Reklama

Reklama

Případ Kim Bok-Nam

(festivalový název)
  • Jižní Korea Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (více)
Trailer

Obsahy(1)

Málokteří lidé si uvědomí jak hluboko mohou zasáhnout do životů druhých svou apatií, sobeckostí a přehlížením. Thiller korejského režiséra Chul-soo Yanga vykresluje přetrvávající propastné rozdíly nejen v životní úrovni, ale především v myšlení a v uspořádání hierarchických vazeb mezi obyvateli velkoměst a zapadlých vesnic. Kamarádky z dětství, Hae-won a Bok-nam, jsou představitelkami oněch od sebe vzdálených světů. Svobodná, krásná, nezávislá ale velmi sobecká a bezcitná Hae-won přijíždí strávit dovolenou na ostrov, kam často jezdila v dětství za svými prarodiči. Svým „protipólem“, místní dívkou a kamarádkou z dětství Bok-nam vlastně opovrhuje. Nechápe, proč se nesnaží změnit svůj život vdané ženy a matky, která se však kromě manžela a své dcerky musí starat o zbytek vesnice, tvrdě pracovat na poli, starat se o včely a plnit i další nestandardní požadavky místních obyvatel. Bok-nam ale o lepším životě pro sebe a především pro svou dceru sní už dávno. Příjezd Hae-won v ní opět vzbudí naději na útěk z otrockého sevření. Bohužel, chování Hae-won není až tak propastně odlišné od chování „primitivních“ vesničanů. (Ketri)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Ani se hlavní hrdince (té tmavší) nedivím, mně by z těch poměrů v korejském vidlákově taky přeskočilo. Léta útlaku panovačných klábosivých stařen, nadržených buranů, do toho ještě sobecká "kamarádka", která by mohla pomoct, ale nechce se jí ... z toho je jediné východisko - použití sečných a bodných zbraní :-) První polovina filmu, v níž je hlavní postava vystavena především psychickému teroru, se mi líbila podstatně víc. V druhé polovině sice ostrov dostane rudý přeliv, nicméně žádná vražda není tak povedená, že bych si řekl: "Tak to je síla". V závěru je pak Bedevilled trošku natahovaný, ale rozhodně ve mně film zanechal pozitivní dojem. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Ze začátku se to tváří jako sociální drama uvnitř izolované vesničky na odlehlém ostrově poblíž Soulu, s důrazem na vyjádření lidské krutosti, bezohlednosti a společenských předsudků. Zhruba od půlky to ovšem nabírá téměř nečeká obrátky a nastává solidní gore masakr přesně ve stylu korejské tradice. I přes veškeré brutální scény a surovou atmosféru má však film jistý dramatický náboj. Nic pro slabší povahy. ()

Reklama

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

To je tak, když se po letech utrpení těšíte, že Vám pomůže kamarádka z dětství, kterou stále nosíte v srdci a nakonec zjistíte, že v nejdůležitějších chvílích Vašeho života se na Vás drahá kamarádka vysere, dělá, že všechen ten teror, co jste museli X let snášet, nevidí a Vy pochopíte, že jste jí vlastně už dávno kolosálně u prdele a jediný řešení Vašich problémů je zcela regulérní osvícení. Bok-nam byla osvícena velmi intenzivně a když začala celej ostrov masakrovat, fandila sem jí z celýho srdce. Smutnou ironií je, že její městská "kamarádka" Hae-won mohla tomu nejhoršímu v klídku zabránit a Bok-nam z toho pekla dostat. Ale proč by to dělala? Jí se to přece netýkalo. Ne přátelé, tohle nebyla kamarádka, tohle byla zcela sobecká svině, co se za ta léta mimo ostrov změnila k nepoznání. I tak jí Bok-nam zachránila doslova a do písmene kundu a opatrovala jí dokud to šlo. Odměnou jí bylo "sólo na flétnu" po kterém si "kamarádka" konečně uvědomila jaká je ubohá píča, leč to už bylo kolosálně pozdě a absolutně k hovnu. Jelikož sem ujetá sadistická rákosnická svině, tak nesouhlasím, že je film nějak extrémně brutální, naopak Bok-nam ty vidlácký, pedofilní, násilný, zvrácený, vypíčený prasata kosila až moc ohleduplně, já bych je zmasakrovala mnohem víc. Scéna, kdy místní ježibaby ztratily humor a chuť do zpěvu mě potěšila nejvíc. Najednou jste tak drsný nebyly, co kundy prašivý? Jinak co se týče scén psychickýho teroru, tak tam naopak souhlas, že větší zvěrstvo už by se vymýšlelo těžko a křupnout v makovici po určité události by muselo i samotnýmu Buddhovi. Na korejský hepyjendy sem zvyklá, každopádně tentokráte sem si nemohla pomoct a osud Bok-nam, a ještě jedné postavy, sem regulérně ořvala. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

To, co zažívala Kim Bok-nam v první polovině filmu, bylo nefalšované peklo. Jak po stránce fyzické, tak po stránce psychické. Útrapy s buranským násilníky a skupinou čarodějnic na vidláckém ostrově zalézaly podkůži a dlouho jsem vzpomínal, kdy a jestli vůbec jsem někdy cítil k filmovým záporákům takovou nenávist. Jatka, která se rozjela v druhé polovině filmu, jsem tak viděl jako obrovské zadostiučinění pro hlavní hrdinku a upřímně řečeno jsem čekal, že si to užije kapánek víc. Ale i to, co film nabídl v exploitačním ohledu, stálo za to. Asijská kinematografie není zrovna mým šálkem kávy, ale tohle je prostě pecka. 90% ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle podanej a zpracovanej brutální exploiťák z korejskýho krutýho venkova a nečinně brutálního města. S perfektně rozehraným brnkáním na nervy a emoce, neúprosně stupňuje v divákovi odpor vůči nepochopitelně konformnímu a zároveň zastřeně brutálnímu chování vesničanů. Zároveň se zde ale nabízí druhý protipól - nečinné přihlížení městského člověka, otupělého vůči okolním podnětům, které se bezprostředně netýkají jeho. Tenhle kontrast, navíc tak velice jemně a zručně vypilovaný se v těhle filmech až tolik nevidí. A jinak teda co se týče zobrazení korejského venkova, jsou rednecks zobrazení snad jako ještě větší hovada než slováci v Hostelu nebo srbové v Život i smrt porno bande. V Koreji jsem nebyl, takže to nebudu nějak posuzovat, ale každopádně i jako použitý výrazový prostředek pro symbolické rozhození kontrastu extrémní pudovost - chladná netečnost to bylo zvoleno skvěle. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama