Režie:
Paul DanoKamera:
Diego GarcíaHudba:
David LangHrají:
Carey Mulligan, Jake Gyllenhaal, Ed Oxenbould, Bill Camp, Blaine Maye, JR Hatchett, Cate Jones, Mollie Milligan, Zoe Margaret Colletti, John Walpole (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Čtrnáctiletý Joe je jediným dítětem ženy v domácnosti Jeanette a zaměstnance golfového hřiště Jerryho, žijících v Montaně 60. let minulého století. Když v lese u nedalekých kanadských hranic vypukne nekontrolovaný požár, Jerry, který ztratí nejen práci, ale i smysl života, se rozhodne zapojit do boje s ohněm a nechá svou ženu i syna, aby se o sebe postarali. Joe, jenž se tak náhle ocitne v roli dospělého, musí přihlížet zoufalému boji své matky, která se ze všech sil snaží udržet nad vodou. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (52)
Ambiciózní tvůrce Paul Dano přináší svůj režijní debut a je třeba říct, že jde o kvalitně natočené skromné drama. Příběh se točí kolem mladého chlapce, který si i přes velmi bouřlivý rozchod svých rodičů dokáže zachovat tvář. Paul Dano v něm zřejmě promítl část sebe sama. Některé scény jsou s ohledem na vztah postav dohnány až do absurdně nepříjemných mezí, což prohlubuje opravdu tíživé pocity. Vše povznášejí velmi dobré herecké výkony Jakea Gyllenhaala a Carey Mulligan. [KVIFF 2018] ()
Nevím, vlastně co říct. Film, který je unuděný asi tak jako hlavní hrdinka v podání Carrey Mulligan. Zajímavé je to z mého pohledu jenom herecky a kameramansky, ale v souhrnu je to klasické drama o manželské krizi z pohledu dítěte, kterých už tu byly stovky, a zajímavějších. ()
Dráma by sa asi v pokoji dala zaradiť medzi tzv. sociálny realizmus, zaznamenávajúci vzdorovaniu sa s turbulenciami, ktoré vyvolá strata zamestnania a obrovská ťarcha prichádzajúca s otázkou: čo bude ďalej? To nevie nikto, však každý pochopiteľne prechádza problémami s rôznou intenzitou. Nikto sa nesnaží nikomu nič vnucovať či dokazovať, v tom tkvie jedno z nesporných kúziel snímky. Pomalým plynutím deja, dlhými zábermi, s tým všetkým sa pracuje, aby sa podčiarkla práve ona tichá zádumčivosť hlavného pozorovateľa. Ten, až na výnimky, do vypätých situácií nevstupuje, len je postupom času vo výraze zmätenejší a vyplašenejší. Neoplýva bohvieako širokým registrom, avšak ani si nemyslím, že by to jeho postava vyžadovala. So cťou sa s rolou popasoval a vlastne určil zásadné kvality filmu, medzi ktoré jednoznačne patrí aj vynikajúca kamera. Nielen vďaka nádhernej krajine, ale aj mnohým dobrým nápadom (hrajúcim sa s diváckym očakávaním), získava rozprávanie punc nevšednosti a pôsobivosti. ()
Paul Dano se dal na režisérskou dráhu a se svým debutem představil malý, komorní film, ze kterého je hodně cítit nějaká ta rodinná tragédie a osobní zpověď. Nebylo to špatný, ale více mě zajímala vizuální stránka prostředí Montany, která v některých záběrech vypadala epicky. A to včetně momentů, kde synátor kouká na hořící masu lesa. To zároveň byla asi nejsilnější scéna celého filmu. Přírody mi bylo více líto, než samotného vztahu Carey Mulligan a Jakea Gyllenhaala. Blbý je, že příběh byl o rozpadající se rodinně a úplně ne o přírodě. Carey a Jake nicméně ve svých rolích nebyli zlí a tak si film zaslouží solidní tři fíky. Zajímavá, ale ničím se odlišující nezávislá americká filmařina. ()
Jsem překvapený z tak nízkého hodnocení a chladných ohlasů. Možná je to tím, že Wildlife není tím festivalovým filmem evropského střihu, které si místní publikum žádá (alespoň mám takový pocit). Naopak. Dano natočil podle mého názoru suverénní filmový debut, který naplňuje atributy klasického amerického dramatu. Výborní herci, jasné a precizní záběrování jednotlivých obrazů a scénář, který na poměrně malém hracím poli dokáže odvyprávět přehledný a silný příběh o obyčejných věcech a lidech. Klobouk dolů před takovým debutem. 8/10 ()
Galerie (36)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. ledna 2018 na filmovém festivalu Sundance v Utahu (USA). (BMW12)
Reklama