Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Norma Jeane Mortenson (Ana de Armas) patřila v šedesátých letech mezi nejkrásnější modelky a herečky amerického stříbrného plátna. Muži po ní doslova šíleli. Ačkoliv si žila pohádkovým životem, veřejnost nic nevěděla o jejích těžkých traumatech z dětství, která si stále nosila sebou a nevěděla nic ani o drsném filmovém světě, kde se nejen za role platilo sexem. Tento snímek nastavuje skrze životopisné drama Marilyn Monroe nekompromisní zrcadlo poválečnému americkému filmovému průmyslu. Průmyslu, který nejednu ze svých hvězd nakonec úplně zničil. (Big Bear)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (360)

Gary 

všechny recenze uživatele

Štve mě to! O to prej šlo. Mám po tom chuť skočit z balkónu na plot a říkat si, že nic nemá smysl. A BLONDÝNA nemá moc děj. Kdyby ta holka vážně jen takhle trpěla, bulela a nebyla prakticky NIKDY v pohodě (Marilyn se usmívá asi dvě minuty ze sto šedesáti), těžko by byla oblíbenou a obsazovanou MEGASTAR. Je to zlej film. S tím souhlasím. Ale pak to moc nefunguje. Daleko víc líto by mi bylo té skutečné, usměvavé Monroe. Tahle psychotická paní už mi spíš hrála na žíly a kdekdo by jí rád zaplatil léčbu. Zahraný by to bylo skvěle, kdyby dal rejža tej Anči k hraní víc než jednu polohu ("jsem furt strašně moc v p*deli") - Brody je taky tuze fajn. Všechny témata byly strašně otravně křičený (producenti jsou svině! Kennedy! ženy jsou maso!....). Formou úžasný, záměrně nestravitelný a hodně nápaditý. Ale už nikdy! ()

Vidly10 

všechny recenze uživatele

Po dlouhém hypu jsem se konečně dočkal a se zpožděním si pustil Blonde. Měl jsem různá očekávání, ale tohle bylo něco naprosto odlišného než cokoliv, co jsem si představoval. Film je přeartovaný a neumí pracovat s tempem a změnami nálad a témat. Krásná Ana de Armas hraje sice famózně, ale je asi jedinou výraznou osobou v tomto filmu. Je to příííliš dlouhé, a to nesvědčí uměleckému vizuálu, který je tak velmi nekonzistentní a střídá se někdy i nepochopitelně jako na běžícím páse. Plusové body jsou určitě za vyobrazení nepěkné doby v Hollywoodu a nestydatosti, se kterou bylo se ženami ve filmovém průmyslu tehdejší doby zacházeno. Přes všechny zápory… se mi film svým způsobem líbil. Nevím čím to je, ale v něčem si to získalo mé sympatie. 6/10 ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Začnu poněkud netradičně a to citací Jirky Macháčka v parodickém skeči na kritický pořad Katovna (který před lety běžel na ČT), kde banda Sklepáků recenzuje Bibli. A Macháček říká: ,,Jestli tato kniha něco je, tak je především dlouhá. A to tak dlouhá, že i kdyby byla jen o polovičku kratší, tak bude stále dlouhá. '' --- No a to bych řekl platí i o tomto filmu. Těch 167 minut je vražedných. Nikoliv však proto, že je film ,,opravdu drsný'' a půlka diváků jej nedokouká jak psali recenzenti. Skoro mám dojem, že to je nová metoda lákání diváctva ke sledování. Natočeno podle skutečné události už prostě netáhne, navíc nejen Netflix to má v úvodu už skoro u každého druhého filmu. Já o Marilyn něco věděl, mám samozřejmě její písničky a viděl jsem s ní i pár filmů. Rozhodně jsem netušil jak drsné měla dětství a jak jí to těžce psychicky poznamenalo. Další újmu na její mladé ženské duši jí jistě způsobil nejeden producent či ředitel nějakého toho studia při soukromém konkurzu. Je jasné, že ti nechtěli ani tak předvést procítěné ukázky čtených scénářů, ale krásnou mladou a blonďatou Marilyn samotnou. Koho tedy šokuje, že pak končila v předklonu s vyhrnutou sukýnkou a s kalhotkami staženými ke kotníkům, musel si poválečnou Ameriku v tomto ohledu dost idealizovat. V té době vyjma těch co měly hluboko dokapsy a musely se točit ve dne v noci většina žen byla zavřená doma a starala se o domácnost a děti. Byly plně podřízené mužům. Muž tehdy vládl a tam právě proto začínají počátky ženské emancipace. Hollywood té doby byl drsné místo, talent byl sice třeba, ale pak to byly i lokty, peníze či roztažené nohy co krásným herečkám zajišťovalo role na stříbrném plátně. A ony to akceptovaly, bylo to takový svět. Co to dělalo s jejich vlastním já samozřejmě víme i od jiných hvězd, které na konci života o těch časech promluvily. Já měl u filmu chvilku pocit, že koukám na nedávno viděného Elvise. Ta podobnost, ten mechanismus postupného se vypracování z lokální hvězdičky až k obrovskému generátoru peněz, který svého nositele zničí byla naprosto identická. Ana de Armas je opravdu krásná žena, bohužel a opět je v tom podobnost s Elvisem, na rozdíl od jiných já v ní Marilyn zahlédl ve filmu dohromady jen dvakrát. Jinak si podobná nebyla a to ještě tomu dost napomáhaly v paměti uložené notoricky známé fotografie, či filmové sekvence. Chápu, sehnat kopii někoho není jednoduché. Ale když točím o nějaké skutečné osobnosti, neměla by jí být podobná jen díky outfitu a účesu. Čemu musím vyseknout poklonu je snaha o maximální zpracování té doby ať už jde o interiéry i exteriéry, módu, auta... Hodně tomu retro dojmu napomáhaly černo-bílé filtry chvilkově prokládané do děje. Kamera byla někdy zajímavá, někdy mi však nesedla ta snaha o Malickovu artovost, kdy byl obraz brán nablízko,  různě deformován a rozmazáván např. u milostných scén. Co mi nesedlo bylo jakoby až divadelním způsobem předávané vyprávění a některé narurální scény. Já nejsem žádná padavka, naprosto chápu, že i Monroe měla své lidské potřeby. Ale proč jí musel Dominik předvádět dnešnímu divákovi na záchodě při vykonávání potřeby... To moc nechápu. Stejně tak ta scéna kdy provádí orální sex telefonujícímu JFK. Jasně, určitě spolu (obzvláště oni dva!)  nevedli v posteli jen rozhovory o aktuálních hrozbách ze strany Rusů a rozmístění raket na Kubě... Ale proč to tam cpou? kněžna Ludmila určitě také schodila vykonávat potřebu na toaletu, ale děsím se doby, kdy nějaký ártový režisr bude mít potřebu vsadit do jejího životopisného filmu scénku o tom jak měla po kyselu opakovaný průjem... Prostě na některé ikony by se (mi :-)) nemělo takto sahat. My víme, že to byli lidé jako my se stejnými potřebami. Je to můj názor. Bohužel točit filmy v Hollywoodu, být sexy symbolem Ameriky a zároveň si chtít žít klidně svůj vlastní normální život, bylo tehdy a myslím, že je tomu tak i dnes neslučitelné s realitou. Dokáže to jen málokdo a snad proto i dnes tak mnoho těch skutečných hvězd umírá mládo, často vyčerpaných, mnohdy kvůli alkoholu nebo drogám. Tedy látkám, které jim alespoň na chviličku umožňovaly vypadanout ven z té džungle a blázince do toho jejich chtěného klidu. Dávám za čtyři diamanty - protože diamonds are the best girl friend . * * * * () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ne, nebudu v tom hledat pozitiva a marně se snažit najít jakýkoliv důvod, proč bych tento film měl mít alespoň trošku rád. Blondýnka je artové peklo a co naplat, že Ana de Armas tu šla s herectvím až na uměleckou dřeň. Docela jí to vzhledem k těm sexuálním a nervy drásajícím scénám i věřím. Když ale nemají žádnou logiku a souvislost, tak s tím se smířit úplně nedokážu. Kvůli neautorizované biografii, podle které je film natočen, vlastně nevím ani to, co je pravda a co lež. Z Marilyn Monroe tu udělali chudinku, která schytala všechno špatné, co Hollywood doby nabízel. Mnohdy to bylo až neúnosné a to je vlastně to jediné, co jde filmu k duhu. Jeho sledování je opravdu hodně nepříjemné a psychicky náročné. Podobné filmy točí třeba Gaspar Noé. U něj ale na rozdíl od tohoto filmu chci vědět, co se bude dít dál, možná i pro svojí uvěřitelnost, což mi tady chybělo. Tady mi to bylo vysloveně putna. Naopak jsem myslel, že u té neúnosné délky spíš zdechnu... ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Chápu velkou míru kritiky a mnohé scény jsou jistě až moc vzdálené od reality. Mně to vlastně nevadilo. Ani mi nevadil přechod mezi různými filmovými formáty, barevností i nebarevností, ba dokonce ani možná už přemrštěná délka filmu. Ana de Armas je výborná Blondýnka, asi bych si nedovedl představit nikoho lepšího, ač možná podobnějšího ano, ale za posledních dvacet biografií, co jsem se koukal kdo je hrál, je to rozhodně nejlepší volba. Maliny chtěj zas jednou vzbudit pozornost, tady se půjde po Oscarech. ()

Galerie (330)

Zajímavosti (9)

  • Nick Cave (autor hudby) na svém webu The Red Hand Files uvedl, že Blondýnka je jeho nejoblíbenějším filmem všech dob. (koks.)

Související novinky

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

23.01.2023

Každý rok se v předvečer velkého finále oscarové sezóny sejdou v Los Angeles členové nadace Zlatá malina, aby „ocenili“ ty nejhorší filmy uplynulého roku. Hlasování o tyto ceny se účastní zhruba 700… (více)

Film o Marilyn Monroe obdržel rating

Film o Marilyn Monroe obdržel rating

25.03.2022

Přesně jak režisér Andrew Dominik (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Zabít tiše) v minulosti naznačoval, jeho biografický film Blonde o legendární herečce Marilyn Monroe obdržel… (více)

Spin-off Johna Wicka našel hlavní hvězdu

Spin-off Johna Wicka našel hlavní hvězdu

29.10.2021

Herečka Ana de Armas (Na nože, Není čas zemřít) pokračuje v parádním kariérním rozletu a po Bondovi, životopisu Marilyn Monroe Blonde a blockbusteru The Gray Man od režisérů Avengers: Endgame se… (více)

Marilyn Monroe bude mládeži nepřístupná

Marilyn Monroe bude mládeži nepřístupná

12.10.2021

Režisér Andrew Dominik (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Zabít tiše) si s biografií o slavné Marilyn Monroe prošel peklem. Nejprve byla potíž najít tu správnou herečku, posléze se… (více)

Reklama

Reklama