Reklama

Reklama

VOD (1)

V Benátkách mušketýři Athos, Porthos a Aramis s pomocí Milady de Winter kradou plány vzducholodí od Leonarda da Vinciho. Milady je však zradí, omámí a plány prodá vévodovi z Buckinghamu. O rok později d'Artagnan opouští svou vesnici v Gaskoňsku a míří do Paříže v naději, že se stane mušketýrem jako jeho otec. Tam se ale dozví, že mušketýři byli z finančních důvodů rozpuštěni. Ve venkovské hospůdce vyzývá kapitána Rocheforta, vůdce stráží kardinála Richelieu', k souboji poté, co ho kapitán urazil. Rochefort nechce bojovat, a tak ho pouze postřelí. Když se chystá d'Artagnana zabít, objeví se Milady a zabrání mu v tom. Jakmile je d'Artagnan v Paříži, potkává se postupně s Athosem, Porthosem a Aramisem a nechtěně všechny tři urazí. S každým si tak naplánuje samostatný souboj. Athos přivádí Porthose a Aramise k souboji jako své sekundanty. D'Artagnanovi dochází, kdo jsou muži vlastně zač. Richelieuovy stráže souboj překazí a chtějí je všechny zatknout, ale mušketýři proti nim bojují a vítězí. Všichni čtyři jsou předvoláni před mladého krále Ludvíka XIII. Richelieu na něj naléhá, aby je potrestal, ale i na královnu Annu zapůsobila jejich statečnost a společně s králem je místo toho odmění. Richelieu instruuje Milady, nyní svého komplice, aby umístila falešné milostné dopisy do komnat královny Anny, ukradla její diamantový náhrdelník a odnesla ho do Tower of London. To by usvědčilo královnu, že má poměr s Buckinghamem. Král Ludvík by ji nechal popravit a vyhlásil by válku Anglii. V tu chvíli by lidé požadovali silného a zkušenějšího vůdce, samotného Richelieu. Aby se pojistila, Milady požaduje, aby Richelieu písemně prohlásil, že pracuje jménem Francie, což on udělá a potvrzení jí předá. Falešné dopisy jsou nalezeny a předány králi Ludvíkovi, kterému Richelieu doporučí uspořádat ples, na který si královna Anna bude muset vzít náhrdelník – dar od svého muže. Pokud to neudělá, pak je její poměr skutečností a musí dojít k válce. Služebná královny Anny, Constance Bonacieuxová, odhalí Richelieuův plán a prosí d'Artagnana, aby ho zastavil. Mušketýři se rozhodnou mu pomoci... (TV Nova)

(více)

Videa (27)

Trailer 3

Recenze (993)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Film Mušketier sa mi zdal neskonale blbý, film Traja mušketieri z roku 1993 sú hlúpi a pritom sa tvária múdro. Na tomto filme sa mi páčilo, že sa vôbec netváril múdro. Celkovo zápletka a dej ničím nevynikali no a nezachránili to ani krásna Milla Jovovich a herecky skvelý Christoph Waltz. Aspoň po vizuálnej stránke to malo čím upútať. Vzducholoď a iné spomalené pasáže boli výborné pre oči všetkých kritikov. Jedno však viem určite. Vždy sa vyhnem filmom v ktorých hrá Logan Lerman, ktorý sa do filmu dostal snáď cez Andersonovu posteľ. Čo by som ešte pochválil je hudobná stránka, i keď tá najlepšia prišla až pri záverečných titulkoch. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kdysi před spoustou let se se mnou můj otec díval na Lesterovu verzi Mušketýrů (tu s Michaelem Yorkem, Raquel Welch, Faye Dunaway atd.), a uchechtával se, co je oproti knize jinak, jak je to udělané na efekt, a tak podobně... o nějaký ten pátek později jsem se já díval na Herekovu verzi Mušketýrů, a na Muže Se Železnou Maskou, a na D'Artagnanovu dceru, a na nějakou příšernost s ninji, a možná ještě na něco... a vesměs to byla docela bída, především scénáristicky. Ale TOHLE?!?!?! To by se podivil tatíček Masaryk, chce se mi říct, ale to by se Paul W. S. Anderson nesměl intelektuálně snížit ze svého obvyklého levelu na dealera WS kráječů... Víte, dalo by se diskutovat o tom, že je to vlastně komedie, a je třeba to brát s nadhledem, ale to by to nesmělo být od první minuty tak ukrutně dementní a hlavně Orlando Bloom tak tragicky obsazený (o Ludvíkovi raději ani nemluvím...). Na druhou stranu... vizuální stránka byla vždy Andersonovou silnou stránkou, a jinak tomu není ani tady - bohužel, parní vzducholoď s rotačními kanóny, plamenomety a nevím čím ještě, to není v settingu jménem sedmnácté století něco, na co by se mělo plýtvat jakýmkoliv kapitálem nebo talentem - pokud tedy netočíte Barona Prášila. Ale to Anderson nedělá, ten z nějakého zvráceného důvodu "jen" dělá modernizovanou popcornovou verzi historické dobrodružné klasiky - a opravdu mě nepřesvědčí, že vizionářsky posouvá hranice vkusu a je teribilním infantem současné kinematografie. Pro dnešní zhovadilou, "todle znám, zaujmi mě něčím" (ačkoliv zná ho*no a navzdory až do ruky nastrčené informační dálnici nedokáže ani nic najít, pokud to nevyběhne na první dobrou z Googlu) mládež to může mít nějaký půvab, ale pro mě tedy rozhodně ne. Navzdory neobvykle hvězdnému obsazení je to nafintěná a nafrčená ubohost za 40%. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Asi mi pořádná dávka čerstvě vypraskaného popcornu chyběla víc, než jsem si myslel, ale sakra, já se bavil skvěle. Pravda, stupidita by se dala destilovat po litrech a zápletka je řídká zhruba stejně jako stolice devadesátiletého důchodce. Avšak Anderson se ve vlastnoručně rozestavěných mantinelech pohybuje zatraceně zručně (neoriginálně, ale funkčně - včetně Haslingerova pirátsko-sherlockovského soundtracku) a popravdě mě příjemně překvapilo, kolik okaté nadsázky, fajn vtipů a výtečných akčních scén dokáže bez ustání sypat z rukávu. Resp. rozhodně je z něj sype lépe než dialogy a vrstevnaté postavy, které v jeho verzi Mušketýrů prostě místo nemají. Jsou to jen rockové hvězdy, které několikrát zahlásí, propíchnou pár lidí, proletí se v digitálním Zeppelinu uprostřed barokních (ne středověkých, vy burani) kulis a na konci se poplácají po zádech. A světe div se, ono to se sníženými nároky (intektuálové do dvou minut umřou) v pohodě stačí. A je trošku smutné, že nad výrazně dementnějšími (například v chování postav a celkové konstrukci toho, co simuluje děj) Transformery 3 dokáží mnozí masturbovat do krve, aby o pár měsíců později ofrňovali nos nad solidně odtočeným "wannabe" blockbusterem (omezení rozpočtem jsou holt příliš vidět), jenž nechal ambice za dveřmi ještě před spuštěním kamer a nesnaží se o nic víc než lehkonohou zábavu. 6+/10 ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podobnost Tří mušketýrů s Piráty a Sherlockem je zřejmá, nicméně pouze povrchová. Pod povrchem se tu odehrává něco mnohem zásadnějšího: souvislost mezi Třemi mušketýry, Počátkem, Matrixem, MMORPG hrou World of Warcraft a umírajícím star systémem. ____ Unikátnost Andersonových Třech mušketýrů spočívá v tom, jakým způsobem komentují hned několik soudobých fenoménů odehrávajících se ve světě filmu a počítačových her, což jsou shodou okolností dvě nejdůležitější a nejrespektovanější média současnosti. Filmy a hry, o ničem jiném to dneska není. V prvé řadě Tří mušketýři velmi důmyslným způsobem naznačují, že hollywoodský star systém možná není úplně v koncích, jak někteří tvrdí, ovšem doby, kdy hvězdy na svá jména tahaly do kin miliony diváků, jsou už asi nenávratně pryč. Jednak ani velké hvězdy filmu nepomohly k nijak závratným tržbám, ale hlavně ten film s těmito hvězdami velmi nešetrně zametá, protože všechny do jedné odejdou poraženy ci pokořeny (-spoiler-), ať už to je Richelieu, Milady, kapitán Rochefort či Buckingham. Kdo naopak vítězí, jsou zcela neznámí, televizní a divadelní herci, kteří se zhostili rolí mušketýrů. Na jedné straně tak máme silné individuality (Waltz, Orlando Bloom, Jovovich ap.), které odcházejí poraženy, na straně druhé vítezný kolektiv, respektive slabé individuality jako mladičký král Ludvík XIII., které vlastně individualitami vůbec nejsou. Individualitami nejsou ani tři postarší mušketýři, což nese zpočátku trochu nelibě D'Artagnan, jak dá najevo svou přidrzlou, ovšem velmi trefnou poznámkou: „Nikoho z vás nechci urazit, ale myslel jsem si, že budete trochu větší hrdinové.“ Není zkrátka zvykem, aby neznámí herci poráželi velké hvězdy (ve filmech to bývá obvykle přesně obráceně). Že se tomu tak zde děje, není jen velmi vítaným výpadem proti konvencím, ale hlavně důmyslným komentářem k době, v níž filmové hvězdy nehrají zas takový prim – ať už kvůli důrazu na režiséry, atraktivní náměty či značku-franšízu, vlivem technologií a triků, které hvězdy zastiňují a berou jim práci i díky různým umělým výtvorům jako Caesar ze Zrození Planety opic, nebo kvůli rozmachu progresivních televizních seriálů (Misfits, The Wire ap.) stavějících spíš na méně známých tvářích. ____ Tenhle přechod z vyvolených jedinců a silných individualit k důrazu na team a kooperaci, na němž staví Tři mušketýři a soudobý vzrůstající počet teamovek, se promítá i v počítačových hrách, kde 80kám a zejména 90kám dominovaly singlovky, které ovšem někdy na přelomu roku 2000 vystřídal nekonečný zástup multiplayerovek v čele se slavným World of Warcraftem (vzalo mi to tři roky života, ale nelituju jediný sekundy). A když se vrátíme zpět k filmům, je zjevné, že éře singlovek odpovídá Matrix s vyvoleným mesiášem Neem, kdežto současné éře multiplayerovek Počátek, který staví na spolupráci několika jedinců. Počátek lze vlastně chápat jako hru pěti hráčů, kteří jsou každý na svém počítači vzdáleni klidně tisíce kilometrů od sebe, ale pracují na jednom společném úkolu, kdežto Matrix se svým Mesiášem, který musí zachraňovat i své spolubojovníky (Morphea, Trinity), patří ještě do té starší éry singlovek. Odsud pochází i jedna z kritik Matrixu, která mu vyčítá, že oproti velmi aktivním holkám známým z cyberpunkových románů (Stephenson, Gibson, Sterling ap.) posunuje Trinity do značně pasivní pozice zamilované-zachraňované. Abych to uzavřel, existuje prostě určitá souvislost mezi skomírajícím star systémem/novou vlnou tv seriálů ap., 90kami/současností, singlovkami/multiplayerovkami, Matrixem/Počátkem, a Tři mušketýři tyhle posuny nějakým ne úplně zanedbatelným způsobem odrážejí, čili bych je úplně nezatracoval. () (méně) (více)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Tvůrci se v posledních letech předhání v tom, kdo udělá ze zasloužilých filmů nejen podle knižních předloh, víc efektnější remake s přiblblým příběhem. Kdeže ty časy jsou, kdy hlavní důraz byl kladen na propracovaný, inteligentní příběh a ne na efektní, co nejvíc velkolepou stránku věci. Tři mušketýři jsou v tomto typickým příkladem. Příběh je zde naprosto vymaštěný, blbý a ujetý... Nechci to všechno házet jen na to proklaté 3D, které doslova vybízí kašlat na příběh a zaměřit se jen na ohromení diváka, ale určitě v tom všem má velkou roli. Kdyby aspoň ta megalomanská akce byla trochu reálná, ale tohle bylo vážně až přespříliš. Hlavně že u toho dnešní teenageři, neznalí původních verzí, šílí nadšením, co Andersone? Ucházející děj a přiměřená akce - to bych od filmu s tímto tématem očekával... Nicméně musím říct, že i přesto, že jsem trpěl, tak jsem se u filmu nenudil, asi díky postavám, které byly zajímavě zvolené a pár světlejším momentům. PS: Stačí když Milla sází Matrix v nejnovějších Resident Evilech, sem se to opravdu moc nehodí. Nechte si tyhle efektní orgie do jiných filmů. 50% ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • Christoph Waltz, který ztvárnil postavu Cardinala Richelieu, má narozeniny 4. října, tedy ve stejný den, jako Charlton Heston, jenž si zahrál Cardinala Richelieu ve zpracování z roku 1973. (žvanimírek)
  • Herec Logan Lerman, který ve filmu hraje d'Artagnana, si musel pro svou postavu nechat prodloužit vlasy. (Weasley)
  • V poslední scéně je vidět několik stovek lodí a vzducholodí. Velmi podobná scéna se objevila i v dalším snímku Orlanda Blooma s názvem Troja (2004). (Domin1359)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

Tři mušketýři se dočkají nové epické verze

Tři mušketýři se dočkají nové epické verze

14.02.2021

Klasiku Alexandra Dumase Tři mušketýři už jsme tady měli na mnoho způsobů. Mezi poslední adaptace se řadí například britský seriál od BBC, v němž si zahrála Emily Beecham nebo Peter Capaldi, a ještě… (více)

Tak kdo si pochutná na člověčině?

Tak kdo si pochutná na člověčině?

06.06.2012

Hannibal Lecter má novou tvář, k tomu konec Spartaka a seriálový Vřískot. Ale popořadě: seriál Hannibal, který na motivy thrillerů Thomase Harrise, zejména pak Červeného draka, připravuje stanice NBC… (více)

Padoušský casting: Thor 2, Red 2, Iron Man 3

Padoušský casting: Thor 2, Red 2, Iron Man 3

29.05.2012

Hrdina je jen natolik dobrý, jak kvalitního zlosyna dokáže zdolat. Pokračování komiksových hitů dostala v tomto směru mimořádně vydatné posily. Penzionovaní agenti ze složky Red (vrátí se Bruce… (více)

Reklama

Reklama