Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Muž. Trauma. Zádumčivost. Děvčátko ze sousedství. Zločin. Mafie. Pomsta. Hodně pomsty. Ještě víc pomsty. Spousta mrtvejch. Komu se líbilo 72 hodin, tomu se bude líbit i tohle. Příběh je jednoduchej, děj samozřejmě nadsazenej, ale akce parádní. Střelba i souboje muž proti muži a nůž proti noži, to není násilí, ale krvavý balet. Love it! ()
Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()
Výborná kórejská akčná chuťovka v štýle temných 96 hodín. Všetko tu funguje takmer rovnako - hutná melancholická atmosféra naliehavosti, vynikajúca akcia zakončená brutálnou štýlovou scénou v dome hlavného hajzla, trochu béčková, ale výborná hlavná postava plus jeden charizmatický zabijak z opačnej strany barikády ako bonus. Jediný problém vidím v príliš komplikovanom scenári a trochu nepochopiteľnom strihu, keď sa mi niekoľko ráz podarilo v deji stratiť a nechápal som, kto je práve na scéne a o čom to preboha kecá. Na americký originál to len práve vďaka tomu nestačí. ()
Nieže by ma to nejak hnevalo, dokonca filmu to po stránke popularity určite pomohlo, ale porovnávať tento film s klasickými hollywoodskymi trhákmi, je podľa mňa dosť scestné. Ak by som si mal film vybrať podľa textu distribútora, asi by mi napadlo to isté, a snáď by som ho aj hodil do toho istého koša, ale po zhliadnutí som sa nemohol striasť dojmu, že napriek sebe-menšej podobnosti s niektorými filmami sa jedná o jeden z najlepších filmov svojho žánru, čomu dopomáhajú toľko vychválené akčné scény, ale z môjho pohľadu najmä príbehová stránka, ktorá posunula film do vyššej triedy. Aj keď hlavná línia príbehu nemá znaky úplnej dokonalosti, sú to maličkosti ako charaktery postáv, ktoré sú neskutočne uveriteľné, dialógy a herecké výkony, ktoré ma tak chytili za srdce. Dojemne násilných 95%. ()
Lidé, co žijí zítřkem, nemají šanci proti člověku, co žije dneškem.. Není pochyb, že na rozdíl od americké, či evropské kinematografie umí Asijci kromě navození specifické noirové atmosféry i „prodej“ motivace hlavního hrdiny prahnoucího po pomstě, či něčí záchraně, nicméně u konce „cry me a river a začas si založíme nehtové studio“ se znova ukázalo, že práce s emocemi je hrozně tenký led, který ne každého udrží. Proti akčnímu aspektu Ajeossi však nemám sebemenších námitek. Kdo by řekl, že ten mladík, co má 30 kilo i s klíči od zastavárny, dokáže tak lehce způsobovat protivníkům fraktury, průstřely a více bodných ran, než měl Ježíš na dřevěném římském odpočívadle? Jestli však mám na parapetu volit mezi fíkusem a kaktusem, volím fíkus.. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
![Muž odnikud - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/948/160948510_83aa65.jpg)
Zajímavosti (8)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama