Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádka o uhlíři Petrovi a skřítku Sklenáříčkovi... Možná Vám přijde nepochopitelné, že někdo lační po bohatství tak silně jako uhlíř Petr v dnešní pohádce. A aby se ho domohl, přijímá neuvěřitelně krutou nabídku. Věřte, že ale nepotrvá dlouho, a i Petr pochopí, v čem tkví opravdové bohatství života. Toho totiž chorobná touha po bohatství přivedla až na pokraj záhuby. Zlému lesnímu duchovi Obrmichalovi se sice podaří vyměnit Petrovo srdce za kus chladného kamene, ale ne na dlouho. Znovuzískání vlastního lidského srdce navrátí Petrovi lásku k lidem i soucit k bližnímu... Jednu z nejkrásnějších pohádek německého spisovatele Wilhelma Hauffa natočil podle scénáře J. Bednáře režisér M. Sobota, který do hlavních rolí mladého uhlíře Petra a dobrého ducha Sklenáříčka obsadil Martina Dejdara a Aťku Janouškovou. (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Pohádkový příběh, kde nic nepřekvapí a to ani v tom negativním slova smyslu. Milý příběh, kde je jasně odlišeno dobro od zla, umocněno ještě kamenným srdcem. Dejdar v pohodě, A´tka dobrá, jen škoda,že Kratina nedostal více prostoru. Také kostým obou pohádkových postav nestál za nic, ale to se u studiovek dá pochopit. U mě 55%. ()

PowPow 

všechny recenze uživatele

Klasický poučný námět i to doslovné naivní zpracování je pro děti úplně dostačující - a je naopak sympatické, že si pohádka, na rozdíl od mnoha směšných rádobytemných studiovek 90. let, nepokouší hrát na něco víc. Postava hlavního hrdiny je komplexní a prochází radikální proměnou, s čímž si Martin Dejdar, přestože mu sedí spíš záporná část role, poradil velice dobře. ()

Reklama

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch lepších vyloženě ateliérových pohádek. Dejdarovi ta role hloupého ňoumy toužícího po penězích dokonale sedla. Ještě více mu seděla role továrníka, který neví, jak se má postarat o svoji fabriku a vůbec nejlepší byl jako neústupný lichvář. Kulisy jsou vkusné, napsané je to také dobře, jen ty cigarety s filtrem nejsou důvěryhodné pro pohádku z 19. století. [175. hodnocení, 18. komentář, 57%] ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nějak nevím, jak to hodnotit. Beru to morální poselství, stále platné, stále aktuální, ale přece jen to ztvárnění mi přišlo podivné a Dejdar chvílemi poněkud tupě hrající, nevím, jak jinak to vyjádřit. Docela mě mrzelo, že některé věci se odbyly krátce nebo jednou scénou, protože celkově pak hlavní postava nevíme, jaký měla charakter, jestli v ní bylo něco dobra, nebo šlo už od začátku o lenocha, kterému se nechce dělat (o čemž by svědčilo, jak nechá zkrachovat sklárnu ještě v době, kdy má své srdce), a stejně tak vlastně chybí ten okamžik uvědomění, kdy ho šutr místo srdce začne tlačit a život se mu znelíbí - jen o tom mluví, ale ten zlom nevidíme. Potěšila mě Aťka, a chudák vzhledem k tomu, co na ni navlékli, to odehrála myslím nejdůstojněji. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Není to špatné, ale na příbězích sahajících k náboženskému vidění světa mi vadí, že ona proměna k lepšímu vyvěrá ze strachu. Hrozba trestu je sice pro lidskou společnost důležitá, ale není to o dobrotě srdce. Když mnozí věřící častují nás ateisty poznámkami "vy nevěříte v boha, abyste si mohli hřešit", vypovídá to spíš o nich než o nás. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve stejném roce vznikla i rozhlasová verze této pohádky. (Janek2002)
  • Když Sklenáříček (Aťka Janoušková) hrozí Petrovi (Martin Dejdar), že pokud se nepolepší, bude potrestán, Bětuška (Magdaléna Gracerová-Chrzová), kterou Petr udeřil, ještě leží na zemi vedle Sklenáříčka. Ovšem v dalším záběru poté, co se Petr zeptal, jak se má polepšit, už zde Bětuška není, aniž by viditelně zmizela. (Nick321)

Reklama

Reklama