Reklama

Reklama

Sněhurka a lovec

  • USA Snow White and the Huntsman (více)
Trailer 2

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 647)

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Originálně pojatá pohádka, přesto ne originálně pojatá fantasy. Vizuál je nádherný, ale není to nic, co bychom už někde neviděli (LOTR, Game Of Thrones, ba i Alice In Wonderland). Přesto se mi ten temný vzhled filmu nesmírně zalíbil,zrovna tak jako výborná atmosféra. Měla jsem trochu obavy z Kristen jakožto "krásné" Snow, ale nakonec jsem unešená spíše z ní,než z Charlize, která chvílemi přehrávala (nebo je to jen špatně napsaná postava,kdo ví). Nelíbil se mi konec, který je spíš otevřený, než uzavřený. ()

Zeck odpad!

všechny recenze uživatele

Nejhorší film roku. Naprosto tragická verze Sněhurky a sedmi prcajzlíků, jejichž naprostou stupiditu nezachraňuje ani ohrané klišé: "je to přece pohádka". To, co je ve filmu změněné o proti původní (a hezké) verzi, je na něm taky to nejhorší a nejtrapnější (bojující trpaslíci, vojenský velitel Sněhurka atd.). Neomlouvejte mě, ale tak otřesný výkon jako podala ta beztalentní kráva Stewart, ten jsem snad ještě v žádném jiném áčkovém filmu neviděl. Pominu-li fakt, že je hnusná jak noc a při castingu se musela porota kurevsky snažit, aby do filmu nasrala ty nejhnusnější ženský, které jí na něj přišly, aby vedle nich tato herecká a vzhledová nicka vypadala nádherně, zůstane mi naprosto odpudivý výkon, ze kterého si pamatuju jen ty dvě bílé orbitky v její hubě, kterou permanentně otevírala s přesvědčením, jak je u toho děsně sexy. Pokud si někdo představuje pod pojmem herectví to, že se bude radovat, milovat, smutnit, hecovat armádu a umírat jedním a tím samým výrazem v ksichtě, tak bych mu nenabídl ani štěk v pornu, natož v profesionálním filmu. Když pak daný protagonista promluví a zní jak umírající myš, tak bych ho nenechal dělat ani kulisáka. No a tady ta naprosto dementní herečka, co musí kouřit režiséra aby si vůbec zahrála, hraje rovnou hlavní roli a je snad v 95% stopáže, takže stahuje celý film do hnoje, kam mimochodem právoplatně patří i bez ní. 10% ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Božsky krásná Charlize a její úvodní intro si vás získají téměř okamžitě. A pak už vás film nepustí. Sanders má režii v ruce, parádní vizuál (krásný když je třeba, špinavý když si to scéna žádá) a vůbec všechno šlape jak má. Výprava vypadá patřičně nabubřele a má to ono žádané pánoprstenovské pozlátko. Kristen je prima, ale zdálo se mi, že na hlavní postavu málo mluví ani na sebe nestráhvá příliš pozornosti. Chris Hemsworth v roli nalitého, ale minulostí sužovaného lovce zase válí a lahůdkově obsazení trpaslíci potěšili a dodali pořádný kopec zábavy. Howardovu hudbu je radost poslouchat. Tak nějak jsem si to představoval. Hail the Queen! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Nepopieram, že tento tradičný rozprávkový príbeh potreboval facelift aj pre súčasné konzumné publikum. Spočiatku som bol voči tomuto dravému spracovaniu skeptický, ale ako sa ukázalo, nemal som byť prečo. Ak si potrpíte na tradičnom príbehu, pozrite si toto telenovelácke spracovanie. Tu však ide o plnokrvné fantasy s množstvom akcie a veľmi nápaditým audio-vizuálnym spracovaním (ohromujúce krajinné zábery, burácajúci hudobný doprovod) prípomínajúcim motívy LoTR-a. Popri základnej zápletke vernej originálu sa rozohráva zaujímavá partička a tvorcovia sa veľmi lišiacky pohrali s postavami, medzi ktorými dominuje démonická Charlize. Určite by potešil väčší priestor pre trpaslíkov. Ich obsadenie (Hoskins, McShane, Jones) si o to priam žiadalo. Pripájam sa aj k bojkotovaniu obsadenia Kristen Stewart, rola Snehulienka mala byť výzvou a cťou, ale v tomto hereckom (ne)nasadení by som jej neuveril ani nos medzi očami. Je to škoda, pretože práve ona mala byť tým, k čomu si divák vytvorí vzťah. Klasika teda ostáva neprekonaná, ale pokiaľ to neberiete ako priameho konkurenta (ako rozprávku pre deti určite neodporúčam), tak sa určite zabavíte. 75%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Postava lovce (Chris Hemsworth) se jmenuje Eric, ačkoliv ve filmu jeho jméno nezazní ani jednou. (Ajka1)
  • Kapky krve na začátku filmu jsou kapky skutečné krve režiséra Ruperta Sanderse. Sanders měl pocit, že umělá krev vypadá příliš nerealisticky, a tak se píchl do prstu, aby záběr vypadal více autenticky. (Sufferer)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama