Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (315)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Přijde vám to jako po dlouhé době tak trochu jiný film, ale záleží, jak moc si stojíte se znalostí jihokorejské filmové produkce. Pro naprostého analfabeta této problematiky to byl skvělý filmový zážitek, na který se jen tak nezapomíná. Rozhodně hodno doporučení. Celý film i tolik proklamovaná poslední půlhodina. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Leon (hlavně začátek), 96 hodin (hlavně konec), Bourne, Oldboy, Na hraně temnoty, Polibek draka... Tak všechny tyhle filmy se mi při sledování Ajeossi vybavily. Neříkám, že to je špatně, vůbec ne. Akorát vím, že kdybych je neznal, byl bych nadšený minimálně o hvězdičku více. Takže klady: 1) Sice starý známý příběh o muži s tajemnou minulostí, kterého nakrkli špatní chlapi a špatným způsobem... Ale proč ne. Alespoň to nebylo úplně hloupé. 2) Rozhodně kamera, režie a choreografie akčních scén - závěrečné zúčtování na nože se vážně vyvedlo. 3) Hlavní hrdina se ostříhá.__Zápory: 1) Než se hlavní hrdina ostříhá, má neskutečně idiotský účes (promiň, Péťo) a praštil bych ho. 2) Film je ukrutně dlouhý a po hodině a čtvrt mě začal nudit (naštěstí se ke konci rozpohyboval - viz klad č. 2.) 3) Holčička byla děsně otravná, takže jsem vlastně, já, necita, ani pořádně nechápal, proč něco takového zachraňovat. 4) "MOŽNÁSPOILER" Téma dětí otročících při výrobě drog přišlo na scénu moc pozdě - vypadalo to, jako by si na ně scénárista vzpomněl den před uzávěrkou a chtěl ho do filmu honem honem nacpat. "KONEC MOŽNÁSPOILERU".__Za to všechno dávám nakonec nadprůměrné 3,5 hvězdy. Zaokrouhlil bych je nahoru, kdybych věděl, že se na Ajeossi někdy podívám znovu. Ale to se nejspíš nestane. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()

bouncer 

všechny recenze uživatele

Příběh sám o sobě je vlastně docela pitomý, ale jihokorejské filmy mají tu výhodu, že vzhledem k k jiné mentalitě lidí i filmových tvůrců, působí na nás trochu exoticky, originálně a tím pádem jsem si Ajeossi užil více než kdyby to bylo podle hollywoodské šablony. Ano, vím, že to trochu krátkozraké a kdybych měl nasledováno více podobných asijských filmů, šel bych s hodnocením asi dolů... ale nemám, takže 4*. ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • Při posledním souboji proti Muži (Bin Won), vytasí zabiják nůž Karambit. (Ouwen)
  • Bojové umění, které prezentuje Muž (Bin Won) je filipínská Escrima. Je to vojenský bojový styl, ve kterým jde o efektivní odzbrojování a práci s nožem. Také je určena k přizpůsobování prostředí a využití všeho, co je po ruce ( např. láhev, kniha, tužka atd.). (Ouwen)
  • originální název Ajeossi lze do českého jazyka přeložit jako "muž", (Ouwen)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama