Reklama

Reklama

Zkrat

  • USA Haywire (více)
Trailer 1

Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (32)

Trailer 1

Recenze (517)

Legas 

všechny recenze uživatele

Příběh není zrovna záživný a zajímavý a i když naprosto skvělá hudba Davida Holmese v divákovi evokuje, že by mohl sledovat tarantinovku, ani dialogy nejsou nikterak peprné. Ale Soderberghovi nelze upřít schopnost točit tuctové žánrovky po svém. Jeho "bourenovka" spňuje základní rysy svých vzorů - máme tu nájemnou emancipovanou brunetu, která diváka v první minutě ujistí, že je schopna se dostat z jakékoli šlamastiky, hodně se tu cestuje po světě a před někým utíká skrze domy a střechy. Soderbergh ale dělá mnohé věci jinak, což považuji za velmi svěží. Hudbu Davida Holmese používá mimo akční scény, což dodává vyprávění videoklipový look. Ve filmu se v podstatě vůbec nestřílí a veškeré kontakty mezi aktéry probíhají ručně (a jak jsem uvedl - bez hudebního podkresu) a jednak mají velmi povedenou choreografii (a vypadají velmi realisticky ve smyslu takhle by se mohli dva cvičení nájemní tajtrlící mezi sebou pošťuchovat v hotelovém pokoji), jednak jsou tyto scény velmi dobře ozvučené. Výsledkem je kontaktní souboj, kde cítíte každou ránu. Berte moje možná nadsazené hodnocení jako radost z toho, že jednou za 10 let nejsem nucen poslouchat hlasité burácení pseudohudby při střelbě z dvaceti samopalů a při dunivé explozi v pozadí. Nájemná slečna, co má pěkný vztah se svým tátou a která se svým klínem opováží přiškrtit Michaela Fassbendera, má moje sympatie. ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Až do závěrečných titulků jsem vůbec neměla páru, že tohle příjemně obsazené akční béčko má na svědomí Soderbergh a musím říct, že mě to překvapilo. Příběh vesměs nezajímavý a sem tam jsem ho ani moc nevnímala, ale akční scény lahodily oku, Carano má můj obdiv. PS: Nemohla jsem si pomoct, ale v té hnědé kožené bundě a čapce mi celou dobu připomínala Martičku Jandovou :D ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Tento film stojí na Gine Carano. Nie je to herečka, ale bývalá profesionálna bojovníčka na full-contact. Bojové scény nie sú nijako moc strihané a na choreografiách bojov je vidieť, že Gina chlápkom naozaj nakladá. Depresia vo filme sem tam vôbec nevadí. Už som film videl druhýkrát a stále sa mi páči. Konečne ženská, ktorá nie je cukrová bábika. Navyše pekná. Ženská agentka v živelnom podaní Giny Carano je jednoznačne hlavnou devízou celého Haywire a režisér Steven Soderbergh zaistil opäť až po strechu nadupaný casting a všetci chlapi zanechávajú na plátne vysokú kvalitu. A Douglas aj Banderas boli čerešničkou na dosť dobrej torte. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Skvělé! Konečně film s hlavní hrdinkou, která má prsa i koule! Soderbergh nezklamal. Zkrat je skvělá akce, čistě nasnímaná a precizně sestřihaná, takže je dokonale vidět každý pohyb. Rány skutečně bolí, padouchové se nezvedají po x úderech z podlahy a nebojují vesele dál. Nečekají vás žádné monstrózní výbuchy ani ohlušující efekty. Místo nich Soderbergh nabízí velmi kontaktní bitky podobné těm v Bourneovi. Začlenění MMA choreografie se podařilo perfektně. Jde o velmi příjemnou (stylovou) alternativu (byť s klišé zápletkou) k nerealistickým hollywoodských akčňákům, které však nabízí humor, jejž Zkrat téměř neobsahuje. Může se proto zdát, že režisér ztratil soudnost, servíruje nám však sebereflexivní film, který je poctou akčním exploatačním céčkům z 60. a 70. let s ženami-mlátičkami v hlavních rolích. Gina Carano příliš hereckého umu nemá, ale v tomto případě to vůbec nevadí. Rychle běhá, drsně bojuje a monology pronáší lakonicky, chladně a bez zbytečných emocí. Jde z ní strach, zároveň však dokáže okouzlovat i ve večerní róbě. Pomstychtivý a naštvaný pohled zvládá na výbornou. Douglas a Banderas jsou charismatičtí, Fassbender si nechá upravit ciferník (souboj roku!) a vy jen tajně doufáte, že se na plátně některé z hereckých es objeví znovu. Jen ten McGregor je moc slizký a navíc má příšernou frizúru./// Zkrat dlouho napíná, víme totiž přesně to, co ví Mallory – tzn. téměř nic. Nedostatek informací může redukovat zájem o postavu, je to však obráceně. Nevyjasněné události a stupňující se rozlícenost (diváka i postavy) jsou dostatečnými důvody k touze sledovat, co se bude dít dál. Nutno podotknout, že děj je někdy matoucí a začátek, kdy na nás režisér vrhne tři časové roviny (příprava akce, její provádějí, události po ní), při nichž obraz přechází z ostrého digitálu do zrnitého filtru až k černobílým záběrům, působí jako manýrismus za každou cenu. Flashbacková struktura se však ve finále skvěle uzavírá, aniž nechávala řadu otázek naschvál nezodpovězených nebo iritovala nelogičnostmi./// Dlouhé minuty bez hudby nebo i dialogů umožňují intenzivnější vychutnání obrazu – drsné zvuky ran, dopadů, tříštících se předmětů a lámajících se kostí. Násilí však Soderberg nenechá dojít na extrémně brutální úroveň, takže byť český distribuční název svádí k očekávaní maniakálního vraždění bývalé mariňačky, má režisér ve výsledku všechno těžce pod kontrolou stejně jako Mallory. Tedy kromě toho oka na zabijáckých punčocháčích. Shit. [Kino] ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Zkrat je kriminálně podhodnocený, důsledně feministický, opojně artový a rozkošně podvratný. Začínám považovat Soderbergha za jednoho z nejzručnějších hollywoodských filmařů současnosti, protože způsob, jakým si přizpůsobuje a inovuje žánrové, narativní i stylistické konvence a využívá k tomu neherecké celebrity (Sasha Grey, Gina Carano), mě nesmírně baví. Osobně vůbec nechápu výkřiky, jak je to nudné, když takřka každá scéna je natočená v rozporu se zažitými postupy. Více v recenzi. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)
  • Film bol ohlásený pod názvom Knockout, no ešte pred začiatkom produkcie sa jeho názov zmenil na Haywire. (m.a.t.o.)
  • Českou stopou ve filmu je přítomnost Škody Octavie druhé generace, která se objevuje ve scéně v Dublinu jako irské taxi. Vidět je ve filmu možné také českou dvousetkorunu. (Adrai)

Související novinky

Gina Carano jako anděl pomsty

Gina Carano jako anděl pomsty

21.07.2013

A to doslova. Drsná holka z MMA („mixed martial arts") se úspěšně přesunula na plátna kin díky Zkratu a letošnímu Rychle a zběsile 6. Další role? Anděl. Ale takový, který z vás svým mečem a sadou… (více)

Drsné holky pro Expendables v sukních

Drsné holky pro Expendables v sukních

09.10.2012

Zpočátku zněly plány studia Lionsgate natočit jakési „ženské Expendables“ jen jako součást kampaně před uvedením druhé mise legendárních vysloužilců. Všechno ale nasvědčuje tomu, že se filmu opravdu… (více)

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

Posádka pro rychlou a zběsilou jízdu číslo šest

05.05.2012

Rychle a zběsile 5 bylo hodně fajn, takže se těšíme na Fast Six. Natáčení je za rohem, Justin Lin zavelí do akce už příští měsíc v evropských lokacích. Logicky právě finišuje obsazování. Kromě Vina… (více)

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

Posily: Machete 2, Iron Man 3, Mad Max 4, Fast Six

25.04.2012

Dnes tu pro máme pořádnou dávku akce, tak se nezdržujme: Robert Rodriguez je odvážný muž. Chce totiž do role hlavního záporáka v Machete Kills obsadil Mela Gibsona. Podle posledních zpráv je všechno… (více)

Reklama

Reklama