Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (477)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná řežba, šíleně krutej film ... Nikoliv však v obsahu násilností (který jsou teda taky hodně za hranicemi všednosti .,..) , ale celým svým obsahem a podáním ... Každopádně je to trochu zdlouhavé a jako celek to prostě nevyzní dostatečně uvěřitelně ... ani jako film, prostě to ne zcela drží pohromadě ... Krve hodně!!!! ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Škoda, že velice slibně rozjetý film poškodila zbytečně dlouhá stopáž. Být tam tak o dvě dohry méně, bylo by to lepší. To vzájemné předhánění, kdo dá komu větší čočku, mě ale bavilo. A humor je z toho nejčernějšího oddělení. Fakt jsem vyprsk, když si fousatej pervert v tom lesním murderhousu vytahoval šroubovák z ruky. Trochu moc překombinované, ale doporučuju. ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí thriller o tisícinásobné pomstě. Výkony dvou hlavních protagonistů jsou obdivuhodné, hlavně ve chvílích, když stojí oba tváří v tvář. Akční scény jsou nápadité, choreograficky skvěle zvládnuté a přehledné, brutalita nekorektní, ne však samoúčelná! Například taková scéna v taxíku vejde do dějin kinematografie stejně, jako ta s kladivem v Oldboyovi. Excelentní kamera a působivá hudba, dlouho na mě něco takovýho nezapůsobilo, prostě radost hledět a slyšet. Škoda jen té poslední třetiny, kde jinak strhující tempo malinko poleví. Dvě a půl hodiny je přece jenom trochu moc. Tak či onak, po Oldboyovi je pro mě tohle nejlepší korejskej "revenge" nářez. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Juhokórejský solitér Ji-un Kim, alebo, ako ho môžeme na databáze vídať po novom, Jee-woon Kim, je ako nezastaviteľný vlak, ktorý strháva žánrové medzníky a bariéry v podobe tradičných pravidiel a pôdorysov. V Akmareul boattda rozpracováva základný nosný motív a schému "revenge" thrilleru na ploche 2 hodín a 22 minút do podoby (ako sa vraví, pre dobro veci) výrazne nadstaveného konceptu utrhávajúceho sa vo vykreslení sugestívnej cesty za "spravodlivosťou" z reťazí reality a dosahujúci výrazne groteskných výšin vo svojej precíznej štylizovanosti a perfekcionistickej brutalite. Explicitné násilie zo seba strháva nálepku samoúčelnosti a stáva sa hybateľom deja, ktorý je posúvaný motiváciami a prekreslením dvoch hlavných antihrdinov v podaní dvojice najväčších juhokórejských hereckých hviezd, Byeong-heon Lee-a a Min-sik Choi-a. Úroveň explicitnosti pri výprave na odvrátenú stranu života v exotickej krajine dosahuje zámernej absurdnosti a je podružná rozprávaniu o zvrátenej morálke a vytrácajúcich sa spoločenských hodnotách, v ktorom proti sebe stoja agent a sériový vrah. Jeho myšlienka je na pohľad primitívna - dá sa poraziť monštrum len tak, že sa sami staneme monštrom? - ale zručne rozprestrená na celú stopáž a pretvorená do podoby vysoko sofistikovanej verzie hry na mačku a myš. Film sa pohráva so žánrovými krabičkami slasheru, splatteru, kriminálneho thrilleru, resp. detektívky, exploitation, "old-school revenge", j-exploitation a otvorene koketuje s pedofíliou či kanibalizmom. Zaujme výrazným audiovizuálnym prevedením, plným technicky brilantne vyvedených pasáží za užitia špeciálnych efektov, techniky steadicamu (doteraz nechápem, akým spôsobom bol natočený tento záber zo scény v taxíku http://youtu.be/s3cT_TE1mBI?t=1m14s), uhrančivých farebných filtrov ale aj skvelého originálneho soundtracku a zvukových efektov. Po celý čas pôsobivo zapája okázalé divácke atrakcie a udržiava v napätí dynamickým tempom a temnou atmosférou, pri ktorej si však nachádza čas na dlhé, pomalé surové akty postáv a snímanie interiérov i exteriérov, hlavne však obsahuje množstvo akčných scén s vynikajúcou bojovou choreografiou a kaskadérskymi kúskami. Manieristické prodivácke dielo, ktoré ma však dokonale zhltlo a ani na sekundu nepoľavilo z pútavosti. Opakovanie do budúcna nevyhnutné. 95% ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Žánrovo som čakal horor, ale ono je to skôr temný thriller, podobný Fincherovmu Sedem, alebo rovnako kórejskému Bielemu mäsu. Známe kórejské hviezdy išli tentokrát nadoraz a hra na mačku a myš sa môže začať. Miestami je to dosť brutálny krvák a policajt v úlohe pomstiteľa dáva "diablovi" riadnu nakladačku. Nie jednu , ani dve, ale každý deň jednu a ako bonus mu vždy zlomí nejakú ruku, nohu, či podreže achilovku a ešte mu nechá obálku s peniazmi! Ta to dobrý človek...Dolámaný, ale vďaka peniazom vysmiaty "diabol" vraždí ďalej ako na bežiacom páse. Dvojnásobná vražda v taxíku mala riadne grády...Diabol zas nie je úplne vygumovaný, preto sa časom hra obráti a práve to vymknutie sa spod kontroly robí film ešte zaujímavejším. Rovnako zaujímavé mi pripadalo sledovať správanie sa "diabla", ktorý má zakaždým odvahu a husté reči, výnimkou sú iba chvíle, keď mu strčí skalpel z achilovky, alebo opadol popol z čela, na ktorom mu policajt práve zahasil špak. ..Kórejci ako takmer pravidelne, opäť skvele. 90%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)
  • Tento film (aj Bílé maso, 2008) sú voľne založené na udalostiach vrážd spáchaných sériovým vrahom Yoo Young-Chul tiež známym ako The Raincoat Killer, ktorý reálne vraždil v rokoch 2003 až 2004. (maramashi)
  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama