Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (477)

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Ji-un Kim po A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life a Hodný, zlý a divný přichází s dalším žánrovým hybridem, přičemž tentokrát spojil do jednoho celku žánry zpravidla nejkrutější – kriminálku s masovým vrahem, jejíž nový směr v roce 1995 přímo udalo Sedm Davida Finchera; revenge thriller – neboli příběh o pomstě – , což je žánr v Jižní Koreji velmi populární, a který Chan-wook Park se svou trilogií pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, OldBoy, Sympathy for Lady Vengeance)vytěžil do mrtě; zároveň se jedná i o hluboce emotivní drama o člověku, kterému se zbortil celý svět a touha po pomstě ho k vrahovi manželky dostává blíže, než by si kdy pomyslel. Forma pomsty je zde – stejně jako v Parkových filmech – celkem originální, nechybějí tu dějové zvraty, které obohacují daný žánr a ženou příběh do nezvyklých směrů a, ačkoliv dochází k naplnění některých klišé, nemohu tvrdit, že bych si byl jist tím, co bude následovat v dalších minutách. Oba rivaly ztvárnili dva z nejslavnějších korejských herců současnosti, Byeong-heon Lee a Min-sik Choi, kteří jsou již tradičně skvělí a musím přiznat, že v momentě jejich prvního střetnutí v rámci jednoho záběru jsem byl tím nejspokojenějším fanouškem jihokorejské kinematografie…kdyby zde účinkovala ještě Ye-jin Son, nejspíš bych už přímo skákal radostí. Viděl jsem ďábla je neskutečně krutý film, ve kterém stříkají hektolitry krve, řežou se údy, přetínají achilovky, trhají čelisti, atd., avšak jeho pravá krutost dlí v nitru samotného tragického příběhu, který je navzdory explicitnímu násilí podán velmi emotivně a nelze říct, že by byl film pouze samoúčelnou brutalitou. Ji-un Kim se nespokojuje pouze s povrchními atrakcemi a především vypráví hluboký příběh, který mne po celou dobu sledování nenechal ani na minutu vydechnout. O Kimově již tradičně brilantní režii a nápadité práci s kamerou snad netřeba mluvit – ten, kdo viděl skvostný A Bittersweet Life, ji zajisté udělá vlastní obrázek. Spolu s The Man From Nowhere představuje Viděl jsem ďábla vrchol jihokorejské filmové produkce (nejen) za rok 2010. ()

Socrates 

všechny recenze uživatele

Tak oni Samsungové umí i parádně točit filmy! Budu se muset ještě po něčem poohlídnout, jestli se mi to potvrdí. Tady vše v pořádku, i se zvoleným trestem souhlasím, takhle bych si nechával užít každýho chycenýho zmetka, kterej běhá po Zemi. Oko za oko, ano. Zážitek mi trochu kazilo jen to, že co Korejec, to mistr zázračný regenerace všech orgánů, svalů a kostí v těle, hlavně lebek. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Vďaka podobným filmom zisťujem a stále viac sa utvrdzujem v tom, že môj filmový hľadáčik by sa mal pomaly ale isto presunúť inam než do americkej továrne, ktorá čím ďalej tým plodí viac rutinérskych a nezáživných filmov. Tento snímok je len ďalším dôkazom ako sa z jednoduchého scenára, ktorého hlavnou líniou nie je nič čo by už predtým nebolo vo filmoch použité, dá natočiť ukážkový film. Thrillerové zimomriavky od začiatku až do konca. Miestami priam mrazivé scény, ktoré nemajú ďaleko od autentickosti, len znásobujú pocity, ktoré príbeh prenáša na diváka. Miestami som voči postavám pociťoval až osobný odpor a moje myšlienky sa po filme ocitli na veľmi tmavých miestach, čo som teda pri filme nezažil pekne dlhú dobu. Netreba však film brať tak, že chce byť týmito scénami cool, alebo že by boli čo i len trošku prvoplánové. Kim od začiatku vedel čo robí, ako diváka vydesiť k smrti a ako ho zahnať do úzkych. Totiž príbeh ponúka nečakané množstvo zaujímavých zvratov, je inovatívny a vďaka neštandardnej kombinácii žánrov a úžasným hereckým kreáciám ho považujem za obrovské prekvapenie. Je pravda, že slabšie povahy si asi pri niektorých scénach budú zakrývať oči, ale je to to isté, ako keď horehronskí drevorubači neobsedia pred romantickou telenovelou. 85%. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

No to byla ale kravina! Přetažený hodnocení žluťáckej pitchovin je tu úplně normální, ale když jsem viděl, že pár mých oblíbenců kteří normálně asijskou tvorbu nemají rádi, včetně mého bratra dělají z filmu něco výjmečného, těšil jsem se na temnou a drsnou kriminálku a dostalo se mi opět hromady scénaristických hoven.Začátek je výtečnej, atmosféru to má jako hrom a Min-sik Choi je prostě dokonalej, jenže....... Od scény nalezení mrtvoly, kdy režisér každý záběr nesmyslně prodlužuje jsem už začal být lehce nervózní a když tam ten policajt zakopne a vypadne mu ta hlava, tak jsem nebyl šokovanej, ale smál jsem se a už sem věděl, že to začíná bejt v prdeli a přesně se to potvrdilo.Film je rozvleklej jak cikánská rodina na sociálce a místy má scény, které jsou úplně k ničemu.Vraždy jsou nudný a bez emocí a každá scéna s úchylákama mě nechala úplně chladným a spíš jsem ocenil místy zvrhlý, černý humor.Hlavní hrdina je sice sympaťák, ale scénář z něj udělá takového kreténa, až sem zase kroutil hlavou.Těšil jsem se na dlouhé vyšetřování, na vraždy a sledování vraha a místo toho jsem se dočkal nesmyslné pomsty, která dělá z hlavního hrdiny debila a režisér z diváku ospalé ovce.Kdyby se film ubíhal jiným směrem, tedy tím sterotypnějším, byl by to nářez jako hrom, bohužel pokus o orginalitu vzal filmu jakékoliv uvěřitelné emoce a i přesto, že pár scén mělo grády jako prase a herecky to bylo výborné, jako celek to působí neuvěřitelně a bohužel místy doslova směšně.Mnohem krutější a hlavně inteligentnější pomsta je např. ve filmu Ctihodný Občan.Proberte se už ;) 60%. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Chytit a pustit. Chytit a pustit......“ Korejská filmová tvořivost na téma - ,,jak si hrát s psychopatickým sexuálním deviantem“. A jelikož dokonalej je i padouch, situace se může rázem změnit a z navoněnýho frajera je zasranej hlupák! Pomsta je prý jen ve filmech, ovšem v těch asijských bývá obzvláště propečená! ,,KDO SI MYSLÍŠ, ŽE VYHRÁL? UŽ MĚ ZABIJ!“ ,,NE, JEŠTĚ NE!“ A já souhlasím! Odplata, ve které jsou hranice nenávisti dotažený na samej vrchol nemá větší chybu. A až se Ti kluci korejský naučí větší stručnosti, zaplaví žlutá vlna také svět filmu. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Baví mě naporcovaný ženský. 2.) Nemám rád rybáře, proto je dobře, když je to převlečenej řezník. 3.) Nevím, jak vytvořit úsměv na celej život. 4.) Kladivem zásadně mlátím do hlavy a do koulí (nejedná se o citlivé partie hřebíků). PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ **** ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Záverečná hudba filmu v kórejskom a medzinárodnom strihu je odlišná: Kórejský strih sa viac zameriava na hudbu, zatiaľ čo medzinárodný strih má aj zvuk plačúceho hrdinu. (maramashi)
  • Tento film (aj Bílé maso, 2008) sú voľne založené na udalostiach vrážd spáchaných sériovým vrahom Yoo Young-Chul tiež známym ako The Raincoat Killer, ktorý reálne vraždil v rokoch 2003 až 2004. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama