Režie:
Vladimír KavčiakScénář:
Vladimír KavčiakKamera:
Roman PavlíčekHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Edward Tomas, Ladislav Chudík, Karel Greif, Vladimír Huber, Ivana Vávrová, Ladislav Frej st., Jan Kačer, Pavel Nový, Valentina Thielová, Stanislav Zindulka, Václav Helšus, Otto Lackovič (více)Epizody(7)
Obsahy(1)
Mladý inženýr Velínský stojí o práci v leteckém podniku. Konstruktér inženýr Solana o něj nemá zájem. Až když se zřítí vrtulové letadlo a Velínský objeví příčinu havárie, místo dostane. Vzápětí nastává problém, které se táhne celým seriálem - Velinský usiluje, aby továrna vyráběla proudová letadla... (oficiální text distributora)
Recenze (31)
Mimoradne spatny serial, vhodny pouze pro skalni fandy letectvi (vyvoj L-29), coz ja ale nejsem. Me potesila jen ucast puvabnych zen, a to zejmena luxusni a sexy vyhlizejici Ivany V. P.S.: mozna, ze kdyby to smysluplne zestrucnili, zvolili do hlavni role jineho herce, a natocili to jako bezny 90 minutovy film, bylo by to lepsi. 2- ()
Co si vybavuji, tak je to jediný TV seriál o vývoji nějakého letadla. Vzhledem k tomu, že natáčení probíhalo v roce 1989 a k následným událostem v naší zemi, bylo uvedení odloženo. 23 let je však poměrně dlouhá doba na to, aby ztratil vše ze svého půvabu. Po sedm dílů je prezentován návrh, boj o konstrukci a vývoj letadla Delfín L-29 a to na poli vývojářů. Vše se tedy odehrává na vedoucích místech a do dílen se nahlíží opravdu jen okrajově. S velikým úspěchem je to dotáhnuto do zdárné konce. Příběh je lehce okořeněn soukromým životem hlavní postavy. A tak se tu jen jedná, prosazuje, rozčiluje, zkrátka vyvíjí. Na dnešní dobu je to už značně pomalé a nezáživné, a hodně těžko už někoho osloví. Z nostalgického hlediska se však nato dívat dá. Jedná se o náročný, odpočinkový seriál o tlachání pánů inženýrů jak to jde a nejde, o problémech s motorem a co na to Sovětský Svaz. ()
Edward Tomas mluví hlasem Ivana Vyskočila. To je tak divný a nepravděpodobný až mě to zaujalo 👽 Přesto že se jedná o produkt Československé televize, proběhla premiéra na stanici Barrandov,kam byl prodán, protože produkce považovala seriál za neodvysilatelný. ()
Výborná výprava, která je ovšem téměř nefunkční. Kromě letadel a kreslení totiž seriál postrádá jakýkoliv příběh. Na konec 80. let už autoři scénáře mohli zařadit nějaké propojení na historii. Navíc i partnerské vztahy jsou jako z prvorepublikové červené knihovny (naprosto asexuální). Vztah exmanželů Hálkových je téměř parodický - lekavá Ivana Vávrová spíš vzbuzuje smích... Seriál ocení pravděpodobně fanoušci letecké techniky. Celkově nudně unylé. ()
Budovatelský etos v reálně-socialistickém podání. 1) Tak si to spočítáme. Máme tu amatérský outlook seriálu, bezkrevné herecké výkony (29letý Edward Tomas vskutku září) a suché, nezajímavé dialogy (41letý scenárista a režisér Vladimír Kavčiak)._____ 2) Nedivím se, že jsem seriál v době svého vzniku ani nezaznamenal._____ 3) Možná, kdybych byl vášnivý fanda historie letectví... ale já nejsem._____ 4) Jinak vše poněkud podrobněji již vystihl Big Bear**. . . . . ()
Galerie (6)
Photo © TV Barrandov / Česká televize, Radomír Řezáč
Zajímavosti (11)
- V prvním díle lze ve scéně procházení výrobní linkou spatřit rozestavěné letouny L-39 Albatros. Tento letoun však byl nástupcem L-29 a začal se vyrábět až v roce 1970, tedy 11 let po prvním vzletu L-29 Delfín. (Foxhound#1)
- Edward Tomas mluví hlasem Ivana Vyskočila. (sator)
- Hálková (Ivana Vávrová) čte knihu „Florentský čaroděj“, věnovanou Leonardovi da Vinci. (sator)
Reklama