Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá dívka Lena je jedné noci pokousána upírkou Louise a krátce poté vystavena děsivé přeměně z člověka na upíra. Zpočátku se jí nový styl života líbí, užívá si svobody a nově nabitých schopností, ale jak čas plyne, chtíč po lidské krvi stále roste a Lena si pomalu začíná uvědomovat své prokletí. (PetriK12)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (73)

Plangi 

všechny recenze uživatele

Dennis Gansel znovu recykluje Hollywood a po jeho posledních režijních počinech, které patří k tomu nejlepšímu, co se za poslední léta ke mně z Německa dostalo, není na místě údiv, že tentokrát to dopadlo mnohem lépe, než jeho první „prcičkovská“ Hollywoodská variace. Upíři prostě frčí, ať už se to někomu líbí nebo ne. Wir sind die nacht nevnáší do žánru nic nového (snad jen absence mužů - krvesajů, jichž se jejich dámské protějšky prostě a jednoduše zbavily), ale nevidím to jako mínus, má svoje kouzlo, několik nezapomenutelných scén a na mladou generaci z řad herců se dobře dívá (Jennifer Ulrich, Max Riemelt). Jen škoda, že němci v některých momentech nepřitlačili víc na pilu, přeměna hlavní hrdinky si o to přímo říkala. Chci pokračování! 80% ()

Marqta 

všechny recenze uživatele

Pro mě to bylo rozhodně hodně milé překvapení. Nečekala jsem nic a dostala jsem povedený, akcí nabitý a originální upírský snímek. Pokud se v tomhle případě, tedy u tohoto typu filmu dá říct, že působil realisticky a opravdově, tak tohle bude ten případ kdy to řeknu. V rámci žánru, rozhodně špička a pokud jste fanda fantasy filmů a nevadí vám trocha akce, tak rozhodně doporučuji. Scénář svižně odsýpá a Dennis Gansel znovu ukazuje, že ví jak natočit poutavý a zajímavý snímek. To co se opravdu povedlo byl vizuál, který působí (pokud se to dá u fantasy snímku říct) v rámci možností autenticky a ještě se na to hezky dívá. Hudba je taky povedená a herci jsou skvělí. Osobně mi trochu vadila ta akčější druhá polovička a otevřený konec-ne proto, že je otevřený, ale že mi to prostě konkrétně k tomuhle snímku nepasovalo. Celou stopáž se totiž divák setkává s dodetailu promyšleným (fiktivním) světem a celkem nápaditě rozvedenými postavami- a potom přijde tak málo říkající konec...Co se týče mého hodnocení tak hodně váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Objektivně by to asi bylo na ty čtyři. Subjektivně bych dala tři, ale možná to je tím že to není úplně "můj typ" filmu. Nakonec dám asi ty tři, ale jsou hodně silné a dávám je jenom proto, že nemůžu dát tři a půl ;) ----"Žereme, chlastáme, fetujeme, šukáme kolik chceme a nikdy nebudeme tlusté, závislé ani těhotné. Miliony žen by za to vraždily."---- ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Užívané přirovnání "německý Twilight" je veskrze adekvátní, jen se sluší dodat, že místo konzervativních emo holek je "My jsme noc" cílené na emo rebelky (které ovšem jsou také konzervativní). Namísto ctnostné a pannenství adorující romance Belly a Edwarda se zde otevírají motivy lesbické lásky, opojnosti světa upírů a částečně i emancipace. Jenže vyprávění ve výsledku stejně směřuje do tradicionalistických močálů heterosexuality. Po zhlédnutí tohoto filmu a německy rychle zběsilého "Abgefahren" se nelze ubránit otázce: Co mají Němci proti lesbám, potažmo homosexualitě? Až v roce 2004 přišla "Letní bouře" coby první německý mainstreamově zaměřený snímek, který zobrazoval homosexualitu pozitivně. Lesby na podobný milník v tamní kinematografii evidentně stále čekají. Stejně jako v "Abgefahren" se i zde sexuálně zmatená hrdinka dostane do společnosti leseb/upírek, ale posléze cele podlehne okouzlení mužným detektivem a lesby/upírky se ukáží jako zákeřné a nezdravě prostopášné vražedkyně. Na rozdíl od "Abgefahren" není "Wir sind die Nacht" sexistické a je o mnoho řádů řemeslně lepší. Snímek zručně zakrývá svůj nízký rozpočet a šálí publikum vycizelovaným vizuálem a impresivními obrazy nočního života, ale nikdy neukazuje akční sekvence, které probíhají záměrně zmatečným střihem či mimo obraz (což ale může současně být vědomá volba s ohledem na to, že cílovým publikem jsou dívky, které moc akce nezajímá). Nelze však odhlédnout od faktu, že vyprávění v zásadě slouží k usměrnění sexuálně rozháraných děvčat do "správné" heterosexuality, neboť jak uvidí na osudu lesbických postav, čekalo by je v náručí ženy jen kruté podřízení nebo naopak zasloužený trest za případnou frivolnost či přímo dominanci. Ale nutno uznat, že tuto linii film bravurně maskuje lákavým povrchem a dramaturgicky pečlivě stupňovanou dramatičností. Pokud účelem tvůrců bylo natočit dílo nenápadně démonizující lesby, pak nutno uznat, že uspěli. V tomto ohledu totiž "Wir sind die Nacht" představuje konzistentní dílo - včetně přímočarého příběhu o hledání sebe a klíčových sekvencí, kde je vidět, že si hrdinka proměněná v upírku nezadá nejen s vražděním, ale ani se sexem. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Wir sind die Nacht je průměrně natočený horor, ve kterém si najdou své i romantické peripetie, nicméně celkem značně mu škodí absence nějakého většího napětí, které bych u filmu podobného žánru očekával. Divák rovněž v průběhu celého snímku nezaznamená žádné lekačky, nebo "bubáky", protože tu prostě nejsou. Avšak musím pochválit herecké obsazení (možná kromě té trhlé upírky Nory) - nejvíce mě zaujaly Nina Hoss (Louise) a Jennifer Ulrich (Charlotte). Zkrátka horor, který bych nazval "lehkým" - je plný akce a má slušnou atmosféru, ale prostě jsem se vůbec nebál (možná jsem až příliš náročný). ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Na to, že je to made in Německo a že je to z žánru upírskýho kterýmu už zrovna moc neholduju tak to nebylo vůbec špatný. Rozhodně jde o jeden z těch lepších upírskejch kousků co jsem za poslední roky viděl. Nejlepším je nejspíš letošní El Conde(2023) 5hvězd. Wir sind die Nacht to má u mě za lepší 3hvězdy. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (2)

  • Scénář k filmu byl napsán podle stejnojmenného románu Wolfganga Hohlbeina. (tzv)

Reklama

Reklama