Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď nabudúce budete mať možnosť zavraždiť sériového vraha a brutálneho násilníka, urobte to. Osobne som si vopred nič o deji nezisťoval, takže ma prekvapil aj zvrat, ktorý vlastne celú hru štartuje. No a podobne som bol mimo aj z toho ďalšieho, kde sa dostávame do tretieho dejstva. Je neuveriteľné, že sa film aj pri kvázi repetetívnom radení podobných scén vôbec neopakuje a jeho dĺžka je absolútne irelevantná, na nudu neostáva čas a je tak jedno, či by trval 90 minút alebo 4 hodiny. Osobne som sa s hlavnou postavou plne stotožnil a chápal aj jej "prerod", že to chalan časom s tou hrou prepískol, tam si už hlavu o stenu mohol búchať iba on a našťastie nie my, diváci. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Wau! Tohle mělo našlápnuto k tomu se stát jedním z nejlepších filmů jaké jsem kdy viděl. Jak už to bývá v Koreji zvykem, netradiční film o pomstě, který to zase probádá z trochu jiného úhlu. Film který nalezením vraha ženy našeho hrdiny teprve začíná a stává se tak divokou a napínavou hrou na kočku a myš. To vše jen a jen pozvedá úžasný scénář, ještě lepší režie vyvolávající pocit napětí v každé scéně v kombinaci s úžasným hereckým duelem Min-sika Choie a Byung-huna Leeho. Opravdu brutální podívaná, ze které se mi dělalo zle a to vydržím leccos. Škoda jen, že tuhle tvrdou pomstu neposunuli o level dál a neudělali tvůrci ještě něco méně tradičního, protože si to film se svou stopáží zaslouží. Takhle to ve finále působí lehce nevyužitě a neadekvátně k delší stopáži, která se v tomhle pojetí zdá být trochu nafouknutá. Ovšem oceňuji film, který si neláme hlavu s typickou strukturou a jde si po své vlastní ose. Miluju korejskou originalitu. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Velice příjemná korejská nadílka. Celkem jsem uvítal, že jsem se nepotýkal s problémem stejně šikmých tváří a výjimečně jsem se v postavách orientoval. Snímek plyne velmi pomalu a běžný bílý divák by určitě uvítal klidně i o 40 minut kratší stopáž. Nezanedbatelná část stopáže je zkrátka o ničem, abych pravdu napsal. Ale to by nebyla Korea, kdyby se snímek vešel pod dvě hodiny. Celé to bylo moc pěkně zahrané. Nemohu ovšem napsat, že jsem viděl známé tváře, přestože už jsem hromadu herců dle databáze v dost filmech údajně viděl. Násilí k vidění zase tolik nebylo, ale když už vykouklo, tak to obvykle za čekání stálo. Hra na vraha a jeho pronásledovatele byla dostatečně nápaditá a originální. S postupem času pomalu pevně vymezená hranice mezi dobrem a zlem slábla. Jižní Korea nechala v plné kráse vyniknout kvalitu svých policejních sborů. Od groteskního úvodu s vytracenou hlavičkou až po závěrečnou pronásledovanou ve stylu "hlavně pomalu". Občas atmosféru zjemnila nějaká ta vtipná momentka. Tolik typické pro Asii. Zkrátka se mi to celé líbilo. Momentálně mám od stejného režiséra v hledáčku Tale Of Two Sisters, takže pevně věřím, že si zase někdy udělám příjemný večer. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Juhokórejský solitér Ji-un Kim, alebo, ako ho môžeme na databáze vídať po novom, Jee-woon Kim, je ako nezastaviteľný vlak, ktorý strháva žánrové medzníky a bariéry v podobe tradičných pravidiel a pôdorysov. V Akmareul boattda rozpracováva základný nosný motív a schému "revenge" thrilleru na ploche 2 hodín a 22 minút do podoby (ako sa vraví, pre dobro veci) výrazne nadstaveného konceptu utrhávajúceho sa vo vykreslení sugestívnej cesty za "spravodlivosťou" z reťazí reality a dosahujúci výrazne groteskných výšin vo svojej precíznej štylizovanosti a perfekcionistickej brutalite. Explicitné násilie zo seba strháva nálepku samoúčelnosti a stáva sa hybateľom deja, ktorý je posúvaný motiváciami a prekreslením dvoch hlavných antihrdinov v podaní dvojice najväčších juhokórejských hereckých hviezd, Byeong-heon Lee-a a Min-sik Choi-a. Úroveň explicitnosti pri výprave na odvrátenú stranu života v exotickej krajine dosahuje zámernej absurdnosti a je podružná rozprávaniu o zvrátenej morálke a vytrácajúcich sa spoločenských hodnotách, v ktorom proti sebe stoja agent a sériový vrah. Jeho myšlienka je na pohľad primitívna - dá sa poraziť monštrum len tak, že sa sami staneme monštrom? - ale zručne rozprestrená na celú stopáž a pretvorená do podoby vysoko sofistikovanej verzie hry na mačku a myš. Film sa pohráva so žánrovými krabičkami slasheru, splatteru, kriminálneho thrilleru, resp. detektívky, exploitation, "old-school revenge", j-exploitation a otvorene koketuje s pedofíliou či kanibalizmom. Zaujme výrazným audiovizuálnym prevedením, plným technicky brilantne vyvedených pasáží za užitia špeciálnych efektov, techniky steadicamu (doteraz nechápem, akým spôsobom bol natočený tento záber zo scény v taxíku http://youtu.be/s3cT_TE1mBI?t=1m14s), uhrančivých farebných filtrov ale aj skvelého originálneho soundtracku a zvukových efektov. Po celý čas pôsobivo zapája okázalé divácke atrakcie a udržiava v napätí dynamickým tempom a temnou atmosférou, pri ktorej si však nachádza čas na dlhé, pomalé surové akty postáv a snímanie interiérov i exteriérov, hlavne však obsahuje množstvo akčných scén s vynikajúcou bojovou choreografiou a kaskadérskymi kúskami. Manieristické prodivácke dielo, ktoré ma však dokonale zhltlo a ani na sekundu nepoľavilo z pútavosti. Opakovanie do budúcna nevyhnutné. 95% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Čeho se bojíte? Neviděla jste nikdy trubku?" Viděla, ale tušení, že se trubka několikrát setká s její lebkou, se té slečně asi moc nepozdávala. Ale tady je na výběr ještě kladivo, činka nebo hasičák a já si dovoluju vyjádřit obdiv nad tím, kolik ran ty korejské palice snesou. Jenže jsem asi trochu citlivka. Sice nemám nic proti starému, dobrému, sexuálnímu násilí, ale žádné z mých partnerek při aktu dosud neupadly ruce, nohy ani hlava a po zhlédnutí tohoto snímku si připadám jako slaboch. A abych z toho neměl mindrák, tak si okamžitě jdu koupit sbírku sekáčků a tupých nástrojů určených k deformaci hlavy, aby sex dostal tu správnou šťávu. A ještě jednu brutální metodu mě tento snímek naučil - vypnout padouchovi porno těsně před výstřikem. Neznám nic sadističtějšího. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Okolo 77. minúty filmu Jang Kyung-Chul (Choi Min-sik) je misku s ryžou, na ktorej môžeme vidieť nápis 666. (maramashi)
  • Režisér Jee-woon Kim prezradil, ako sa niektorí indickí producenti zaujímali o práva na remake filmu. Keďže dohoda pri rokovacom stole zlyhala, zasmial sa a povedal: "Aj tak to urobili." (maramashi)
  • Počas celého filmu postava Jang Kyung-chul, ktorú hrá Choi Min-sik, vždy bojuje so zbraňou, pretože bez nej je ľahko zraniteľný. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama