Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (477)

sullafelix 

všechny recenze uživatele

logicky absurdne /reziser pozadbudol ze intelekt policajtov vykreslil na bode mrazu - absolutna neschopnost,,zato priestor pre vraha a pomstitela je dany surrealne podobne trebars ako u Argenta , kazdy naokolo je hluchy, slepy, nemy, nemohuci len aby vznikol pseudologicky priestor pre danu scenu ,,,stylovo, visualne impozantne ...,,, z neznamych pricin ale moja sentimentalita mi nedovoli pripustit kriticke racio do samotneho hodnotenia, teda finalny verdikt neide pod 80%.... **** ()

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Silný a surový krimihoror, který mě i přes slušnou stopáž ani chvíli nenudil. Film nemá příliš hluchých míst. Hlavní padouch a mstitel jsou obsazeni, respektive zahraní naprosto bezchybně. Režisér v surových pasážích neuhýbá kamerou a tak nás o nic ( díkybohu ) neokrádá. Řemeslná a příběhová stránka na hodně vysoké úrovni. Absolutní spokojenost. 10/10. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Brutální touha po pomstě zvrhlému vrahovi. Hodně silnej a hodně drsnej vál. Pomalejší a rozvleklejší vyprávění vůbec není na škodu, naopak pomalu a neúprosně buduje ubíjející atmosféru a špatný pocit ze začarovaného kruhu násilí. Vše vyexponováno až do extrémního konce. Chvílemi jsem ke konci přemýšlel že bych tomu dal i tu pětku, ale musím na druhou stranu přiznat, že rozehrání některých situací mi přišlo místy přece jen trochu krkolomné a místy se nabízí otazník - proč zrovna takto a jakto. Ale i přes to - 4 hvězdy a pochvala korejcům za kvalitní a extrémní filmový zážitek. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

No to byla ale kravina! Přetažený hodnocení žluťáckej pitchovin je tu úplně normální, ale když jsem viděl, že pár mých oblíbenců kteří normálně asijskou tvorbu nemají rádi, včetně mého bratra dělají z filmu něco výjmečného, těšil jsem se na temnou a drsnou kriminálku a dostalo se mi opět hromady scénaristických hoven.Začátek je výtečnej, atmosféru to má jako hrom a Min-sik Choi je prostě dokonalej, jenže....... Od scény nalezení mrtvoly, kdy režisér každý záběr nesmyslně prodlužuje jsem už začal být lehce nervózní a když tam ten policajt zakopne a vypadne mu ta hlava, tak jsem nebyl šokovanej, ale smál jsem se a už sem věděl, že to začíná bejt v prdeli a přesně se to potvrdilo.Film je rozvleklej jak cikánská rodina na sociálce a místy má scény, které jsou úplně k ničemu.Vraždy jsou nudný a bez emocí a každá scéna s úchylákama mě nechala úplně chladným a spíš jsem ocenil místy zvrhlý, černý humor.Hlavní hrdina je sice sympaťák, ale scénář z něj udělá takového kreténa, až sem zase kroutil hlavou.Těšil jsem se na dlouhé vyšetřování, na vraždy a sledování vraha a místo toho jsem se dočkal nesmyslné pomsty, která dělá z hlavního hrdiny debila a režisér z diváku ospalé ovce.Kdyby se film ubíhal jiným směrem, tedy tím sterotypnějším, byl by to nářez jako hrom, bohužel pokus o orginalitu vzal filmu jakékoliv uvěřitelné emoce a i přesto, že pár scén mělo grády jako prase a herecky to bylo výborné, jako celek to působí neuvěřitelně a bohužel místy doslova směšně.Mnohem krutější a hlavně inteligentnější pomsta je např. ve filmu Ctihodný Občan.Proberte se už ;) 60%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)
  • Počas celého filmu postava Jang Kyung-chul, ktorú hrá Choi Min-sik, vždy bojuje so zbraňou, pretože bez nej je ľahko zraniteľný. (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama