Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Komercia najhrubšieho zrna! Hlavný hrdina so záhadne tragickou minulosťou je charizmatický a krásny až z neho citlivejšie diváčky pošteklí v podbrušku + malá holčina dojímavý hajzlík, akého by ste si napriek všetkým rizikám sami privlastnili + záporáci zlí, škaredí a odporní, že byť to na vás, dožívajú v hrozitánskych mukách ešte mesiac po projekcii. Teda, možno až na jedného z nich, ktorého úlohu v celom filme je potom veľmi ľahké uhádnuť už polovici a v akože nervydrásajúcom finále nebolo miesta na vážnejšie obavy. K tomu si je ale potrebné prirátať prvotriedne súboje všetkého druhu, síce prelakovanú, ale stále postačujúcu explicitnosť a v neposlednom rade fakt, že napriek celkovej priehľadnosti, je Ajeossi vzrušujúcim a pútavým filmovým zážitkom. Super večerníček, spal som po ňom ako podrezaný. ()
No totální nářez!!!! Nemám ani jednu výtku k tomuto skvělému snímku. Hlavní hrdina je neskutečný sympaťák a frajer jako prase. Jeho rychlost, pohyby a hlášky mě posadily na zadek. Hezký příběh, který je určitě podobný filmu 96 Hodin, ale tady to měli lepší natočené i odvyprávěné. Bitky i akce hezky nasnímané a poslední bitka s noži mě dostala na plné čáře. Záporáci taky skvělí. Dokonalý snímek. ()
Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()
Rozbeh trochu pomalý a nesúci sa v znamení tradičných kórejských akčnákov. Od druhej polovice ide ale o osobitý a riadne krvavý zárez do žánru. Man from Nowhere je mi v mnohých veciach sympatický a hoci je podobných filmov viac než dosť, udržuje sa medzi nimi na tých horných priečkach. Motivácie sú logicky vysvetlené a páči sa mi že hrdina aj napriek svojmu statusu tajomného pomstiteľa, krváca. ()
Výborná kórejská akčná chuťovka v štýle temných 96 hodín. Všetko tu funguje takmer rovnako - hutná melancholická atmosféra naliehavosti, vynikajúca akcia zakončená brutálnou štýlovou scénou v dome hlavného hajzla, trochu béčková, ale výborná hlavná postava plus jeden charizmatický zabijak z opačnej strany barikády ako bonus. Jediný problém vidím v príliš komplikovanom scenári a trochu nepochopiteľnom strihu, keď sa mi niekoľko ráz podarilo v deji stratiť a nechápal som, kto je práve na scéne a o čom to preboha kecá. Na americký originál to len práve vďaka tomu nestačí. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
![Muž odnikud - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/948/160948733_2c84e8.jpg)
Zajímavosti (8)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama