Režie:
Dominik MollKamera:
Patrick BlossierHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Vincent Cassel, Déborah François, Joséphine Japy, Sergi López, Catherine Mouchet, Jordi Dauder, Geraldine Chaplin, Roxane Duran, Pere Vall, Javivi (více)Obsahy(1)
„Ďábel má nad námi takovou moc, jakou mu sami dovolíme.“ Příběh, odehrávající se v 18. století, líčí rychlý vzestup i pád uznávaného mnicha Ambrosia. Jeho silná oddanost Bohu je pomocí intrik vědmy Matyldy naprosto podlomena a Ambrosio se tak dostává před Svaté oficium. Touha vyhnout se trýznivému trestu, který ho čeká, ho dovádí až k domluvě s ďáblem. Zde však čeká další zrada. (Ena.)
(více)Videa (2)
Recenze (57)
Príbeh o tom, že Lucifer nikdy nespí, a vždy sa snaží získať duší (hlavne) tých, ktorý žijú veľmi vzorný život. Bohužiaľ, jeho obeťou tentokrát je jeden mních (V. Cassel). Na svoje možnosti veľmi dobre režírovaný a veľmi zaujímavý príbeh. V. Cassel opäť ukázal niečo zo svojho veľkého hereckého talentu – skvelý výkon. Osobné hodnotenie: 92% (*****) ()
Mno, bezva, tak co jsme se dozvěděli? Že i ctnostný kněz a rétorický kazatel může zhřešit. Nejprve pro tvrdost svého srdce, pak se mu zalíbí sex. Celé je to o tom, že stačí málo, a ten zlý si najde skulinky, jak proniknout i pod kutnu. Jen mi to přišlo až moc přímočaré. Musím se kouknout na původní film s Frankem Nerem, jestli i tam je to tak odhadnutelné, co se stane, že se stane, a skutečně se stane. Má to slušnou výpravu, skvělou kameru, poučenou plátny starých mistrů, hru se světlem, za to ty dvě hvězdy, ale jinak tomu chybí drajv, a je to až moc povrchní. ()
Temný, ale opravdu hodně temný a pro mnohé těžko uchopitelný snímek, kde má náboženská filozofie hlavní slovo. Vincent Cassel tu podal úctyhodný výkon. Neochvějná víra a neschopnost odolat vlastnímu pokušení. Tak z toho může být jedině průser. Tento snímek není pro každého, neboť se vtom dá lehce ztratit a pak by nezbývalo než opravdové vykoupení. Ale kým? Po zhlédnutí tohoto příběhu bude snad jasno. Pokud však bude pochopen. ()
Těžko říct, o jaký žánr se v tomto případě jedná, protože z toho, co jsem pochopila z vyprávění pana režiséra během diskuzní sekce, která následovala po promítání filmu, neměl ani on sám moc ponětí, co vlastně točí. Škoda. Mnich má totiž v jistých scénách přesně tu zvláštně temnou atmosféru, kterou bych od něj čekala (Ambrosiova otázka po mši s trnovou korunou týkající se toho, jak dobře si vedl, nebo nejistota z příchodu nového, maskovaného mnicha), nikdy si ji ale nedokáže dlouhodobě udržet. Ano, pan Dominic Moll má cit pro hezkou kameru (krásná balance mezi slunečnými a temnými částmi), pro dobré obsazení, hezké lokace, slušný hudební podkres. Bohužel vše dohromady nevysílá žádnou zprávu; tedy minimálně ne tak silnou, jak by ve srovnání s předlohou mohlo. Tomuto filmu totiž chybí jasné určení toho, jak chce na diváka zapůsobit, čímž nakonec přichází i o intenzivitu. [Glasgow Film Festival 2012] ()
Je zajímavé, jak obrovskou moc má vlastně tenhle skoro nehezký Francouz, s očima daleko od sebe a ostrým nosem, nás uhranout. Dokáže zahrát cokoliv, co si zamane a vždy tak, že mu to polknete i s navijákem. O tom, co ve filmu mohlo být či nemuselo, je zbytečné debatovat, protože každopádně si jej tenhle hříšník, byť ve službě Boží, ukradl celý sám pro sebe. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- O knize "Mnich", kterou je snímek inspirován, se zmiňuje spisovatelka Jane Austenová ve svém díle "Northangerské opatství". Titul je pak zmiňován i ve stejnojmenném filmu Northangerské opatství (2007). (Asmodin)
- Film sa natáčal hlavne v meste Girona v Katalánsku. Niektoré pasáže sa nakrútili aj v Aiguamúrcii, Almeríi a Madride (Španielsko). (Arsenal83)
Reklama