Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve snímku Orlie pierko pokračují osudy některých protagonistů z filmu Medená veža. Správce horské chaty Valer (I. Rajniak) a jeho kolega a kamarád s přezdívkou Starec (I. Mistrík) se kvůli pašování zboží přes polskou hranici dostali do vězení. Do svého horského působiště se vracejí až po dvou letech. Podle očekávání se při první návštěvě hospody nesetkají s vlídným přijetím ostatních horalů. Udělali totiž tu hloupou chybu, že se nechali chytit. Nejvíc jim ovšem zkazí náladu policejní nadporučík Pardek (V. Müller), který je dostal za mříže. Nabízí oběma kumpánům smír, pokud nadobro přestanou s pašováním. Pro Valera je to příležitost, jak se před svými lidmi rehabilitovat. Pardekovu nabídku odmítne, a navíc přede všemi prohlásí, že bude pašovat zboží nadporučíkovi před nosem, aniž by mu Pardek mohl cokoliv dokázat… (Česká televize)

(více)

Recenze (93)

zette 

všechny recenze uživatele

Souhlasim, ze Medena veza je lepsi, i tak je Orlie pierko nadprumerny ceskoslovensky film. Opet nadherna hudba Zdenka Lisky, krasna priroda a vyborni herci. Scenar ma jednoduchou dejovou linii, ale dokaze zaujmout. Zde jeste Andrea Cunderlikova vypada jako takova seda myska, aby se jen o par let proslavila v roli atraktivni Iny v Nemocnici na kraji mesta. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Pokračování "Medené veže" je z mého pohledu o dost povedenější, výrazná linka přátelství plní bez kýče mnohem lepší efekt, než v předešlém filmu. Příběh neoplývá ani takovou naivitou, postavám zkrátka věřím to, co hrají. Dva kamarádi se vracejí z vězení na stejné místo, které jim bylo nejmilejší, na horskou chatu Stratená dolina, aby mohli pokračovat v jejím provozu. Jenže se jim do cesty staví nadporučík, který je před dvěma lety dostal za mříže. Bývali kdysi kamarádi, situace je nyní však jiná. Ivan Mistrík s Ivanem Rajniakem versus Vlado Müller. Obsazení vynikající, hvězdnou sestavu doplňují krásná, mlaďoučká Andrea Čunderlíková (Tonka) a Július Vašek (Prašivec). Bitka v bazénu má ohromnou sílu a Július Vašek opět dokazuje, jakým velikým a dramatickým umělcem byl. Záběry na horské hřbety a přírodu jsou v kombinaci s širokoúhlým kinoformátem pastvou pro oči i duši. Zdeněk Liška střídá pár hudebních motivů a všechno do sebe krásně zapadá. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

V Měděné věži se vypráví o přátelství, o zradě, o smrti a o majestátu velehor, tedy o tématech velkých, nosných a silně archetypálních. Pírko pak navazuje velmi těsně po stránce příběhu, ale rozhodně ne v žánru nebo v kvalitě. Tam, kde dříve byla chata symbolem, je teď jen vedlejší kulisou. Kde se přátelství dalo považovat za nezničitelné, jsou teď jen úlomky příhod dvou nesympatických flákačů a většina děje je bez přehánění hloupá. S přimhouřenýma očima chápu pokus o automobilovou honičku nebo papírem šustící škorpení s nadporučíkem Pardekem, naopak vítám jedinou nosnou linku s Prašivcem. Ale za výjevy, kdy upoceného buráka Valera opakovaně a bezdůvodně nahání sotva plnoletá Andrea Čundrlíková, bych nejraději srazil hodnocení ještě níž. Plnění erotických fantazií k ódě na slovenskou přírodu vážně nepatří. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Poetika prvního dílu nevyšuměla, jen mezi baladou prosvítá i lehká romance s pár satirickými verši.  Kromě hledání nového smyslu života a zjištění, že nic takového neexistuje mě bavil ale snad i jediný lehce záporný esenbák v československém filmu v podání  Vlada Müllera, jehož počáteční nadutost dostává díky srandičkám navrátivších se kamarádů řádně na frak.  Orlie pierko je lehká smířlivá tečka za původně smutným příběhem, proč ne. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Zatiaľ si nedovolím tvrdiť o prebratí prvkov z Medenej veži a ani dopad ostatných našinských filmov, ktoré sa týmito vysokohorskými drámami inšpirovali (Pokoj v duši ma napadne). Pravdupovediac, až na prehrávané romanticko-scenáristické finesy nemám moc čo vytknúť. Atmosféra je delikátna a necítiť žiadnu lacnú televíznosť. Určite si to ešte niekedy pozriem. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (12)

  • Andrea Čunderlíková (Tonka Surka) spomína: "Mám milú spomienku na scénu v maskérni. Mala som Ivana Rajniaka (Valer) zvádzať a dať si dole podprsenku. Samozrejme som sa nechcela vyzliecť, to bolo jasné. Povedala som pánovi režisérovi, že to teda nie. Ale on na tom trval - vraj kamera bude zozadu, nič nebude vidieť. Dohovorila som sa s maskérkou a nechala som si oblepiť prsia leukoplastom. Martin Hollý povedal: Budeme to točiť naostro, nikto tam nebude. Všetkých vyhodil. Ale chudák pán Rajniak bol vidieť z "enfacu". Dala som si dole podprsenku a on sa začal strašne smiať. Keď videl tie prsíčka oblepené leukoplastom, dostal hysterický záchvat smiechu. Aj vo filme má v tejto scéne prekvapený výraz. Tak to je preto, že som tam mala leukoplast." (Raccoon.city)
  • Hoci sa zábery stretnutia hlavných hrdinov s Prašivcom (Július Vašek) odchádzajúcim z Tatier točili na stanici v Tatranskej Lomnici, samotný odchod vlaku bol natáčaný už 9 km vzdialenej stanici Studený Potok. Navyše vlak na zábere z Tatier neodchádza, ale naopak do Tatier prichádza. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama