Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (507)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Překvapivě nepříliš prezentovaný ale ve výsledku výborný "voyeurský" thriller o úchylném domovníkovi, který si dělá zálusk na mladou, atraktivní nájemnici. Film boduje nejen výbornou atmosférou ale hlavně uvěřitelností se kterou je prezentovaný. Hlavní hrdina sice provádí věci, které nedělá 99% normálních lidí a některé jeho manýry jsou slizké a sofistikované zároveň ale po celou dobu filmu si drží autentickou tvář a nesklouzne k podobě úchylné karikatury a dokonce si i dokáže získat a udržet divákovi sympatie natolik, aby mu nebyla přána nějaká opravdu brutální smrt. A autenticita, kterou vyzařují postavy má i celý film, díky čemuž se nestane aby se z hlavní postavy stalo vraždící monstrum a i přesto, že na smrt dojde, většina "odstraňování" nepohodlných je provedena mimořádně chytře. Film si po celou dobu drží napětí hororové, (temné místnosti, nějaká ta lekačka) tak i permanentní napětí z toho, že nikdy nevíte co čekat a ve spojení s přesnou režií a výbornými herci se jedná o velice příjemné překvapení. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Naprostá pecka, která mě na druhé zhlédnutí dostala ještě víc než poprvé (kdy jsem filmu vyčítal hlavně vysokou nepravděpodobnost děje). Jasně, spousta věcí se tam vzpírá chápání, potažmo logice, a těžko věřit, že by k něčemu takovému mohlo v reálu dojít, ale nově mi to nevadí - žádný film nemusí 100% odpovídat naší "realitě" (ani nemůže), a je prostě v pořádku, když se v něm dějí "nepravděpodobné" věci. Ten film má výbornou atmosféru (jako horor bych ho ale rozhodně neoznačoval - žánrově je to spíš psychologický thriller), napětí nepoleví ani do konce (který je velmi překvapivý - a možná o to více cynický) , vizuálně je to celé strašně pěkně natočeno, a stejně tak herečtí představitelé všech rolí jsou skvělí (především Luis Tosar v hlavní roli je naprostý herecký bůh). Čili za mě podruhé naprosté nadšení - strašně jsem si ten film užil. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Myslíte, že láska je nejmocnější cit? César by vám oponoval. Hybatelem jeho činů je něco radikálně odlišného. Sílu protloukat se životem mu dávají opačné emoce a pro jejich vyvolání je ochoten zacházet stále dál a čím dál víc riskovat. Zatímco spíš není horor a není to ani "seriózní" psychologické drama o jedné patologické osobnosti. Spíše jde o potměšilý thriller, kterému nechybí ani černohumorné cynické prvky, o muži, který se rozhodl hrát si se svým okolím a nezatěžovat se omezující morálkou. Je vyprávěný z pozice manipulátora, takže divák je minimálně po určitou dobu vystaven pokušení postavit se na jeho stranu. Nemůžu se zbavit dojmu, že filmu by prospěla větší zdrženlivost a snímek by neztratil na působivosti, kdyby výsledkem Césarových krutých her byly scény typu účtování s chovatelkou čtyřnohých mazlíčků, kdy platí, že i slova mohou smrtelně zraňovat. Ani v téhle podobě ale neztrácí snímek na zlomyslné přitažlivosti, především díky přítomnosti Luise Tosara, který potvrzuje, že pro herce jsou záporné role herecky vděčnější. Nemá nicméně smysl zastírat, že nedodělky ve scénáři by se našly a filmu by jen prospělo, kdyby si s ním scénárista ještě trochu pohrál. Celkový dojem: 70 %. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40% () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Balaguero si prešiel dlhú žánrovú cestu počas svojej kariéry a treba povedať, že je čím ďalej, tým istejší vo všetkých aspektoch žánru. Tu sa jedná skôr o triler, hororové prvky sú v ústraní. Niekoľko scén je zahnaných až do maximálneho napätia, čo dokáže zrejme len niekto, kto je v žánri doma. Či sa jedná aj o triler reálne psychologický, ťažko povedať, predstaviť si, či podobní blázni behajú po svete, je dosť odvážne. Ale ak sa niekto dlhodobo cíti osamele, môže to viesť všelikde.... ()

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • Počas jednej scény má hlavná hrdinka na sebe tričko so znakom futbalového tímu Juventus Turín, ktorému režisér Balagueró v minulosti fandil. (Kadas97)
  • „Mientras Duermes“ („Zatímco spíš“) je název televizního programu, pro který pracuje novinářka Ángela z filmu REC (2007) od režiséra Jaume Balagueró. (Polgedney)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v katalánskej metropole Barcelona. (MikaelSVK)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno