Režie:
Samuel FullerScénář:
Samuel FullerKamera:
Joseph MacDonaldHudba:
Leigh HarlineHrají:
Richard Widmark, Jean Peters, Thelma Ritter, Murvyn Vye, Richard Kiley, Willis Bouchey, Milburn Stone, Parley Baer, George E. Stone, Stuart Randall (více)Obsahy(1)
Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (64)
Nečekaně moderní snímek. Scéna v kuchyňském výtahu nebo závěrečná honička jsou odvážnými záblesky toho, co se dostalo do kriminálkového mainstreamu až o 10-15 let později - hlavním faktorem je zde asi fakt, že režisér nezneužíval hudbu jako umělý katalyzátor napětí, v akčních scénách si vystačí s pouhým obrazem a ruchy, což filmu dodává intenzivní, dusivou atmosféru. Scénář je bezchybný, postavy krásné výrazné, herecké obsazení na jedničku s hvězdičkou (hlavně ústřední pár - odděleně i společně). Nejlepší scéna - vražda Moe, syrová a smutná. Dokonalé dílo. ()
Wow, excelentní kousek. Thelma Ritter zřejmě v životní roli, Jean Peters naprosto k pomilování a... no, Widmark se taky snažil, ale na holky prostě neměl :) Fuller si vykládá pojem "drsný noir" mnohem fyzičtěji něž kdokoliv před ním, díky krátké stopáži může šponovat tempo na maximum a ještě mu zbývá čas na to, aby řádně vykreslil vztah ústřední dvojky. Zapomenutý klenot žánru, který musel tahat na světlo světa až Scorsese. Díky mu za to. ()
V Záťahu sa deje všetko tak rýchlo a postavy sa dokážu zamilovať ihneď na prvý pohľad tak znenazdajky, že by sme to mohli považovať za chybu. Ale účel svätí prostriedky a ak sa chce scenár niekam pohnúť, verná imitácia reality by mohla byť na škodu. preskakujeme viac menej medzi troma-štyrmi interiérmi a jedným exteriérom, kde sa ale stále niečo deje a my nakoniec uveríme, že príbeh, ktorý by sa odohrával možno niekoľko mesiacov, je možné zhustiť do nejakých dvoch, troch dní. Len škoda, že koniec je tak trochu urýchlený a všetko sa vyrieši príliš jednoducho. Kľudne mohol Fuller pridať desať minút a zvýšiť záverečné napätie, priestor na to pri tak krátkej stopáži určite bol. Ale policajti sú tu za blbcov a to myslím vynahradzuje všetky nedostatky :) ()
Svižná a poutavá detektivka, která mě nutí zapřemýšlet si, zda jsem už někdy viděl film s tak ostrou protikomunistickou agitací. Jako by scénář napsal sám McCarthy. I když v podstatě toto byl jen malý střípek v jeho celkovém plánu: Our long-term objective must be the eradication of Communism from the face of the earth - Naším dluhodobým cílem musí být odstranění komunismu z povrchu země. Nenuncoval sice spoustu komunistů i nekomunistů, ale jako každý správný alkoholik a požívač drog, to dál nedotáhl. Škoda, že mu také někdo neprohrábl kabelku. ()
YOU BOYS ARE TALKING TO THE WRONG CORNER. I'M JUST A GUY KEEPING MY HANDS IN MY OWN POCKETS!!! Teda rvačka mezi Candy a Joeym byla něco. To jak s ní mrdnul o ten stoleček, kterej se rozletěl jako by byl z Ikea mě dostalo. No a rvačka mezi Skipem a Joeym ve stanici metra, to bylo taky dost dobrý. Pěsti lítali vzduchem jako sršni pod rynó. Celkově mi ale přišlo, že film má spoustu slabších míst a tak hodnotím "jen" za tři. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (5)
- Natočené za 20 dní. (Diazbros)
- Francúzsky názov snímku je Le Port de la Drogue (Drogový prístav) a nemecký Polizei greift ein (Polícia zasahuje). Aj keď film hovorí o špionáži a nie o drogách, jeho názov vo francúzskej a nemeckej verzii bol zmenený a aj dialógy, ktoré odkazujú na špionáž, boli nahradené dialógmi odkazujúcimi na obchod s drogami. (Diazbros)
- V úvodnej scéne v metre možno vidieť vojaka s výložkou "Big Red One“, čo je prvý pechotný oddiel. Režisér Samuel Fuller bojoval s prvým peším oddielom počas druhej svetovej vojny a neskôr o tom natočil film The Big Red One (1980). (Diazbros)
Reklama