Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Buenos Aires. Zlodejíček Johnny Farrell (Glenn Ford) sa osudnou náhodou zoznámi s Ballinom Mundsonom (George MacReady), prevádzkovateľom ilegálneho kasína a začína preňho pracovať. Jedného dňa si Ballin privedie novomanželku, speváčku Gildu (Rita Hayworth) a Johnnyho požiada, aby na ňu dohliadal. V Gilde Johnny spoznáva svoju bývalú milenku. Veci sa skomplikujú viac, než by ktokoľvek z nich očakával... (MIMIC)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Gilda je pro mě jeden z těch slabších noir filmů, jelikož občas mi připadalo, jako kdyby ztrácel dech a nabízel tak prostor pro nudnější pasáže (zejména ty písničkové). Přesto však jde o výbornou přehlídku hereckých výkonů a skvělé dialogy pak mnohé scény povyšují na uplně jinou úroveň. Více než dobře je zde namixována milostná linie příběhu s tou kriminální a dramatickou a musím se přiznat, že konec jsem očekával poněkud jiný. Nebudu vychvalovat Ritu Hayworth, jelikož v každém druhém komentáři je zmíněna, takže vzpomenu dvě mužské postavy. Johnny Farrell, resp. Glenn Ford byl sympaťák chlap. Pořád jsem si kladl otázku, odkud jej znám a už vím, že ze Supermana :) A ještě nesmím opomenout postavu Pia, jehož "filozofie obyčejného člověka" měla často velkou sílu. Jak by řekl on sám: "Na křupana dobry." ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Noir bez viditelných chyb. Gilda je okouzlující žena, která je nešťastná z mužů kolem sebe a muži jsou nešťastní z ní. Stejně tak si omotá kolem prstu i diváka. A když začne tančit, zpívat "Put the Blame on Mame" a svlékat se ... uff .... Pokud neznáte hvězdnou krásku jménem Rita Hayworth, pak tento film je jistě tou nejlepší zkušeností. ()

Reklama

Pecival 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem nebyl na rozdíl od (nejen) zdejší většiny tak oslněn Ritou, dostalo se mi pouze slušné detektivky, kde se hlavní postavy chovali místy trochu podivně. Téma mírně psychopatické lásky "až za hrob" sice výrazně lépe (a temněji) zpracová např. Polanski v Hořkém měsíci, ale jako solidní ukázka vyřizování účtů pomocí psychologické války film určitě obsotjí. Nicméně od Rity jsem čekal poněkuď více, to už mě spíš zaujal Glenn Ford. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Písnička "Put the blame on Mame, boys" v podání hlavní protagonistiky byla skutečně dobrá - také se dvakrát opakovala -, ale co víc! Zkrocení zlé ženy? Femme fatale? Podivné mafiánské korporace a praktiky? Život v dobovém kasinu? Další pokus o ovládnutí lidí a světa? Mnoho povyku pro nic? (Abychom dotazování skončili, jak jsem začali - Shakespearem!) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Tak moja noirova jazda dalej uspesne pokracuje a tentokrat padla volba na najlepsi Film Rity Hayworth menom Gilda. Reziser Charles Vidor /Divka z Titulni strany, Sbohem Armado/ sa filmu rozumel, jeho rezia je doslova genialna z kazdeho zaberu sa siri preciznost a skusenost. Pribeh je spravne noirovo cynicky, dialogy naprosto vyborne, Rita Hayworth /Lady From Shanghai, Cover Girl/ bola herecky megatalent a u mna je sakramentsky vysoko spolu s legendami ako Gloria Swanson /Norma Desmond v Sunset Boulevard/, Greta Garbo a pochopitelne aj Bette Davis. Dokonca si viac vazim legendarnu Ritu nez napriklad precenovanu Streep. Jej tanecky su nezabudnutelne a herecke vykony tiez. Okrem nej som tuna videl aj Glenna Forda /Caprov Pocketful of Miracles 1961, Superman 1978/ a Josepha Calleia /Touch of Evil 1958/. Pribeh nenudi, strhujucejsie tempo sa tiez najde, kulisy su vyborne, exterierove sceny tiez. Suhlasim s tymi pristupmi, ktore tvrdia, ze Gilda je suverenne najlepsi film Rity Hayworth. Za mna dalsi legendarny film -noir, ktory moze kvalitou kludne konkurovat Wilderovmu Sunset Boulevardu a Wellesovmu Doteku Zla. 100 % ()

Galerie (81)

Zajímavosti (11)

  • Melodramatický noir s pesničkovými číslami získal kultový status vďaka pamätnej prerušenej strip-show v podaní Rity Hayworthovej. Jej hlas bol pri speve nadabovaný Anitou Ellis, inšpiráciou pre lascívne čierne saténové šaty bol portrét Virginie Gautreau od Johna Singera Sargenta z roku 1884. (MIMIC)
  • Pier Paolo Pasolini vo svojej autobiografickej próze "Amado mio" z roku 1948 popisuje návštevu kina, v ktorom hrali Gildu. Názov prózy je totožný s názvom jednej piesne z filmu. Pasolini si všíma napr. "krátkozraký pohľad" či "božsky milú nevýraznosť" hviezdy. (MIMIC)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama