Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzanu právě propustili z vězení a ona se chystá začít nový život. Do vězení se dostala poté, co s kamarádem Ronym a jeho partou kradli auta a Rony na ni vše shodil. Teď je to však Rony, kdo jako jediný na ni před vězením čeká. Ona odmítá do jeho auta nastoupit, vydá se na cestu domů stopem. Zastaví jí dva kamioňáci Juraj a jeho černý spolujezdec Vápno. Když se Zuzana dostane domů, zjistí, že se její matka odstěhovala, a od sousedky dostane všechny dopisy, které matce z vězení psala. Ani jediný není otevřený... Nezbývá jí než nastoupit do auta k Ronymu, který na ni čeká před domem. Dostane se s ním do jeho motorestu, kde se scházejí kamioňáci a prostitutky. V motorestu dělá vedoucí svérázná starší žena, které neřekne nikdo jinak než „mama kami“. Zde se opět Zuzana setkává s Jurajem a jeho spolujezdcem Vápnem. Zuzana se Jurajovi líbí a ani on jí není nesympatický. Na Zuzanu si však stále dělá nároky Rony, i když ho ona odmítá... Rony potřebuje realizovat svůj kšeft s falešnou vodkou, a tak posílá Juraje do Ruska, do Petrohradu. Juraj si však vyžádá jako spolujezdce právě Zuzanu, s čímž Rony souhlasí. Na cestě se Juraj se Zuzanou sblíží. Když se však oba z Ruska vrátí, Juraje náhodou v motorestu uslyší hrát a zpívat vlivný český producent a nabídne mu angažmá. Juraj na jeho nabídku přistoupí a odjíždí do Prahy... (TV Prima)

(více)

Recenze (177)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Přelom režimu zastihl pubertální Zuzanu ze sídliště v nečekaných problémech. Zatímco v polovině 80. let pouze snila o svém prvním chlapci, začátkem 90. let se musí vypořádat s pobytem v ženské věznici a s nástrahami podsvětí po návratu do života s podmínkou... První svobodný slovenský film přínáší poněkud jiná témata, než první české svobodné filmy Tankový prapor a Obecná škola. Dušan Rapoš neví, co by nabídl dříve, zda exploatační film, cosi akčního (na úrovni Nahoty na prodej) nebo novodobý muzikál. Jednotlivé figurky jsou čistě devadesátkové karikatury a otrlý divák se skutečně pobaví. ()

Turiec odpad!

všechny recenze uživatele

Film plný nielen nelogickostí, ale priamo hlúpostí aj hlúposti. Scenár je prabiedny a deravý ako rešeto. Pripadá mi, akoby autori prevzali nápady z iných filmov aj vlastné a umelo nasilu ich pozliepali dohromady, čím vytvorili poriadny chaos. Scény sú takmer nesúvisiace. Je to jednoducho zmes rôznych klišé a duchaplnejšiu osnovu filmu by asi napísal zručnejší stredoškolák. Posúďte sami: Mafiáni musia mať prvoplánovo obleky, kravaty, slnečné okuliare a copíky; kamionisti samozrejme značkové oblečenie. Rusi sú v podstate tlupa hlupákov, rovnako ako my v amerických filmoch a scenároch. „Jajajáj Ruslandia“ môže povedať len niekto zo Slovenlandu alebo Čechlandu. A keby ste vedeli ako ľahko sa pašujú zbrane kamiónom... Kamionistom sa všeobecne ľahko žije. Na benzínke jednoducho natankujú a odídu. Platiť netreba. Ale pozor: Ak vás opustí „láska“ vyjdite do ulíc a rozbíjajte výklady. Robí to tak predsa skoro každý. Ak vás pri tom pristihne polícia, nevadí. Určite bude práve stredom mesta prechádzať na kamióne váš kamarát a povie ochrancom zákona „Hej starý ...“ a oni vás len tak pustia. Prečo nie? Veď „keď máme smútok, smútime“. Nie, nie som debil. To tam fakt bolo!!! Celkovo možno herecké výkony nehercov hodnotiť ako slabé, hudbu ako biednu a miestami počúvateľnú. Scenár a réžia sú otrasné. Mala to byť asi snaha o akčno-romantický film s komediálnymi prvkami. Chýba mu však aspoň štipka napätia, romantiky či humoru. Keď je najvtipnejšou časťou filmu to, že sa černoch volá Vápno, tak je to smutné. Ak toto má byť ukážka slovenskej kinematografie, tak ju, prosím, ZRUŠTE!!! Ak to malo byť priblíženie sa Hollywoodu, tak sa tvorcovia priblížili maximálne tak najbrakovejším videosnímkom. Jednoducho odpad! ()

Reklama

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Pokračovanie trilógie režiséra Dušana Rapoša sa nielenže príbehovo (aj v skutočnosti) posúva dopredu o osem rokov, ale predovšetkým kvalitatívne v porovnaní s prvým dielom výrazne klesá. Doba sa zmenila, komunizmus padol, prišla demokracia so všetkými jej možnosťami aj nástrahami, rozpadlo sa Československo. Režisér Rapoš reflektuje divoký začiatok deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia aj prostredníctvom príbehu tejto snímky. Zuzana (Eva Vejmělková) bola vo väzení. Keď ju podmienečne prepustia, nakrátko ju drží gangster Rony (Maroš Kramár), ale takisto spoznáva vodiča kamiónu Juraja Halamu (Pavol Habera) a jeho závozníka Vápna (Ibrahim Maiga). Juraj postupne dostane pofidérnu hudobnú šancu v Prahe, čo spôsobí naštrbenie vzťahov so Zuzanou, na ktorom v podstate stavia prevažná väčšina filmu. Nemožno však povedať, že by svojím spracovaním diváka príbeh výraznejšie bavil. Oceniť však treba minimálne snahu o autentické zachytenie doby "divokých deväťdesiatok",  čomu v konečnom dôsledku do veľkej miery pomáha aj skutočnosť, že Rapoš film v čase "divokých deväťdesiatok" skutočne natočil. Popri ich divokosti vyniká aj všadeprítomná šeď (ako memento bývalého režimu) miešajúca sa s farebnou bizarnosťou šuštiakových búnd a pastelových sák. Autentická atmosféra filmu však takmer nič nemení na tom, že z príbehového hľadiska tento počin nenadchýna. A o nič lepšie to nie je ani v prípade hereckého obsadenia. Niežeby niekto z protagonistov snímky výraznejšie prekážal (okrem trochu otravne pôsobiacej Lucie Bílej) alebo predvádzal vyložene nepozerateľný výkon, ale pozitíva takisto hľadať len ťažko. Fontána pre Zuzanu 2 už s fontánou prakticky nič nemá, ako-taký romantický uhol zostáva zachovaný, ale predovšetkým chýba to povestné niečo, vďaka čomu by mohla byť táto snímka Dušana Rapoša pre diváka atraktívna a zaujímavá. V porovnaní s prvým dielom je na tom film výrazne horšie aj po hudobnej stránke. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak říkal doktor Hořec v Černých baronech: „Zejtra ti pučim foťák, a uděláš mi pár fotek. Na památku. Protože za pár let tomudle nikdo nebude věřit..“ Podobně jako v Nahotě na prodej, či Vekslákovi se však nefotilo, ale točilo a z filmařského hlediska to ve všech případech stálo slušně řečeno za hovno, ale cením si zachycení ducha doby, kdy si na počátku 90.let ty výhody náhlého tsunami kapitalismu, svobody a demokracie vyložily některé podnikavé kreatury ze srdce Evropy po svém. Palova sedinka v přiléhavých džínách, skackavé kozy vyžilých štětek a Rapošova partyzánská režie mě nikterak nevzrušily, ale díky nostalgii probouzejícímu soundtracku nemohu tuto TIR-baladu zase úplně odsoudit. Zajímalo by mě, kdyby do Mama Kami v plné rychlosti napálit ten Kenworth T600, jestli by ho ještě dali v servisu dohromady.. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

Tragická směska "tvrdé" gangsterské poetiky ( "Dej si, zachutí ti!"), kýčovité pohádkové naivity a šupácké porevoluční dekadence, ale už pro tu divokou devadesátkovou patinu to má rozhodně cenu shlédnout. Královna lidové tvořivosti Helenka tu má několik zásadních okamžiků ( " Je ti líp, člověče!?"). Na druhou stranu Pavla Bobka mi bylo celkem líto...Ústřední písnička je celkem slušná, Lucka pálí od boku......................................................s letitým odstupem a vědomím toho, že žádný film není odpadový...i ten nejhorší brak může na nějaké úrovni funovat či oslovovat...minimálně jako zdroj informací o době, ve které vznikl....a tenhle film -ač je z kritického hlediska hodně hodně nepovedený - v sobě nese obrovské množství podnětných prvků....... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (16)

  • Hlavní protagonisti Eva Vejmělková (Zuzana) a Pavol Habera (Juraj Halama) prežili počas nakrúcania milostný románik. (Raccoon.city)
  • Snímka obsadila desiatu priečku najnavštevovanejších filmov v českých kinách pre rok 1993. (Raccoon.city)
  • Ibrahim Maiga (Vápno) vo filme pôvodne hrať nechcel, presvedčil ho až priateľ Fredy Ayisi, s ktorým úspešne absolvovali konkurz. Fredy Ayisi mal hrať hlavú úlohu a Ibrahim mal hrať jeho priateľa. Ale sponzori filmu boli proti obsadeniu dvoch černochov do hlavných úloh, nakoľko si neboli istí úspechom filmu v podaní v tej dobe dvoch v podstate neznámych nehercov tmavej pleti. Producenti teda navrhli vymeniť Fredyho spevákom skupiny Elán Jožom Rážom. Ale ani tento nápad sa sponzorom nepáčil z dôvodu, že Ráž je až príliš rebelská osobnosť. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama