Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Norma Jeane Mortenson (Ana de Armas) patřila v šedesátých letech mezi nejkrásnější modelky a herečky amerického stříbrného plátna. Muži po ní doslova šíleli. Ačkoliv si žila pohádkovým životem, veřejnost nic nevěděla o jejích těžkých traumatech z dětství, která si stále nosila sebou a nevěděla nic ani o drsném filmovém světě, kde se nejen za role platilo sexem. Tento snímek nastavuje skrze životopisné drama Marilyn Monroe nekompromisní zrcadlo poválečnému americkému filmovému průmyslu. Průmyslu, který nejednu ze svých hvězd nakonec úplně zničil. (Big Bear)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (360)

Flego 

všechny recenze uživatele

V každom prípade musím povedať, že posledná trištvrte hodina je útrpnou bodkou za týmto filmom, kde všetci vieme, čo sa stane, a netušíme prečo sa to tak naťahuje. Napriek tomu som ochotný privrieť aj kurie oko a dať štyri hviezdičky. Snímok je totižto veľmi kvalitne natočený, striedanie čiernobielych a farebných scén ho z umeleckého pohľadu posúva vyššie, herecky a typologicky vyhráva. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Marilyn měla těžké dětství, ach jo :( Ještě že nežila v Evropě, kde si děti v jejím věku užily poválečný stav po 1. Světové válce a hned nato přišla Světová válka č. 2. Marilyn byla pěkná, líbila se chlapům, mohla mít na co si vzpomněla, život v luxusu a klidně i s vysněným mužem (nevím kde bylo vůbec vysvětleno konec vztahu s Adrianem Brodym). Zkrátka život jí dal do rukou velmi špatné karty, ale postupně jí padly do rukou karty velmi slušné, ale hrát s nima stejně nedokázala. Myslím že se tam částečně projevily nějaké geny po bláznivé matce. Každopádně Blonde se nedá považovat za film, chybí zde dramaturgie, nějaký dějový oblouk. Sledujeme často postavy, ve scénkách, které jsou působivě natočené, ale poté přichází na řadu další a  ještě další a úplně jiné. Vlastně to celé připomíná MTV a pásmo videoklipů, které někdo za sebe naházel. Není se čeho chytit, Marilyn se propadá stále hlouběji a hlouběji a i ten JFK je zde vykreslen jako naprosté hovado. Blonde je hodně zajímavý experiment, který se kvůli neúměrné délce a prázdnotě mění v exkrement. Pochopím lidi, kterým se tohle bude líbit, ale při vzpomínce že jsem před týdnem viděl nového Avatara, by mě bylo setsakra úzko, pokud by se filmový průmysl měl vydat po stopách Blondýny než následovat velkého Jima. 30% ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Začnu poněkud netradičně a to citací Jirky Macháčka v parodickém skeči na kritický pořad Katovna (který před lety běžel na ČT), kde banda Sklepáků recenzuje Bibli. A Macháček říká: ,,Jestli tato kniha něco je, tak je především dlouhá. A to tak dlouhá, že i kdyby byla jen o polovičku kratší, tak bude stále dlouhá. '' --- No a to bych řekl platí i o tomto filmu. Těch 167 minut je vražedných. Nikoliv však proto, že je film ,,opravdu drsný'' a půlka diváků jej nedokouká jak psali recenzenti. Skoro mám dojem, že to je nová metoda lákání diváctva ke sledování. Natočeno podle skutečné události už prostě netáhne, navíc nejen Netflix to má v úvodu už skoro u každého druhého filmu. Já o Marilyn něco věděl, mám samozřejmě její písničky a viděl jsem s ní i pár filmů. Rozhodně jsem netušil jak drsné měla dětství a jak jí to těžce psychicky poznamenalo. Další újmu na její mladé ženské duši jí jistě způsobil nejeden producent či ředitel nějakého toho studia při soukromém konkurzu. Je jasné, že ti nechtěli ani tak předvést procítěné ukázky čtených scénářů, ale krásnou mladou a blonďatou Marilyn samotnou. Koho tedy šokuje, že pak končila v předklonu s vyhrnutou sukýnkou a s kalhotkami staženými ke kotníkům, musel si poválečnou Ameriku v tomto ohledu dost idealizovat. V té době vyjma těch co měly hluboko dokapsy a musely se točit ve dne v noci většina žen byla zavřená doma a starala se o domácnost a děti. Byly plně podřízené mužům. Muž tehdy vládl a tam právě proto začínají počátky ženské emancipace. Hollywood té doby byl drsné místo, talent byl sice třeba, ale pak to byly i lokty, peníze či roztažené nohy co krásným herečkám zajišťovalo role na stříbrném plátně. A ony to akceptovaly, bylo to takový svět. Co to dělalo s jejich vlastním já samozřejmě víme i od jiných hvězd, které na konci života o těch časech promluvily. Já měl u filmu chvilku pocit, že koukám na nedávno viděného Elvise. Ta podobnost, ten mechanismus postupného se vypracování z lokální hvězdičky až k obrovskému generátoru peněz, který svého nositele zničí byla naprosto identická. Ana de Armas je opravdu krásná žena, bohužel a opět je v tom podobnost s Elvisem, na rozdíl od jiných já v ní Marilyn zahlédl ve filmu dohromady jen dvakrát. Jinak si podobná nebyla a to ještě tomu dost napomáhaly v paměti uložené notoricky známé fotografie, či filmové sekvence. Chápu, sehnat kopii někoho není jednoduché. Ale když točím o nějaké skutečné osobnosti, neměla by jí být podobná jen díky outfitu a účesu. Čemu musím vyseknout poklonu je snaha o maximální zpracování té doby ať už jde o interiéry i exteriéry, módu, auta... Hodně tomu retro dojmu napomáhaly černo-bílé filtry chvilkově prokládané do děje. Kamera byla někdy zajímavá, někdy mi však nesedla ta snaha o Malickovu artovost, kdy byl obraz brán nablízko,  různě deformován a rozmazáván např. u milostných scén. Co mi nesedlo bylo jakoby až divadelním způsobem předávané vyprávění a některé narurální scény. Já nejsem žádná padavka, naprosto chápu, že i Monroe měla své lidské potřeby. Ale proč jí musel Dominik předvádět dnešnímu divákovi na záchodě při vykonávání potřeby... To moc nechápu. Stejně tak ta scéna kdy provádí orální sex telefonujícímu JFK. Jasně, určitě spolu (obzvláště oni dva!)  nevedli v posteli jen rozhovory o aktuálních hrozbách ze strany Rusů a rozmístění raket na Kubě... Ale proč to tam cpou? kněžna Ludmila určitě také schodila vykonávat potřebu na toaletu, ale děsím se doby, kdy nějaký ártový režisr bude mít potřebu vsadit do jejího životopisného filmu scénku o tom jak měla po kyselu opakovaný průjem... Prostě na některé ikony by se (mi :-)) nemělo takto sahat. My víme, že to byli lidé jako my se stejnými potřebami. Je to můj názor. Bohužel točit filmy v Hollywoodu, být sexy symbolem Ameriky a zároveň si chtít žít klidně svůj vlastní normální život, bylo tehdy a myslím, že je tomu tak i dnes neslučitelné s realitou. Dokáže to jen málokdo a snad proto i dnes tak mnoho těch skutečných hvězd umírá mládo, často vyčerpaných, mnohdy kvůli alkoholu nebo drogám. Tedy látkám, které jim alespoň na chviličku umožňovaly vypadanout ven z té džungle a blázince do toho jejich chtěného klidu. Dávám za čtyři diamanty - protože diamonds are the best girl friend . * * * * () (méně) (více)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Už jsem to myslím mnohokrát naznačovala, ale nejsem si jistá, jestli vyloženě řekla naplno: Nenávidím životopisné filmy. Specificky tento druh životopisných filmů, které nemají vlastní příběh/úhel pohledu, ale zaštiťují se tím, že pokrývají životní příběh osoby xy, případně že odkrývají její "skutečné já". H*vno. Jediný životopisný film, který uznávám (a který je nejlepší ze všech), je Velvet Goldmine, a to proto, že je to přiznaná fikce. Dominik si děj svého filmu tahá z otevřeně nepravdivé a vyfabulované knihy, z paty a nejspíš taky ze zadnice, a během toho deklaruje, že "neodvrací oči od Marilynina utrpení" a "ukazuje predátorskou tvář filmového průmyslu", zatímco v minulosti sám neměl problém točit film pod Harvey Weinsteinem a rozhodl se do svého filmu zařadit antipotratovou agitku založenou na drbech místo toho, aby třeba zmínil, že Marilyn celý život bojovala s endometriózou, kvůli které pravděpodobně nedokázala donosit žádné své těhotenství. Jsem si jistá, že tento film je oprávněný odpad, ale přece jen bych ráda pochopila režisérovy záměry a motivace. Většina jeho starších filmů byla taky fikce inspirovaná realitou, ale nemůžu si pomoct - v minulosti se mu tento důležitý detail dařilo přesně vyjadřovat pomocí vypravěčských a filmových prostředků, kdežto Blonde je prostě žumpa předkládaná jako "mistrovské dekonstrukční umění". Film diváky kritizuje za to, že se na filmy a herce vůbec dívají, a promptně svou hlavní postavu fetišizuje jako ultimátní manic pixie dream girl, která za celou dobu neudělá jediné vlastní rozhodnutí, na všechny situace reaguje stejným uslzeným výrazem a jejíž celá osobnost a historický odkaz jsou zredukované na "daddy issues" a "četla Rusáky". Navíc je to vystavěné na herečce, která na plátně nepředstavuje komplexní ženu z masa a kostí, ale pouze snaživě pochoduje z napodobeniny jedné slavné pózované fotky do druhé (zatímco režisér to vydává za skutečný život) a předvádí jednorozměrné cvičení v imitaci někoho tak hluboce zakořeněného v popkulturním podvědomí, že je z principu nenapodobitelný. Tento tríček se snahou co nejvěrněji napodobit dobu dávno minulou (místo vytvořit svou vlastní hrdinku) se velmi rychle omrzí, zbytek takřka tříhodinové stopáže je kvůli tomu vyloženě nesnesitelný. Kéž by tak ta scéna, kdy se probudí v zakrvácené posteli, existovala v rámci úplně jiného filmu. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Samá tragédie. Sledování pro mě nebylo vyloženě nepříjemné, jak se píše všude možně jinde, jen dost monotematické. A když jsem si přečetl, že kniha od JC Oatesové je "fiktivní biografie," pomyslel jsem si cosi o hodně bizarním oxymoronu. Každopádně, Blondýnka je herecky vytříbená a vizualitou dejme tomu lehce podmanivá, ale superlativy bych hodně šetřil. A to jsem si myslel, že dělat nebudu! ()

Galerie (330)

Zajímavosti (9)

  • Nick Cave (autor hudby) na svém webu The Red Hand Files uvedl, že Blondýnka je jeho nejoblíbenějším filmem všech dob. (koks.)

Související novinky

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

Blondýnka vede nominace na Zlaté maliny

23.01.2023

Každý rok se v předvečer velkého finále oscarové sezóny sejdou v Los Angeles členové nadace Zlatá malina, aby „ocenili“ ty nejhorší filmy uplynulého roku. Hlasování o tyto ceny se účastní zhruba 700… (více)

Film o Marilyn Monroe obdržel rating

Film o Marilyn Monroe obdržel rating

25.03.2022

Přesně jak režisér Andrew Dominik (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Zabít tiše) v minulosti naznačoval, jeho biografický film Blonde o legendární herečce Marilyn Monroe obdržel… (více)

Spin-off Johna Wicka našel hlavní hvězdu

Spin-off Johna Wicka našel hlavní hvězdu

29.10.2021

Herečka Ana de Armas (Na nože, Není čas zemřít) pokračuje v parádním kariérním rozletu a po Bondovi, životopisu Marilyn Monroe Blonde a blockbusteru The Gray Man od režisérů Avengers: Endgame se… (více)

Marilyn Monroe bude mládeži nepřístupná

Marilyn Monroe bude mládeži nepřístupná

12.10.2021

Režisér Andrew Dominik (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Zabít tiše) si s biografií o slavné Marilyn Monroe prošel peklem. Nejprve byla potíž najít tu správnou herečku, posléze se… (více)

Reklama

Reklama