Reklama

Reklama

Somrák s brokárnou

  • Kanada Hobo with a Shotgun (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ďalší projekt založený na Grindhouse traileri s rovnakým názvom. Príbeh sa odohráva v blízkej budúcnosti, kde zákon so spravodlivosťou podliehajú zločinu a násiliu. Proti skorumpovanému policajnému štátu sa postaví jeden bezdomovec s brokovnicou, ktorý na ceste za spravodlivosťou postrieľa zopár skorumpovaných policajtov, pedofilného Santa Clausa a mnoho iných chrapúňov. (ČSFD)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (288)

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle byla fakt šílenost, někdy jsem nevěděl, jestli ty dialogy jsou myšlený vážně nebo jestli jsou tak stupidní schválně, obzvlášť skvělý bylo, když Hauer o nějaký kurvě prohlásil, že je chytrá holka a měla by být učitelka, to mě dostalo do kolen a na konci ten proslov o houmlesácích byl taky extra parádní, to prostě nemělo chybu, ale řek bych, že to jednoduše bylo celý natočený jako sračka schválně, už jen ty strašný krvavý jatka na každým rohu byly absurdní, fakt téměř každej v tom malým městečku byl nějakej kriminálník, uchylák nebo pasák, včetně policajtů a byli tak brutální, že by se i kdejakej gore horor za to nemusel stydět, střevo sem, střevo tam, hlava sem, hlava tam a to ještě nasranej houmlesák Rutger Hauer, co evidentně nemá rád utlačování, nevyfasoval brokovnici, když se tak stalo, to se hned musel mít na pozoru i pedofilní santa, co si ho honil u školy a samozřejmě ani ostatní sráči nezůstali ušetřeni a Rutger je stihnul všechny rozstřílet snad za 5 minut čistýho času. Něco takovýho se fakt nevidí každej den. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Podobnost s Rodriguezovm "Machete" se nezakládá pouze na genezi filmů, ale především na tom, že se oba sice tváří jako rozjařilý brak, ale současně jsou to sofistikované projekty reflektující své kořeny a stylové inspirace. Ve světle celovečerního "Hobo with a Shotgun“ se nabízí přehodnotit i samotný původní fiktivní trailer, který působil jako hypertrofovaná hysterie na hraně tromácké karikatury a fanovské parodie pokleslých žánrů. Po rozvinutí jednotlivých pasáží ve filmu se ukazuje, že již v trailerovém předobrazu tlouklo pod rozjíveným povrchem srdce důsledné reflexe exploatace. Samotný výchozí nápad dokonale intenzifikuje bulvární povahu exploatačních filmů, které v základu představují filmový jedovatý plivanec na neduhy své soudobé společnosti: Titulní bezdomovec tak zastupuje starý řád a hodnoty vůči modernímu kapitalismu, jenž se vyznačuje touhou po intenzivní zábavě jako vyvážení tlaku v zaměstnání. Hrdina tudíž zburcuje masu, aby se postavila proti svým hmotným i morálním vykořisťovatelům. Film dramaturgicky přesně servíruje žánrové atrakce jako jsou bezuzdné násilí, prostinké motivace (snem hrdiny je mít vlastní sekačku na trávu, coby symbol štěstí tymolínové rodiny ve stylu 50. let), patetické repliky a doslovný apel (vedle vrcholného hrdinova monologu k novorozeňatům také motivační řeč hlavní hrdinky k mase a burcující závěr). Eisner vytvořil na debut překvapivě koherentní dílo s vlastní mytologií a vnitřní kauzalitou, která důmyslně recykluje prvky osmdesátkových populárních braků, videoher a komiksů. Do technicolorového fetiše zahalený styl evokuje skladbou, rámováním i barevnou paletou panely starých amerických mainstreamových komiksů s jejich výrazně vychýlenými postavami v rámu obrazu a jednoznačně čitelnými grimasami. Domnívám se, že se "Somrák s brokárnou" nezařadí po bok klasik jako "Riki-Oh: The Story of Ricky" či "Braindead" na pantheon „splatter-festů“, ale to jen proto, že je příliš subtilně sofistikovaný a namísto násilí se vyžívá v excesivnosti svého světa. Rozhodně se však jedná o jeden z vrcholných snímků aktuální nostalgické obrody filmového braku a exploatace. ()

Reklama

hippyman 

všechny recenze uživatele

zvrhlost, nechutnost, brak. no co taky čekat od tvůrce krátkometrážní vánoční ujeťárny jménem Treevenge... ale tady už byly ty krvavé hry bez hranic i na mě trochu moc... přesto místy pobaví. na kvality Mačety ale brokárna zdaleka nedostřelí... 50%. [2. wayFUCKý HD FEST] ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Pokud by byl pod Hobem podepsaný Rodriguez či Tarantino, okamžitě by se začalo mluvit u kultovní záležitosti. A právem. Eisner totiž strčil jejich společný grindhouse projekt hravě do kapsy a přidal ještě něco navíc, co muselo všechny hnidopichy a moralisty totálně vykolejit. A dvojice zabijáků zvaná "Mor"? Moji noví hrdinové. Pokračuj Eisnere, pokračuj. 90% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Bůh žehnej Americe ze stejného roku mě bavil nepopsatelně více, i když námět je vlastně skoro totožný. Brutální scény jsou zde málo brutální, takže milovníky drsné školy tento snímek nechá chladnými. Počet mrtvol také nijak nevybočuje z dnešního běžného standardu. Uklidit město je samozřejmě fajn nápad a člověk mu musí fandit. Jen by to chtělo i použít hlavu. Schody se zametají shora, chápu, film by sice dával smysl, ale neměl by takovou gradaci. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Film byl natočen v kanadské provincii Nové Skotsko, kde žije velmi početná francouzská komunita. Ve scéně se školním autobusem je tak možné na zadním okně autobusu vidět nápis "sortie de secours", což je francouzský výraz pro únikový východ. (oje)
  • Auto, ve kterém jezdí Slick (Gregory Smith) a Ivan (Nick Bateman), je Bricklin SV-1, vyráběný v Kanadě v 70. letech. (Corpsegrinder)

Reklama

Reklama