Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (493)
Nějak tomuto kultu nerozumím. Konečně jsem se k tomu filmu dokopal, ale pořád to nechápu. Asi je to málo vtipné na to, abych se tomu smál. Každopádně je to neskutečný bizár po všech směrech. Takhle by filmy opravdu vypadat neměly. :D Disaster Artist mě ovšem naprosto odrovnalo. Je to fakt strašná prdel. "I did not hit her!" ()
[OBSAHUJE SPOILERY] Milý Tommy, tak jsem si konečně pustila tvůj opus magnum The Room a musím říci, že poněkud nenaplnil má očekávání. Tedy, ne že by to nebylo strašné, naopak, strašné je to opravdu velice velmi a to všech stránkách, vlastně tu asi nebyla jediná dobrá věc, s čestnou výjimkou tvé smrti; jen ses měl možná raději podřezat, neříkej mi, že byste v rozpočtu nenašli pár dolarů na plechovku červené barvy a z garáže nevyštrachali hadici suplující krkavici, z níž by tvým spoludřevům krásně tryskala do ksichtů ona červená barva, ale nějak jsem doufala, že to bude ještě zábavnější. Ne že bych se u všech těch krásných stupidit nezasmála, leč místy mne film i trochu nudil, což je věc, kterou takovému dílu odpustit nemohu. A Tommy, taková malá, přátelská rada - chceš-li se ve svých filmech předvádět nahý, udělej prochapadlo něco s tím rosolem, který se ti klepe po celém těle, jsi opravdu nechutný. Což mne přivádí ještě k jedné radě - příště si vyber ženskou, která nemá hnusné kozy. A přestaň se, sakra, dementně hihňat, doteď mi to zní v uších! [3,5*] EDIT 21. 12. 2012: The Room je film, který dokáže shodit stropní trám! ()
Vraj jeden z najhorších filmov všetkých čias dostál svojej legende, naozaj to bolo také príšerné až ma z toho rozbolelo brucho, najhoršia telenovela natočená niekde v Uzbekistane je oproti tomuto 10-násobný držiteľ oscara. Napriek tomu však aj keď film hodnotím ako odpad, je celkom možné v akejsi obludnej zvrátenosti napariť mu i päť hviezd. Nič medzitým neexistuje. Rozhodnutie vo veľkej miere závisí na momentálnej nálade diváka a chuti na recesiu. Pokiaľ skutočne bolo zámerom režiséra, tak ako on sám tvrdí, aby ľudia pri projekcii prejavovali emócie, tak sa mu to aj vrchovate podarilo. Z tohto pohľadu ide o geniálne dielo, bravó pán Wiseau, ste skutočne majster :). Všetci sa pomodlime, aby náhodou túto príšernosť po konci ľudstva a niekedy v ďalekej budúcnosti, neobjavili mimozemšťania ako jediný dochovaný filmový materiál vytvorený človekom. ()
Moje první setkání s The Room proběhlo na YouTube, kde jsem jakousi podivnou shodou okolností narazil na video, které tvrdilo, že dílko Tommyho Wiseaua je tak špatné, až je svým způsobem geniální. Trvalo mi však roky, než jsem se přiměl se na něj podívat a nelituji toho ani omylem. Zatímco veledíla Neila Breena jsou pouhopouhými slátaninami patřícími do propadliště dějin, The Room je OPRAVDU film natočený s velmi seriózní vizí, odpadovým scénářem a neherci (ještě nikdy jsem se tolik nezasmál u dialogu, kdy jedna z postav sděluje, že má rozhodně rakovinu prsu), který je ve výsledku geniální komedií. Polovina dialogů je předabovaná v postprodukci (nejvíce patrné je to na milostných scénách, které mimochodem tvoří prvních 20 minut filmu, vyjímaje úvodní titulky – až později jsem poznal, že Wiseau je hodně vysazený na „sexy“ milostné scény a sází je do filmu jednu za druhou, i když třeba nedávají smysl – a scénách, kdy nejsou vidět ústa herců, tudíž je jasné, že Tommy hodně přidával dialogy až po natočení), většina scén je naprosto bravurně nelogických (jako postavy, které přijdou, něco řeknou a hned odejdou... typickým příkladem je scéna v květinářství, která to u mě okamžitě povýšila na nejvtipnější scénu světa – „Oh hi Johnny, I didn't know it was you.“) a postavička Tommyho Wiseaua je kapitola sama o sobě. Teď naprosto chápu, proč se The Room dodnes pravidelně promítá a vyprodává sály. Kultovní záležitost až na kost. „Don't worry about it“ – nejčastější odpověď Johnnyho na jakýkoliv problém :D. ()
Je jasné, že ide o jeden z najkontroverznejších filmov vôbec, ale odmietam mu dať za to čo i len hviezdu, keď vlastne i 5-hviezdičkári tvrdia, že film „odmeňujú“ za to, ako je trápne amatérsky. Tak to snáď nie. Veľkí režiséri si dávajú námahu natočiť niečo naozaj dobré a kvalitné, a tak sú právom ohodnotení 4 alebo 5 hviezdami. Ale tu nejaký šupák natočí soft porno s kriminálnou zápletkou s hercami po obrne a tiež mu dáme 5 hviezd? ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- Většina filmu byla natočena na parkovišti firmy Birns & Sawyer, která filmařům půjčuje kamery a jiné náčiní. (L_O_U_S)
- Wiseauovými nejoblíbenějšími scénami v The Room jsou: "You are tearing me apart, Lisa!" a scéna s Chrisem-R (Dan Janjigian). (L_O_U_S)
- Režisér Tommy Wiseau si v improvizovaných podmínkách studia postavil vlastní koupelnu za 6 000 $, což někteří členové štábu komentovali slovy: „Chodím tam srát, když se nedívá.“ (L_O_U_S)
Reklama