Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomedie Václava Havla o odchodu jednoho a příchodu druhého politika k moci.  Na konci května roku 2008 měla v pražském Divadle Archa světovou premiéru zatím poslední hra Václava Havla Odcházení. Byla očekávána s velikým zájmem a netrpělivostí. Hlavní role odcházejícího kancléře Riegera se zhostil Jan Tříska, text inscenoval jeden z nejvýznamnějších českých režisérů David Radok. Před vyprodaným hledištěm se zde Odcházení hrálo dva roky. Záznam České televize pak vznikl v závěru života inscenace, na dvou z několika posledních představení. Nejen pro fakt novosti textu Václava Havla, pro zájem divadel u nás i ve světě, ale také pro kvality pražské inscenace se z Odcházení stal fenomén první dekády českého divadla v novém století. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

Trinculo 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo náročné. A Třískův kancléř je jedovatý a nebezpečný cynik, tomu filmovému aspoň věřím, to že je svým způsobem naivní. Z Třískova jsem měl pocit, že kalkuluje a i z bortící se situace se toho snaží dostat, co nejvíc a zachovat si výsluní. Čišela z toho taková zvláštní syrovost a svým způsobem chlad ... A myslím, že tenhle kancléř je i věrnější, je věrnějším pokračováním hlavní postavy vědce z Larga Desolata. Technokrat moci za každou cenu z lidskou tváří jako maskou. ()

Achab 

všechny recenze uživatele

Čechovův Višňový sad prostupuje celou hru, kde vykácení sadu, rozparcelování a rozprodání pozemku na výstavbu chat je zaměněno za výstavbu nákupního centra. Vlezlý bulvární deník Fuj nahlíží do (ne)odcházení exkancléře Riegera. Čechovův Lopachin tady vystupuje jako kancléřův náměstek Klein a trochu připomíná nástupnictví a haštěření V. Klause. Výborná Zuzana Stivínová a Jan Tříska. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Mírně zrychlené divadelní hrátky aneb Jak se stát poradcem svého poradce. 1) Havel si v shakespearoidní parafrázi na Višňový sad zachovává svůj laskavý i břitký humor i nespornou intelektuální kapacitu, ale má to háček. Tomu intelektuálnímu tlachání chybí koule. Inu, chvílemi je cítit autorův věk i jakási únava životem, a to přes sebeironický nadhled, který je hře vlastní. 2) Autor v jednom ze vstupů do děje mluví o tom, že se chystá mírné zrychlení v další části. Opravdu k němu došlo, bohužel až po přestávce, kterou jsem jako divák poněkud zdrchaný únavně pronudělou první polovinou nutně potřeboval. 3) Hru jsem sledoval z televizního záznamu. Profesionální dojem z nastudování silně kazil nezvládnutý zvuk klapajících bot po dřevěné podlaze tvořící v některých chvílích dominantní vjem. 4) Jo a víte, co jsem pil na koktejlu u Molotova? ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Tato hra je daleko slabším kouskem oproti třeba Zahr. slavnosti a jiným hrám. Je bohužel pravdou, že u většiny Halvových her, jsem byl fascinován nějakou novou myšlenkou, nečekaným podáním, tady jde spíše o chytré a místy vtipné myšlenky stárnoucího autora a politika. Přesto si myslím, že je hra dostatečně kvalitní na to, aby měla právo vzniknout. A je obdivuhodné, že Havel i v tomto věku píše tak, že to má stále cenu číst a dramatizovat. Mnoho autorů se v odbodbí důchodového věku už jen vykrádá. Dávám čtyři hvězdy už jenom kvůli věčným kritikům Havla, kteří se neustále snaží vytvořit dojem, že kdyby neměl kamarádíčky, nikdy by se jeho hry nehrály. I tato hra je usvědčuje ze lži a hlouposti. Nicméně pokud budou dávat někde v divadle Z.Slavnost, Audienci, Pokoušení, Vernisáž, nebo Ztíženou možnost soustředění, přece jen bych doporučil tato díla. (O některých esejích ani nemluvě) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně keců o všem, co všichni víme a s čím se denodenně setkáváme. Závěrečná myšlenka - lidé se mění, blbost zůstává, je snad také všem už jasná. Havlovy vstupy do hry ve stylu Brechta zbytečné. Nahota na jevišti zbytečná. Přehnaný patos, před kterým sám autor varuje, nudný, stejně tak přehrávání herců. Pár dobrých dialogů. Velmi slabá druhá polovina. Dobrá divadelní režie a výprava včetně "zatmění" scény ve druhé části.. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama