Reklama

Reklama

Případ Kim Bok-Nam

(festivalový název)
  • Jižní Korea Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (více)
Trailer

Obsahy(1)

Málokteří lidé si uvědomí jak hluboko mohou zasáhnout do životů druhých svou apatií, sobeckostí a přehlížením. Thiller korejského režiséra Chul-soo Yanga vykresluje přetrvávající propastné rozdíly nejen v životní úrovni, ale především v myšlení a v uspořádání hierarchických vazeb mezi obyvateli velkoměst a zapadlých vesnic. Kamarádky z dětství, Hae-won a Bok-nam, jsou představitelkami oněch od sebe vzdálených světů. Svobodná, krásná, nezávislá ale velmi sobecká a bezcitná Hae-won přijíždí strávit dovolenou na ostrov, kam často jezdila v dětství za svými prarodiči. Svým „protipólem“, místní dívkou a kamarádkou z dětství Bok-nam vlastně opovrhuje. Nechápe, proč se nesnaží změnit svůj život vdané ženy a matky, která se však kromě manžela a své dcerky musí starat o zbytek vesnice, tvrdě pracovat na poli, starat se o včely a plnit i další nestandardní požadavky místních obyvatel. Bok-nam ale o lepším životě pro sebe a především pro svou dceru sní už dávno. Příjezd Hae-won v ní opět vzbudí naději na útěk z otrockého sevření. Bohužel, chování Hae-won není až tak propastně odlišné od chování „primitivních“ vesničanů. (Ketri)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

verbal 

všechny recenze uživatele

A my, idioti, tady kolem těch našich kikin chodíme po špičkách, bojíme se, aby nás po svatbě nebily, nebraly nám všechny peníze a aby nás, když nám nešťastnou náhodou přijdou na tu voňavou osmnáctku, nestáhly při rozvodu z kůže. To v rozkošně šovinistické, rurální Korei mají chlapi jinačí pohodu! Když si manželka náhodou otevře hubu, dostane kopačku do hlavy, bývá většinou nadšená, když si chlap dopřeje trochu toho povyražení s děvkou ve vlastní ložnici a způsobně čeká na zápraží, až skončí, aby mohla začít vařit večeři a s chutí maká na poli, aby se manžílek mohl v klidu povalovat. Sem tam jí znásilní nějaký dobrotivý soused, což bere jako milé povyražení. Bývá jen, kdoví proč, trochu háklivá, když se tatínek rozhodne trochu si zaskotačit s osmiletou dceruškou. Kráva! To pak může mít i zaječí úmysly, za což si přes držku opět zaslouží! No ne?? Opravdu jsem nepochopil, co jí vlastně tolik vadilo, že se pak rozhodla trochu to v těch vidlích vyčistit hnusně vypadajícím srpem! Z fleku bych tam pořádal letní stáže pro Evropanky v tísni, aby pochytily alespoň elementární zásady šťastného vztahu. Chci toho snad tolik, když trvám na tom, že pokaždé, co přijde z práce s nákupem, má uklidit, uvařit a odtáhnout mi děcka z obýváku, abych si mohl v klidu vychutnávat u fotbalu lahváče?? Ta pojede na kurz! *** Kdyby tam půl filmu nesklízeli brambory a neopravovali nějaké rozpadlé chatrče, osolil bych to i víc. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Je to na hraně, ale tady spíš uberu, než-li přidám. Není to nejhorší, to vůbec, ale film se rozjíždí pomaloučku, až jsem měl chuť to i vzdát, no konec je hodně slušnej, ale na pořádný vychválení to vyjít nemůže. Jedná se exploatační náhled na korejskej vidláckej ostrov, kde starej mlátí ženskou, které ve finále po všem tom utrpení rupne v bedně...Dá se to, ale nikdy více...65% ()

Reklama

Maq 

všechny recenze uživatele

Divák možná neprohloupí, když se k tomuto filmu usadí s nevysokým očekáváním, že uvidí krvák, snad slasher. Pak bude pozitivně překvapený. Na rozdíl od takového Halloweenu, který je pokládán za klasiku a je zcela neambiciózně pitomý, tenhle příběh k vraždění nepospíchá, zabývá se postavami, tyto mají své charakteristiky a vývoj, ba dokonce jsou zde vedlejší (a funkční!) příběhové linie. --- Dvacet minut před koncem jsem si pohrával s půvabnou alternativou, že turistka z ostrova odjede, vražedkyně zmizí, a na ostrově zůstane jen dementní a bláznivý stařík. To by byla pro policii teprve hlína! Však moc nechybělo a mohlo při tom zůstat. Škoda. --- I tak, film zajímavý přinejmenším tím, jak se vymyká zavedeným schématům. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Ženy ruských mužiků v časech blahého samoděržaví říkávaly, že když muž ženu nebije, tak ji nemiluje, nebo že jakmile ji bít přestane, tak ji přestane i milovat. Podle téhle odzbrojující logiky, ze které se jistě feministkám ježí všechny chlupy na nohou, by Bok-nam musela být ta nejšťastnější žena pod Sluncem, protože tolik lásky jako jí se dostane málokteré manželce. A těch vlídných slov k tomu... A to je právě největší kámen úrazu filmu - méně by bývalo bylo více. Věřím, že Korejci by na tenhle námět dokázali natočit prvotřídní thriller, drsný, syrový a hlavně realistický, který bych uvítal všemi deseti. Namísto toho však zvolili formu šablonovitého exaltovaného exploaťáku bez špetky věrohodnosti, s přehnaně zkarikovanými postavami a s poněkud rozpačitým závěrem. A já mám holt radši civilnější, střízlivější filmovou řeč. Každopádně ale určitě lepší než nějaký slizký romanťák, laskavě hřejivá vyteplenost, nebo podobný humus. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Naprosto skvěle podanej a zpracovanej brutální exploiťák z korejskýho krutýho venkova a nečinně brutálního města. S perfektně rozehraným brnkáním na nervy a emoce, neúprosně stupňuje v divákovi odpor vůči nepochopitelně konformnímu a zároveň zastřeně brutálnímu chování vesničanů. Zároveň se zde ale nabízí druhý protipól - nečinné přihlížení městského člověka, otupělého vůči okolním podnětům, které se bezprostředně netýkají jeho. Tenhle kontrast, navíc tak velice jemně a zručně vypilovaný se v těhle filmech až tolik nevidí. A jinak teda co se týče zobrazení korejského venkova, jsou rednecks zobrazení snad jako ještě větší hovada než slováci v Hostelu nebo srbové v Život i smrt porno bande. V Koreji jsem nebyl, takže to nebudu nějak posuzovat, ale každopádně i jako použitý výrazový prostředek pro symbolické rozhození kontrastu extrémní pudovost - chladná netečnost to bylo zvoleno skvěle. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama