Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Iva (V. Cibulková) je mladá žena, která se potýká s mnoha problémy. Především je to ale matka dítěte, které se rozhodne prodat. Nikoli dát k adopci, ale za peníze na byt poskytnout jiné ženě. Její psychické i finanční problémy se zdají být překážkou mateřskému cítění, pomocnou ruku jí nabízí bývalý přítel (V. Dlouhý) i sociální pracovnice (D. Veškrnová). Iva si ale nakonec cestu k dítěti a k novému vztahu najde sama. (Česká televize)

(více)

Recenze (22)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Třemi hvězdami hodnotím pouze a jen za herecké výkony. Hlavně Vilma Cibulková a Zlata Adamovská ukázaly kus herectví. Ovšem příběh, ač dramatický, je lehce chaotický. Hlavně způsob, jak se dozvídáme nové informace. Je pravdou, že další důležitou věcí je jeho nadčasovost. Možná i díky babyboxům, které v tehdejší době byly spíš v úvahách vizionářů, je dnes aktuálnější než dřív. O prodeji se sice v našich končinách asi tolik neuvažuje, ale díky bouřlivému mládí spousta matek dítě odloží a vzdá se ho. Bohužel, doba je taková. Ještě, že přijde ten kouzelný zachránce, který vše tak elegantně vyřeší a najednou je film zalitý sluncem. Televizní drama bylo navíc příšerně ozvučené. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Drama za kazdou cenu, podporene herectvim na silu a efekt, aneb inscenace, kterou nepotrebujete videt. Hysterka Cibulkova proda dite labilni Adamovske. Cele to resi unyla Dasa s pohadkovou panmamou Libuskou. Do toho se mota debil v podani Dlouheho a blbec v podani Vetcheho. No panoptikum...pokud mate naladu trpet a sledovat "osudy" techto figurek, smele do toho.. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Být svobodná a užívat si, to je sen mnoha dospívajících dívek, které si svůj oslňující život představují jako jeden nekončící mejdan. Jenže každá touha po absolutní nezávislosti sebou nese také nevyhnutelná rizika. V případě hrdinky tohoto televizního filmu se ovšem neplánované mateřství, tak, jak jej tvůrci ukazují v celé jeho obnažené tvrdosti, nestává pouhým rukojmím, ale především strmou cestou k zodpovědnosti a vlastně i k definitivnímu přerodu v ryzí ženství. Režisér Ludvík Ráža ani tentokrát, jak bývalo jeho zvykem, neponechal nic náhodě a celý příběh svěřil do rukou zkušených herců. Škoda jen, že Vilma Cibulková, stojící tehdy teprve na začátku své umělecké kariéry, nedokázala svou roli ještě přesně ukotvit a její herecký výkon tím bohužel dostává povážlivé trhliny; za mimořádně zdařilé lze považovat alespoň vedlejší kreace Vladimíra Brabce v roli zoufalého otce, podnikajícího zoufalý čin, Libuše Havelkové, Věry Galatíkové a Jiřiny Švorcové v epizodní roli primářky kojeneckého ústavu. Zdá se téměř nepochopitelné, že snímek nebyl v poslední době vůbec reprízován, přestože jeho ústřední téma je natolik závažné, silné a stále aktuální. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Poměrně slušná "dráma" matky, která se nejdříve zřekne dítěte, aby ho pak prodala. Jenže okolnosti kolem jejího života a vlastní mateřský pud s výčitkami svědomí ji nadají spát. A tak se rozhodne vše uvést do správných kolejí. Jenže naráz se lidé od ní odklánějí a pomoc ji čeká až od nečekaného přítele. Na české poměry slušné, jen v reálném životě by to zas tak snadné s tím koncem určitě nebylo. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nešťastná mladá žena Iva prodá své dítě, aby si mohla koupit byt. Sociální odbor se začíná vyptávat, ale peníze jsou utracené, byt předaný, nová rodina považuje dítě za své. Co teď? Vilma Cibulková v první opravdu velké roli - kterou nezvládla. Nepochybně s těmi nejlepšími úmysly ukázat, co v ní vězí, vyřvává do světa každou předepsanou emoci - tak přehnaným způsobem, že dělá ze své hrdinky případ pro psychiatra. Celou věc naštěstí zachraňují starší herci ve vedlejších rolích, kteří mají v daných scénách pozoruhodný vliv i na Cibulkovou. Zejména Libuše Havelková v roli vedoucí sociálního odboru nebo Vladimír Brabec. Jeho ustaraný otec, který se snaží řešit problémy své bezdětné dcery absurdní koupí dítěte a sleduje, jak se jeho plán postupně hroutí, je o tolik lidštější postavou než Iva, až mě mrzí, že film nesleduje příběh právě z úhlu jeho rodiny. Brabcova dcera Zlata Adamovská má jakýsi psychický problém, který jí znemožňuje řádné osvojení dítěte. OK, ale přát si, aby bylo vyrváno z její náruče ve prospěch šílené Cibulkové je téměř nemožné. Tohle mi vadí víc, než že scénář tu a tam zašustí papírem. Takže celkový dojem je rozporuplný. Na miskách vah je silný příběh, neobvyklé téma, dobré vedlejší herecké kreace a morální dilema, způsobené nevhodným režijním vedením protagonistky. O deset let později hrála Vilma Cibulková podobnou roli nezpůsobilé matky v dramatu Ani málo, ani moc. Výsledek byl mnohem lepší. 60% ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama