, Micke Spreitz, Paolo Roberto, Jacob Ericksson, Sofia Ledarp (více)Obsahy(2)
Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona. Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (620)
Bohužel film tápe v nerozhodnosti, který ucelenější pohled na události si vybrat (psychologický, policejní, špiónský, žurnalistický) - obsáhnout všechny tyto úhly pohledu z knižní předlohy se jistě nedá, stačilo vybrat si jen jeden a bylo by to o mnoho lepší, než fragmentovat v neutrálním, vágním a koneckonců i nudném duchu. 40%. ()
Nudný a dokonale neinvenční thriller. Duo Alfredson Frykberg naprosto rutinně osekalo předlohu a bez větších zásahů tohoto okleštěnce převedlo do filmové podoby. Vzhledem k faktu, jak komerčně silný materiál se jim dostal pod ruky je jejich znuděný přístup řekněme až šokující. Místo aby si užívali svou chvilku slávy, zahazují možná poslední možnost ke kariérnímu stoupaní. Většinu stopáže zabírají konverzační scény sloužící k seznámení diváka s potřebnými fakty. Snad jen u jedné jediné autoři pracují i s flashbacky, ostatní jsou soustředěné kolem dvojice posluchač-vypravěč a jedinou dynamiku tak poskytuje buď chůze (případně vložka s květinou), nebo urputné soustředění poslouchajícího (v lepším případě skok pro zbraň). To co v předloze díky absenci vizuální složky funguje velmi dobře, v adaptaci až bije do očí. Film Dívka, která si hrála s ohněm je kniha zbavená většiny svých silných stránek, která v některých momentech připomíná karikaturu sebe samé. ()
║Rozpočet €4milióny║Tržby USA $7,638,241║Tržby Celosvetovo $67,049,619▐ Tržby za predaj DVD v USA $3,556,393 //počet predaných kusov 259,280║ Nuž dejovo už nie tak pútavé ako prvý diel, je tam citeľne dosť naivných scén, dejovo kolísavé, pokiaľ som si uvedomil a dal dohromady o čo skutočne ide, už som mal polovičku filmu za sebou. škoda len priemer /60%/ ()
Jak jednička vypadala syrově a děsivě uvěřitelně, dvojka spíš jen parazituje na faktu, že každý, kdo viděl první díl, chce přece vidět pokračování. Řeší se zde znásilnění Lisbeth, pokus o vraždu jejího otce a nedobrovolný pobyt v blázinci. Navíc ji chce zrovna teď papínek oddělat, takže šup šup do kina a koukejte na báječnou zápletku. ()
Pokračování napínavé krimi ze Švédska. Na první díl přímo nenavazuje a je poněkud slabší. Není tak dějově poutavý a detektivní hlavolamy jsou poněkud strohé. Celkově se tu po ničem příliš nepátrá a vesměs jde o přímou akci. Nicméně jde opět o zdařilý a originální kousek, který ani přes svou délku nenudí. Trochu jsem se pousmál při scéně s hrobem, která vypadá trochu přehnaně, ale i tak si film udržel vysokou úroveň a bavil. Hodnotil bych to tak mezi třemi až čtyřmi hvězdami, ale jako součást trilogie dávám vyšší. 75% ()
Galerie (47)
Zajímavosti (14)
- Jméno V. Kulla na dvěřích bytu Salanderové (Noomi Rapace) je odkazem na dům Villa Villekulla ze švédského filmu Pippi dlouhá punčocha (1969). (žvanimírek)
- V knize má Lisbeth Salander (Noomi Rapace) dvojče jménem Camilla, ve filmu nikoliv. (Scelleton)
- V knize, která je předlohou filmu, se vyskytuje jedna skutečná postava, a to Paolo Roberto, ve Švédsku známý bývalý profesionální boxer. Přestože nebylo nezbytně nutné, aby boxera hrál skutečný Paolo Roberto, s účastí na natáčení ochotně souhlasil. Byla to jeho již čtvrtá filmová role. (lehkoživka)
Reklama