Reklama

Reklama

VOD (1)

Mickey Haller je charismatický advokát bez kanceláře. Úřaduje na zadním sedadle svého vozu Lincoln Continental, aby mohl být co nejblíže svým klientům - opilým řidičům, drobným podvodníkům, překupníkům drog a podobným existencím. Právo pro něj není otázkou viny či neviny, nýbrž záležitostí týkající se manipulace a vyjednávání. Když si ho jako obhájce najme playboy z Beverly Hills, kterého zatkli za napadení prostitutky, získá po letech prvního dobře platícího klienta. Kromě toho je přesvědčen, že se mu konečně naskytla šance obhajovat skutečně nevinného člověka. Postupem času odhaluje, že případ nebude tak jednoduchý. Mick pochopí, že při hledání neviny svého klienta přehlédl přítomnost nejryzejšího zla. Pokud mu chce uniknout, musí využít veškeré své schopnosti. V sázce totiž není jen ostře sledovaný soudní případ, ale i jeho život... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (887)

Matty 

všechny recenze uživatele

Přechcávací soudní drama, v němž nikdo nehraje poctivě, bylo natočeno podle románu ve Státech populárního (ale také u nás vydávaného) Michaela Connellyho. Pokřivenost charakterů většiny postav, protagonistu nevyjímaje, neslouží filmu za objekt kritiky. Naopak, Lincoln Lawyer nás nenásilně přesvědčuje, že to dnes jinak nejde. Důležité je na každého něco mít a když už nevíte víc než druzí, alespoň se tak tvařte. Cynická skořápka nakonec pochopitelně odhalí nezkažený vnitřek, „hodný“ příběh s lekcí slušného chování na závěr, ale líbí se mi, že jsou tradiční hodnoty zpochybňovány právě na území filmu o právu a spravedlnosti. Líbilo se mi rovněž, což už je více překvapující, jak Matthew McConaughey pojal svého dalšího arogantního frajírka. Svému frajerství tentokrát, oproti tuctu předchozích rolí, dokázal dát smysl. Cítíte, že se za jeho chováním skrývá něco víc. Kdyby nemachroval, je buď nula, nebo je pod drnem. Dramaturgicky dotažený, třebaže trochu dlouhý film z boků podpírají výborní herci ve vedlejších rolích (Bryan Cranston, William H. Macy). Problémem diváckých očekávání spíše než problémem režie je thrillerová nefunkčnost v Lincolnovi jezdícího právníka. Chtělo by to více neodkrytých karet, více napětí, více důvodů obávat se o něčí zdraví. Ale coby s dramatem jsem s filmem problém neměl. 75% Zajímavé komentáře: teutates, agathon ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

O soudobé - a nejen o ní - americké společnosti tento film vypovídá mnohé. USA nejsou jen čerň a běl, ale také pestrobarevná rozmanitost. Je dobré o tom vědět a uvědomovat si to. Každý se snaží po svém přežít; mravní hodnoty nejsou sice zcela opuštěny, ale jedinci srovnatelného typu je vnímají jaksi na pozadí. Jako celá americká společnost. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Obohratý scenár oživuje zobrazenie reálnej práce advokáta. Založenej na kamarátšaftoch so všetkými úrovňami vyšetrovaco - súdnej mašinérie a informátoroch z podsvetia i médií. Zákulisnými kšeftami a podvodmi medzi jednotlivými figúrkami z rozličných úrovní procesu dosahuje obhajca pre klientov najlepší možný verdikt. Pochybný prístup si necháva štedro preplatiť. Vďaka tomuto štýlu obhajoby sa pán Právnik rozváža a pochybné preplatené kšefty dohaduje v rozložitom autiaku. Zrazu hup! Príde nejaký obvinený zmrd a v advokátovi sa zrodí akási morálka. Nedlho po bankomate v jeho očiach, roztočiacim naplno prepočítavačku peňazí po predložení zmrdovej ponuky za jeho úspešnú obhajobu. Presvedčivé v motivácii - advokácia je založená na ješitnosti ("Musím vyhrať za KAŽDÚ cenu"), menej v prepálenej pointe. No ale aký by to bol krimi thriller, keby nekončil tak "žánrovo typicky"? Na záver mínusové body. 1. Za záver bez prekvapenia. 2. Za vyvolanie sympatií k advokátskemu stavu prostredníctvom charizmatického hajzla, ktorý si uvedomí morálne hodnoty. 3. Za skrytú reklamu na políciu v podobe chvály na dôsledné a aj po rokoch dôsledne evidované pokutovanie vodičov za akýkoľvek priestupok. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu. () (méně) (více)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

McConaughey byl pro mě vždy hercem, kterému vždy chyběla k většímu úspěchu jedna nezapomenutelná role. Myslím že teď už má splněno, protože ta vytoužená chvíle právě nastala. Podobně se to stalo Rennerovi v Hurt Lockeru. Od té doby se samozřejmě Renner objevuje, kde to jen jde. Předpokládám, že pokud nejsou producenti padlí na hlavu tak nášemu Mattymu začnou přistávat na stole dost zajímavé nabídky. Lincoln Lawyer trošku připomíná křížence Hopkinsonova Fracture a Street Kings. Z prvního si chce půjčit chytrost a z druhého zase prostředí horkého Los Angeles. Noční L.A. se mě vždy líbilo, pro svou nezapomenutelnou atmosféru. Konec mě přišel trošku natahovaný, ale odpouštím. 90% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 58 milionů dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 86,8 mil. (NIRO)

Související novinky

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2012

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

11.08.2011

Tím vás nechceme nabádat, abyste si dobrými kritikami provázený právnický thriller The Lincoln Lawyer – Obhájce opatřili na DVD či BR (v zahraničí už jsou dávno na trhu) a vytrestali tak váhavé… (více)

McConaughey léčí AIDS drogami

McConaughey léčí AIDS drogami

11.03.2011

Na nějakou dobu si dal pohov od rolí hezounů v romantických komediích, takže jej uvidíme v právnickém dramatu The Lincoln Lawyer a pak možná i v jeho vysněném projektu nazvaném The Dallas Buyers Club… (více)

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2011

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Reklama

Reklama