Režie:
Paul FeigKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Michael AndrewsHrají:
Kristen Wiig, Rose Byrne, Maya Rudolph, Melissa McCarthy, Jon Hamm, Matt Lucas, Terry Crews, Ellie Kemper, Wendi McLendon-Covey, Kali Hawk, Chris O'Dowd (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Třicetiletá Annie (Kristen Wiig) má za sebou těžké období, ale život se jí nečekaně obrátí naruby ve chvíli, kdy jí nejlepší kamarádka Lillian (Maya Rudolph) pověří přípravami na její svatbu. Starostí je s tím až nad hlavu, Annie se přesto s odhodláním ujímá skupiny nedočkavých družiček (Rose Byrne, Melissa McCarthy, Wendi McLendon-Covey a Ellie Kemper) a společně se vrhají do svatebních příprav, během kterých ale nic nevychází podle plánu. (Magic Box)
(více)Videa (3)
Recenze (549)
Dospělejší, jemnější a samozřejmě ženštější Superbad (resp. Superbad meets Hangover). Vtípky jsou trošku sofistikovanější, právě tak aby jakš-takš smysluplný děj zůstal v popředí a film se nezvrhnul ve sled slabě souvisejících gagů. Nová komedie Apatowovy produkce se nesoustřeďuje jen na snadno čitelný humor, ale snaží se skrze sympatickou a trhlou hlavní hrdinku vykreslit i něco o životě žen vykračujících do středního věku levou nohou. Je to příjemné, zábavné, sympatické a nikterak primitivní, takže nemusíte být ani gay ujíždějící na Sexu ve Městě, abyste si to užili :) 7/10 ()
Problém Bridesmaids by som videl v nevyrovnanom scenári a prílišnej snahe kopírovať Apatowa (prepálená stopáž, dlhé pomalé scény, zmeny tempa filmu, veľké zvraty a zvoľnenie v predposlednom dejstve...). Chcelo to poriadne preškrtať, prestrihať a mohla to byť bomba. I keď film u mňa prekvapivo o niečo lepšie fungoval v dramatických častiach ako v komediálnych. No musím oceniť po dlhom čase kvalitnú fekálno-dáviacu scénu! Melissa McCarthy hrdo prevzala žezlo po Jeffovi Danielsovi. ()
Další rok; další apatowovka, která je ale tentokrát určena (ryze?) ženskému publiku; další výborná romantická komedie, která aspiruje na to stát se klasikou či kultem pro konkrétní divácké skupiny. ŽENÁM SOBĚ jde jako žánrovému filmu těžko co vytknout, protože i ta na první pohled přestřelená stopáž, která u podobných děl bývá zásadním problém, má své opodstatnění. Jde sice spíš o sled scén, které jako kdyby vypadly ze zábavného pořadu Saturday Night Live, v němž se proslavily scénáristky i herečky, ale ona kaskáda vtipů je precizně dávkována, posouvá příběh dál a slouží k prokreslení postav. S těmi se i přes jejich evidentní mentální problémy a pubertální příhody, do nichž se dostávají, dá sympatizovat a identifikovat, jelikož se vymezují vůči svým evidentním předobrazům: jak příliš chlapské PAŘBĚ VE VEGAS, která flashbackovou strukturou vyprávění zastírá primitivnost zápletky a prostoduchost řešení (místo, kde se najde zmatkující nevěsta), tak SEXU VE MĚSTĚ, který dojel na svou nevkusnost vzhledem k dobovému kontextu (recese je zde naopak všudypřítomná). ŽENY SOBĚ - a vůbec všechny apatowovky bez výjimky - jsou i přes všechny R-kové vtipy středostavovsky usedlé, protože se nedovedou oprostit od konvencí klasicky odvyprávěných snímků. O žádnou "rovnoprávnost" ani "ukázku ženské emancipace" nejde, jelikož i přes až nevídanou absenci mužského prvku se končí svatbou snů, po které touží každá dobrá nemajetná panička, a ustanovením heterosexuálního páru, kdy trhlá hlavní hrdinka potřebuje mužskou ochranitelskou a usměrňující ruku. Jasně, v rámci mainstreamové podívané asi na nic lepšího člověk nenatrefí, ale - a teď přichází povzdech diváka odrostlého na "smithovkách" - porušením určitých konvencí by se mohlo dojít ke skutečně komplexní generační či "genderové" výpovědi. Nová doba a noví diváci potřebují svou Amy, ta ale přijde, až se Apatow vzdá svých dogmat na "zaručený hit na základě prověřených ingrediencí". ()
ŽENY SOBĚ jsou příliš dlouhé, rozvláčné a proto gradují až moc pozvolna. Jejich nadprůměrný scénář by si zasloužil zrealizovat nápaditějším a odvážnějším (odvázanějším) režisérem, jenž by jim dodal říznější a sevřenější filmový tvar. Všechny uvedené výtky však dostatečně kompenzuje báječná Kristen Wiig v hlavní roli. Ta ženská je extra třída, která ten film táhne i ve slabších chvilkách. Je hezká (ale ne prvoplánově), sympatická, vtipná a především její zásluhou funguje většina emocí. I ostatní herci jsou dobří (hlavně "ajťákovský" Chris O'Dowd a Rose Byrne), ale ústřední hvězda téhle výborné romantické komedie je zkrátka neoddiskutovatelná. Filmům o ženách (a pro ženy) se obvykle raději vyhýbám, ale tenhle jsem si užil. Patrně proto, že to není výhradně jen ženská záležitost... ;-) 70 % ()
Po nejdelších 125ti minutách svého života jsem otráveně vstoupil na profil tohoto filmu, že napíšu něco ve stylu "sračka", a půjdu si vyměnit tampon, když v tom okem zavadím o 62%... Vy na něčem ujíždíte, do kina chodíte spát, na televizi se koukáte z druhé strany, POMO vám slíbil bod za každou hvězdičku, nebo snad doma také serete do umyvadla??? Oscarová akademie by zasloužila po Willisovku "narvat deštník do prdele a rozevřít ho" za to, že tenhle antivtipný antifilm získal dvě nominace. O vás to psát nebudu, protože soudě podle zdejšího hodnocení jste už asi schopni všeho, včetně aplikování Willisovy metody na mou troufalou maličkost. Ale tímhle jste mě zklamali, jdu hodit svou uživatelskou topku do skartovačky. Šmankote, já rozumím tomu, že ten film je pro ženy. Ale to já přeci taky a jsem o dost lepší! ()
Galerie (91)
Zajímavosti (21)
- Policista Rhodes (Chris O'Dowd) je ve filmu vidět, jak popíjí v baru, při čemž má na sobě uniformu. To je v Americe nepřípustné a za požívání alkoholu v policejní uniformě by jej stihlo disciplinární řízení. (hansel97)
- Muž, který sedí na svatbě Lillian vedle Kevina, je režisér filmu Paul Feig. (Brousitch)
Reklama