Režie:
James McTeigueKamera:
Danny RuhlmannHudba:
Lucas VidalHrají:
John Cusack, Luke Evans, Alice Eve, Brendan Gleeson, Kevin McNally, Oliver Jackson-Cohen, Jimmy Yuill, Sam Hazeldine, Pam Ferris, Brendan Coyle (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektiv Emmet Fields (Luke Evans) je povolán k případu brutální vraždy dvou žen. Při pátrání zjistí, že zločin se až moc podobá smyšlené vraždě, která byla do detailu popsaná v povídce spisovatele Edgara Allana Poa (John Cusack). Předvolá tedy tohoto sociálního vyvržence k výslechu, ale zatímco je Poe ve vazbě, dochází k další strašlivé smrti - opět inspirované jedním z jeho příběhů. Fields tedy vyzve Poa, aby mu pomohl zastavit toto krvavé šílenství… (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (11)
Recenze (541)
║Rozpočet $26miliónov║Tržby USA $16,008,272║Tržby Celosvetovo $30,056,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,579,614 //počet predaných kusov 44,738║ Tržby za predaj DVD v USA $3,334,333 //počet predaných kusov 141,253║ zručne natočené ale miestami zbytočne dejovo zjednodušované, za čo môže zlý strih čím príde na nesúlad príbehu, záver určite chce byť plný prekvapení ale úplne to neodpáli, priemer /55%/ ()
Příště prosím něco podobného třeba o Schubertovi. Zabíjet podle písní a symfonií, to by bylo cool. A pak přijdou Češi a stvoří akčního hrdinu z Karla Hynka Máchy. Jo, měl jsem k tomu averzi hned od začátku, pak mě to vlastně zaujalo a nakonec se z toho přecijen stala překombinovaná slátaninka s trapnokoncem. Ale na zabití večera fajn...ale to je kde co. ()
Hororová detektivka, která měla potenciál stát se buď naratologickou lahůdkou (převádění fikce v realitu a opačně), nebo brakovou ptákovinou roku (krvavé mordy, žena v ohrožení, chlastající protagonista). Nakonec jde jenom o úmorně mechanické hromadění motivů z děl E. A. Poea. Prostředkem k rozluštění záhady je samotný spisovatel, který detektivovi několikrát poradí, na co vrah tou kterou indicií naráží, aby pak pátrači společnými silami a s ohromující neomylností vydedukovali, kterým směrem pokračovat dál (zkratkovitost „logických“ vývodů v něčem připomíná Šifru mistra Leonarda). Hlavní dějová linie není náměty Poeových povídek protkána, jsou do ní jednoduše naházeny. Jedna poeovská narážka vytlačuje další, namísto toho, aby byly skládány do sebe a teprve ve výsledku vedly k dopadení vraha, čím padá potěcha z postupného odhalování pravdy. Ta se v závěru jednoduše zjeví. Každý převod Poeovy teorie do praxe je postavami nadto přiřazen ke konkrétnímu literárnímu počinu, někdy i s krátkou historickou explikací, takže se nemůžeme těšit ani z toho, že bychom sami poznávali, ze kterého zdroje tvůrci zrovna čerpají. Dynamická vazba mezi autorem a jeho dílem, kterým je zde vrah sám, nabízí přehršle nosných témat, z nichž ale scenáristé nedokázali žádné smysluplně rozpracovat. Nevytvářejí ani snahu mást nás možností, že by mohl vraždit samotný spisovatel, jehož vnitřní démoni jsou vinou křečovité, násilně implementované romantické podzápletky velmi krotké. Čím vrstevnatěji se scénář snaží Poea charakterizovat, tím méně je hrdina přesvědčivý, nejzábavnější je tudíž hned počáteční demo verze jízlivého a sebestředného alkoholika. Méně přímočarý přístup k zadání „film na motivy knih E. A. Poea“ naznačuje teprve závěrečný dialog, nastolující otázku, kdo je vlastně autor a kdo čtenář. Namísto promyšlené hry s vícero vypravěči, jejíž pravidla Poe mistrně ovládal, nám McTeigue nabízí jenom velmi neinvenční a málo temnou detektivku. S pár zbytečnými gore výpady a akčními scénami, jejichž přítomnost by omlouvala teprve mnohem výrazněji komiksová výtvarná stylizace (film chce vypadat trochu jako Ospalá díra, ale na postprodukční přibarvování obrázků už zřejmě nezůstaly peníze). 50% ()
,,VY VÍTE, CO SE NAKONEC STANE PANE POE. NAPSAL JSTE TO“... /// E.A. Poe a jeho smrt opředená záhadou. Po vzoru Williama, dílo fikce a (bohužel celkem často jen a jen) snaha o ponurost s důrazem na krev a smrt. Detektivka ve stylu ,,vražd podle předlohy“ (si nějakou vyberte...) mající reálnej základ v Poeho povídkách. Na jednu stranu žádný novum, na stranu druhou, lepší než sledovat nějakej debilní životopis. Škoda, že životu básníka, kterej se vymknul kontrole chybí víc šílenství a temná morbidní melancholie nedejchá celým filmem. Postupně mě sice temná krimi s netradičně přiblíženou osobností a soubojem ,,UMĚLEC proti UMĚLCI“ baví, ale počáteční rozháranost a taky to, že nevím, jestli Cusack tak perfektně Poa hraje, nebo je to totální neherecká kreace ve stylu N.Cage ... - prostě víc jak 3* nedám. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) ,,Jak lvové bijem o mříže“ jsem vyměnil za ,,"PROROKU," DÍM, "MENE TEKEL, AŤ JSI PTÁK ANEBO Z PEKEL, SYNU PODSVĚTÍ, A PŘECE, PROROKU, POJĎ HÁDAT MNĚ.... 2.) Proti nadpřirozenu stavím raději složitou lidskou myšlenku pocitu viny. 3.) Thx za titule ,, -OverLord-“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Detektivka podle povídek Edgara Allana Poa není od začátku špatný námět. Příběh je zajímavý od první chvíle, jenže děj byl občas malinko nezáživný. Nebral bych to jako velký problém, protože převládaly spíše světlé stránky. Herecké obsazení bylo geniální, protože John Cusack v roli Poa byl naprosto famózní a jeho herecký výkon byl bez chyby. Závěr mě malinko zklamal, ale rozhodně nepřebije spíše kladných pocitů. The Raven má hlavně skvělé prostředí a zasažení do doby svou temnou atmosférou.. 8/10 = 80% ()
Galerie (60)
Photo © Rogue Pictures
Reklama