Reklama

Reklama

Ten den pro Portera (Mel Gibson) nebyl jedním z nejlepších. Nejdřív se mu podaří ukrást slušný balík peněz, který by mu stačil na báječné doživotní prázdniny strávené na pláži s dostatkem vína, žen a zpěvu. Ale pak už se mu situace poněkud vymyká z rukou. Dostává se do šílené honičky s pohraniční stráží, na jejímž konci končí jeho auto na kapotě těsně za mexickými hranicemi. Pak už je zadržen mexickými úřady a po peprné výměně názorů je vržen do podivně drsného a nebezpečného světa zvaného El Pueblito, což rozhodně není pětihvězdový hotel, který si představoval pro svou zaslouženou dovolenou. Je to místo, které je symbolem násilí, korupce a promiskuity. V El Pueblitu Porter potká malého chlapce, který se ho snaží naučit přežít v tomto zvláštním světě. A díky němu nejen přežívá, ale potká i jeho krásnou maminku. Situace se však začíná vyhrocovat, všichni se dostávají do více než velkých potíží, protože gangsteři chtějí zpět své peníze. O tom, jestli se Porter se situací plnou honiček a přestřelek popere, a navíc si zachová i svůj pověstný sarkastický humor, se již brzy přesvědčíte v kinech. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (452)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Mela Gibsona mám rád, má dobré filmy, ale tohle mi prostě nesedlo. Říkejte si tomuto filmu "jeho návrat", neberu vám to, ale jeho návratem je pro mě film Na hraně temnoty. Tenhle film nemá příběh, hudba nic moc, i Mel už nehraje jako kdysi, tohle beru jako úlet. Podobný film Odplata se mi líbil o dost víc. Tomuto filmu dávám jen tak 23% = * ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Postmoderně komunikativní, vyzněním ale velmi klasický (chilli) western. Bezejmenný gringo se dostává do cizího prostředí, což mimo obraz komentuje s podobnou nadsázkou jako Anthony Bourdain své cizokrajné výlety v No Reservations, a kvůli vlastnímu prospěchu uvede do chodu konflikt mezi dvěmi znepřátelenými frakcemi. Hrát hlavní roli namísto Gibsona Eastwood, jistě by díky svým „italian jobs“ věděl, co dělat. Údernost jasně čitelného westernového schématu je bohužel narušena sebezáchovnou snahou Gibsona (coby scenáristy) vrátit se do první herecké ligy rolí, která plně neodpovídá kategorii cynický hajzl (kam si ho v mimofilmovém světě mnozí zaškatulkovali). Byť rodinná linie vykazuje nezvykle vysoké procento scén, v nichž je pácháno násilí na ženě či dítěti (podobně jako se ve filmu nekorektně často kouří), přejímání úlohy náhradního otce nejde s ranařským jádrem snímku moc dohromady. Od začátku nečitelný hrdina, který přišel odnikud a měl by tamtéž odejít, se začíná citově angažovat a totéž se náhle očekává také od nás. Jenže proč fandit chlapíkovi, o němž vlastně nic nevíme? Také vzhledem k počtu lidí, které chladnokrevně zabije, bych raději zůstal u počátečního přesvědčení, že jde o stejného zmetka jako jsou ostatní, akorát malinko vychcanějšího. V nehollywoodských westernech dle italského vzoru to fungovalo skvěle, nač tedy nově do hry tahat emoce? 60% ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí této ujetosti beru tento dokument s jistou rezervou, neboť Alcatraz je oproti El Pueblitu dovolená v Karibiku, nicméně se jedná v rámci vězeňských filmů o nepatrnou inovaci. Film vyčnívá od ostatních zejména svým celkovým pojetím (brutalita, sarkasmy, rozličné postavy). Technická stránka filmu je uspokojivá až na pár kiksů a Chmel Gibson je stále cool, nejen díky svému šarmu a vtipu. Vedlejší dějové linie dodávají na pestrosti a vylučují nulový zážitek z filmu. Originální je rovněž "voiceover" hlavní postavy, což také není často k vidění mezi vězeňskými filmy. Bohužel i přes tato pozitiva nelze přehlédnout určitá klišé, která z filmu dělají typickou hollywoodskou jednohubku. Jako večerní film dostačující, avšak touha po repríze bohužel nehrozí. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Jako rozenej optimista předpokládám, že čerstvě získaný poznatky o přežití v mexickým vězení nikdy nebudu potřebovat, ale člověk nikdy neví. Nicméně příběh přizpůsobivýho gaunera a jeho přítulnýho desetiletýho sádrovýho ježka je velmi zábavnej, i když příliš strachu o hlavního hrdinu nepřináší. On totiž náš Gringo je velkejý mazák a tak ani pistole u hlavy nebo játra mimo tělo nejsou důvodem k panice. Navíc oceňuju zásadní informace o tom, k čemu se hodí deštník v kanceláři stavitele lodí, kterak se proráží americko-mexická zeď či o přímý úměře mezi počtem uříznutejch prstů a počtem milionů, který nedobrovolně opustily náruč nervózního mafiána. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Gibsona mám rád, ale toto mi nejako utieklo keď to vyšlo. Never mind! Ešte som to stihol dobehnúť a som aj celkom rád, že sa mi to podarilo, pretože toto je jeden s tých lepších filmov. Po jeho Comebacku asi ten najlepší. Gibson vedel charizmatických drsňákov a tento krát stál aj za scenárom, takže si svoju roličku mohol napísať rovno na telo. A aj napísal. Príbeh je celkom slušný, hlášky a nápady nechýbajú a taktiež aj akcia je na slušnej úrovni. Jediné čo mi tu chýbalo bolo nejaké napätie, hlavne v závere. 80% - 4* ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • V úvodu filmu je vidět častý nešvar z natáčení automobilových honiček. Při leteckém záběru na auta blížící se k hraničnímu plotu jsou v trávě zřetelné stopy kol od předchozích pokusů o natočení této scény. (Babinicz)
  • Představitel hlavní role Mel Gibson se na filmu podílel také jako scenárista a producent. (Rominator)
  • Okrem lokácií v mexickom meste Veracruz sa filmovalo aj v kalifornskom San Diegu a texaskom Brownsville. (MikaelSVK)

Související novinky

Gibson hláškuje a střílí Rusy

Gibson hláškuje a střílí Rusy

29.01.2010

Jde samozřejmě o mediální masáž před dnešní světovou premiérou thrilleru Na hraně temnoty, ale stejně je to nejlepší filmová novinka za posledních několik... (dosaďte dle libosti). Mel Gibson po… (více)

Gibson a Mad Max? Že by přece?

Gibson a Mad Max? Že by přece?

04.01.2010

Jen klid, neradujte se předčasně. Jistá indicie tady ale je. Gibsonova společnost Icon Entertainment totiž podepsala smlouvu o spoluprodukování sequelu (prequelu? restartu?) zaprášené… (více)

Reklama

Reklama