Režie:
Hajao MijazakiScénář:
Hajao MijazakiKamera:
Eberhard GeickHudba:
Džó HisaišiHrají:
Keiko Jokozawa, Majumi Tanaka, Ičiró Nagai, Megumi Hajašibara, Tošihiko Seki, Minori Terada, Kotoe Hacui, Tarako, Hóčú Ócuka, Šin'ja Ótaki, Jošito Jasuhara (více)Obsahy(2)
Chlapec z hornického městečka a dívka, jejíž původ je zahalen tajemstvím, jsou zataženi do honby za pokladem ukrytým v bájném létajícím městě Laputa. Během krkolomných dobrodružství, razantních honiček i dechberoucích odhalení musejí čelit nejen hamižným vzdušným pirátům, ale také armádě a tajným agentům. Celosvětově uznávaný režisér a scenárista Hajao Mijazaki do snímku promítl svou fascinaci létáním, vášeň pro klasickou evropskou dobrodružnou prózu a pro fascinující epochu konce 19. století, která s sebou přinesla rozmach letectví a vzducholodí. Díky těmto vlivům se Laputa: Nebeský zámek vyznačuje výrazně evropským, až verneovským nádechem, ale současně si uchovává kvality charakteristické pro produkci Studia Ghibli i japonskou animaci obecně. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (300)
Laputa je přenádherný exkurz do nekonečné fantazie páně Miyazakiho, a to považte, že se vší parádou. Jak už podotknul berg.12, co bych za to dal, abych mohl vyrůstat právě s filmy Miyazakiho. Ale i v dospělejším věku je Laputa kouzelným zážitkem. A ten zvrat, co zažijeme uprostřed filmu? No nádhera! ()
Klasicky Miyazaki, mozna ze az moc klasicky. Vse se zde odehrava podle jeho trademarku a na rozdil od vetsiny jeho ostatnich filmu nema to neco co by to dohrablo na 5*. Ultra sympaticke hlavni detske charaktery, ktere jsou pronasledovany plejadou "zlounu" + mystika okolo levitacniho kamene a letajiciho ostrova Laputa (cely ten ostrov vcetne prirodnich robotu byl uzasny). Jako vzdy diky Miyazakiho dvornimu skladateli Joe Hisaishi fantasticka hudba. Uz sice ne tak elektronicky dokonala jako v predchozi Naushika, zacina se to blizit klasicke symfonicke pizlacce, ale kdyz je zapotrebi tak to i zde doplni magicke zvuky analogovych syntezatoru, ktere to cele hned dostavaji do nove dimenze. 8/10 ()
Myslím, že jsem vážně ještě nikdy neviděl (hraný nebo animovaný) film, který by se tak moc přiblížil verneovkám Karla Zemana. Už jen ty úvodní titulky... Stoprocentní fantazie, návrhy všech strojů a měst, krásně zasněná hudba, až překvapivě zajímavé postavy a různé příběhové kotrmelce, které se starají třeba o to, že záporáci nakonec nejsou až tak záporní, jak se původně zdálo. Nemůžu říct, že by mi více než dvouhodinový film utekl jako nic, ale ono je to dobře - kdyby byl kratší, nebo tak působil, byla by to škoda. ()
Další z mistrovských Miyazakiho počinů, v němž dosáhl zadostiučinění své fanscinaci létáním. Příběh o hledání létajícího zámku, tajemné dívce, přátelství a touze po moci a bohatství vypráví s takovou bravurou, že je vyloučena jakákoli spekulace o nějakém slabším místě. Projekce Miyazakiho filmů by měla být povinná pro všechny filmaře, aby věděli, že lze natočit filmy, ve kterých nebude žádná scéna zbytečná nebo samoúčelná, a že lze docílit toho, aby i efektní scény posouvaly příběh někam dál a odhalovaly divákovi nové skutečnosti. ()
Létající Ostrov pokladů. Dobrodružný, lehce melancholický a emotivní příběh o hledání jednoho snu, síle moci, přátelství a jedné zapomenuté legendě. Po technické a hudební stránce má blíž „Naušice z Větrného údolí“ než k pozdějším Mijazakiho filmům, v hloubce obrazu ho ale dosud nepřekonal snad ani žádný 3D animák. Jednoznačné must-seen na velkém plátně. Možná vám bude příběh připadat všem těm „Pirátům“ a "Atlantisům" trochu podobný, ale pro mě má úplně jinou duši. Škoda, že jsem film neviděl, když mi bylo tak 10-12, možná bych měl zážitek na celý život. ()
Galerie (83)
Photo © Studio Ghibli
![Laputa: Nebeský zámek - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/718/162718047_b6551b.jpg)
Zajímavosti (7)
- Na jednom robotovi na Laputě si lze všimnout podivných žluto-černých kočkám podobným stvoření. Stejné zvíře se objevilo již v předchozím snímku režiséra Hajao Mijazakiho, Naušika z Větrného údolí (1984), kde ho vlastnila hlavní postava. Na základě tohoto propojení lze soudit, že oba filmy se odehrávají ve stejném světě. (LucasAbelle)
- Ve filmu bylo použito 381 barev. (HellFire)
- Jelikož je Hajao Mijazaki fanouškem německých válečných zbraní, jsou všechny uniformy, zbraně a vozidla mixem německých a britských návrhů. (HellFire)
Reklama